Toon posts:

[XP] Setup crasht: 0xA5 en 0xF7 errors*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgend systeem in elkaar gezet:

Mobo : M2N32-SLI deluxe/wireless edition
processor : AMD AM2 X2 4200+
videokaart : asus EN7950X2
harde schijf : 2 x western digital 320 GB sata-II in RAID 0 gezet
geheugen: 2 GB twinmos dual channel DDR

Nu is het probleem het volgende : tijdens de windows installatie krijg ik bij het laden van de drivers
een blauw scherm (BSOD). maar er staat geen omschrijvende melding om welke driver het zou gaan.

Ik krijg wel de melding dat de "BIOS not fully ACPI compliant is".
verder krijg ik ook nog een stop foutcode: 0x000000A5

ligt dit aan de hardware of is er meer een softwareprobleem. In de BIOS zie ik niet zo direct iets mis.
Geheugen wordt erkent, harde schijven in RAID geplaatst, processor is ok

Ik heb hier de BSOD guide gelezen maar omdat ik geen omschrijvende foutmelding krijg weet ik niet waar te beginnen.

wie weet raad.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Als eerste kan je proberen om de Bios eens te resetten naar fabriekswaarden of via een floppy en een andere pc de bios van dit bord te flashen naar een nieuwe versie.

als dat niet werkt kun je proberen de ACPI settings te wijzigen naar compleet uit of op een andere waarde te zetten.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

SpamLame

niks

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu is tijdens de installatie op F7 deduwd en krijg nu andere foutmelding : a driver has overrun a stack-based buffer. en stopcode 0x000000F7.
ik begin te denken dat er iets niet goed is met het geheugen. ik ga de reepjes is verplaatsen en zien wat het resultaat is

• SpamLame

SpamLame

niks

Is dat nadat je op F6 drukt om eventuele drivers in te laden (als je dat als doet), zo ja dan kan het zijn dat die additionele drivers brak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik duw op F7 wanneer hij vraagt je eigen raid drivers te instaleren. Heb ook al op F6 geduwd en eigen Raid drivers geinstalleerd, maar steeds crasht de setup

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de titel nog even ietsje aan, zodat het probleem wat duidelijker is ;)
xp setup crasht> [XP] Setup crasht: 0xA5 en 0xF7 errors*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
heb ook is de bios geupdated, maar dan krijg ik niets, kan zelfs niet in de bios.

• SpamLame

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:15:
heb ook is de bios geupdated, maar dan krijg ik niets, kan zelfs niet in de bios.
Het niet in je BIOS kunnen is niet gezond, tenzij er een password op zit (meen dat dat bij een flash verwijderd werdt??).
Ga er even van uit dat BIOS flashen gelukt is.
Probeer eerst eens een CMOS reset en kijk of je je BIOS in kan.
Zo ja, kijk of je installeren kan (lukt waarschijnlijk niet aangezien je dat al eerder aangaf).
Probeer anders eens te installeren zonder ACPI enabled in BIOS.

Probeer ook eens met andere of enkele bankjes memory te installeren, gezien je zelf het geheugen vermoed. www.memtest.org is een leuke tool om dat te bevestigen/ontkrachtigen.

En misschien moet er gezocht worden in de richting van het medium, ofwel brakke cd/dvd danwel de speler danwel de combinatie

Verwijderd

Even voor de goede orde.
Wat doet je systeem als je geen F6 drukt.

Je hebt Sata2 schijven in Raid 0 gezet.
Echter zou windows xp deze moeten kunnen zien.

Mogelijk is dit toch niet het geval en komt ie terug met de melding dat er apparaten gevonden zijn tijdens de detectie en dat de hiervoor een driver nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
tis in orde nu. corsair ram gebruikt ipv van twinmos. dat was de fout. de winkel had er ook al
problemen mee gehade zeiden ze. we Mobo verneukt door te bios flashen,
Pagina: 1