Ik gebruik de vakantie om mijn weblog-cmsje wat uit te breiden. Elke weblog post heeft verschillende properties (wel of geen comments mogelijk, wel of geen trackback, gepubliceerd of niet). In de admin kan ik een lijst krijgen met al deze posts onder elkaar, met voor elke post een checkbox. Op die manier kan ik een aantal posts selecteren en daar een actie op uitvoeren (bijvoorbeeld naar een andere categorie verplaatsen).
Om het selecteren wat sneller te laten verlopen, wil ik een dropdown menuutje bouwen waarmee ik in 1 keer bijvoorbeeld alle gepubliceerde posts kan selecteren. Het mooiste is als dit clientside zou kunnen:

Ik weet alleen niet wat hiervoor de beste oplossing is. De tabel hierboven ziet er ongeveer zo uit:
De value is natuurlijk het id dat de post in de database heeft. Ik dacht dat ik deze misschien zou kunnen uitbreiden met alle properties, bijvoorbeeld:
Wat vinden jullie van deze methode? Ik vind het wel straight forward
Nadeel is wel dat je zowel aan de client als serverside oneindig vaak zult moeten exploden op "-" om iets uit te zoeken. Een alternatief is om te werken met hidden inputs, maar dan krijg je wel een ontzettende lijst in je html. Weet niet of daar doorheen waden nu zoveel sneller / netter is dan dit.
Vragen:
Om het selecteren wat sneller te laten verlopen, wil ik een dropdown menuutje bouwen waarmee ik in 1 keer bijvoorbeeld alle gepubliceerde posts kan selecteren. Het mooiste is als dit clientside zou kunnen:

Ik weet alleen niet wat hiervoor de beste oplossing is. De tabel hierboven ziet er ongeveer zo uit:
HTML:
1
2
| <input type="checkbox" name="edit[stories][]" value="102">Endemol begint echtscheidingsshow <input type="checkbox" name="edit[stories][]" value="101">Hasselbaink onder vuur |
De value is natuurlijk het id dat de post in de database heeft. Ik dacht dat ik deze misschien zou kunnen uitbreiden met alle properties, bijvoorbeeld:
HTML:
Dit betekent dan dat post 101 comments uit heeft staan (want: 0), trackback uit heeft staan (want: 0) en wel gepubliceerd is (want: 1). Als ik dan alle gepubliceerde posts wil selecteren, loop ik met javascript door alle checkbox values en kijk welke na de laatste "-" een 1 hebben staan.1
| <input type="checkbox" name="edit[stories][]" value="101-0-0-1">Hasselbaink onder vuur |
Wat vinden jullie van deze methode? Ik vind het wel straight forward
Vragen:
- Wat vinden jullie van de eerste (101-0-0-1) manier om bepaalde posts te selecteren?
- Wat vinden jullie van de tweede manier (met hidden inputs)?
- Welke andere manier kun jij nog bedenken die wellicht beter / makkelijker is?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."