Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Motorola V3 - SMS geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een Motorola V3 overgenomen van m'n 'schoonzus' en merk net dat het SMS-geheugen heel erg klein is, dat terwilj er 5,5 mb interne geheugen in zit.

Weet iemand of het mogelijk is om je SMS geheugen uit te breiden en hoe dat moet worden gedaan?

Alvast bedankt.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is zeker mogelijk, alleen om dit voor elkaar te krijgen zul je wel een waarde in het register van de telefoon moeten veranderen.

Op deze site wordt haarfijn uit gelegd hoe je dat voor elkaar krijgt: KLIK

Als je het stap voor stap volgt moet het het lukken ! Anders hoor ik het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 01-08-2006 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is "SEEM"?

Kan ik volgens deze stappen mijn maximale SMS inbox geheugen van mijn telefoon (10 smsjes voglens mij) uitbreiden tot iets van 100?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34
Op mijn motorola V360 is het volgende gelukt (gewoon vanuit het menu):
Messages - Message Inbox, daarna menu - Setup en Auto Cleanup op 99 zetten.
En vervolgens kon ik veeeel meer SMS'jes ontvangen.
Als je er niet uitkomt kan ik ook even kijken hoe het in het nederlands heet, maar zit nu op mijn werk met een Nokia 6310.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:01:
Wat is "SEEM"?

Kan ik volgens deze stappen mijn maximale SMS inbox geheugen van mijn telefoon (10 smsjes voglens mij) uitbreiden tot iets van 100?
Als je wat meer had gelezen op de site die ik in mijn vorige post gaf had je dit ook wel kunnen vinden. Om je te helpen is hier de pagina: KLIK

En hier nog een stukje text van die pagina:
But what is a seem? Here's a great definition by Manalive over on MotoModders: "Seem (NVSEEM): SEEMS are storage containers for Phone Settings information...Each setting is stored as a single bit, which can have a value of 1 or 0. Often, the value of a bit is represented by a check box, Checked = 1, Unchecked = 0." This is what we will be editing--those individual settings.
En hoeveel berichten je na die wijziging kan opslaan weet ik niet precies, wel een stuk meer iig. Volgens mij maakt je tel dan gewoon je geheugen vol.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
op de motorola pebl van me vriendin zijn ook maar 17 smsjes op te slaan oid..

hoe yesterday is dat zeg :/ |:( voor mij geen motorola iig

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Engels is niet zo goed. Vandaar dat ik er niet helemaal uit kwam/kom. Zou je me kunnen helpen met de stappen in het Nederlands?

Archie, ik heb geprobeerd wat jij zei en je kan dat inderdaad instellen. Jammer genoeg heeft dat geen effect op het aantal smsjes dat ik kan bewaren..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders die mij kan helpen met dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij kan helpen aan het RSD Lite bestand? Heb gezocht op internet, maar kan hem nergens vinden. Kom eigenlijk steeds terug bij dezelfde site..

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu al zo ver dat ik RSD Lite heb geinstalleerd. Maar volgens het flash filmpje op http://www.themotoguide.c...11954a49779344a21161951b5 hoort de computer dan nieuw hardware te vinden. Dit gebeurt echter niet.. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? handmatig installeren lukt me ook niet.

Als ik mijn telefoon loskoppel en vervolgens weer aansluit op de pc dan krijg ik aantal 'bliepjes' (hetzelfde als wanneer je je USB stick aansluit) en het bericht dat het USB-apparaat niet wordt herkend.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:27:
Ok, ik ben nu al zo ver dat ik RSD Lite heb geinstalleerd. Maar volgens het flash filmpje op http://www.themotoguide.c...11954a49779344a21161951b5 hoort de computer dan nieuw hardware te vinden. Dit gebeurt echter niet.. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? handmatig installeren lukt me ook niet.

Als ik mijn telefoon loskoppel en vervolgens weer aansluit op de pc dan krijg ik aantal 'bliepjes' (hetzelfde als wanneer je je USB stick aansluit) en het bericht dat het USB-apparaat niet wordt herkend.
volgens mij moet je eerst Motorola Phone Tools geinstalleerd hebben zodat Windows de telefoon herkent als Motorola USB modem. Daarna kan je de software gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem nu is als volgt:
Ik kan de Motorola USB Modem installeren, deze hardware herkent hij in 1e instantie zelf.
Maar nadat ik hem heb geïnstalleerd geeft xp aan dat er een probleem is ontstaan tijdens de installatie en dat de sofware niet goed zal werken.
Vervolgens blijft hij elke keer als ik mijn telefoon aan de pc koppel zeggen dat hij het niet herkent..

Ook wanneer ik alle installaties ongedaan maak en hem overnieuw aan de pc koppel, begint het verhaal weer van voor af aan.

Wanneer ik mijn telefoon in Bootloader mode opstart, dan herkent ie wel de flash.. maar verder ook niks.

Iemand tips om het TOCH te laten lukken??
Pagina: 1