Problemen met linksys wireless-b router

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:45
Goedenmiddag,

Ik heb nu sinds 2 dagen een probleem met mijn Linksys Wireless-B Broadband Router (BEFW11S4). Hij blijft de hele tijd hangen op een of andere manier, mijn pc kan hem nog wel vinden ( het draadloze netwerk ) maar er is dan geen internet meer. Na mn router even te resetten of aan en uit te doen is het probleem weer opgelost.

Nu ben ik op zoek naar de oorzaak van het probleem. Ik denk zelf dat het probleem ligt bij de 2 nieuwe producten die ook wireless acces vragen ( een nieuwe pc en mn nieuwe nokia E70 ). In het totaal zitten er dus 4 pc's aan het wireless te slurpen + mijn mobieltje af en toe en nog 2 pc's gewoon via utp kabels aan de router. Het viel me ook al 2 keer op dat toen ik ging inetten op mn mobieltje dat het inet toen opeens weg was, dus zal het waarschijnlijk dan aan mijn mobieltje liggen die er dan dus bijkomt.

Dus, is dit gewoon echt teveel voor mijn router en moet ik naar een andere op zoek gaan ( tips welkom ), of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Alvast bedankt.

• Dersan
kick

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32
Heb je p2p programmas draaien? dan kan ik het me voorstellen dat er teveel connecties zijn richting je router. In principe moeten 4-5 pcs probleemloos kunnen internetten op 1 router.

Houdt je router iets van een log bij? Misschien staat daar wat interessants bij.

• Dersan
Thx voor de tip van de log, ik heb het nu aangezet in mn router.

Verder draaien er geen p2p programma's maar wel 4 keer msn, kan dat ook voor problemen zorgen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nee, msn kost amper bandbreedte en connecties dacht ik (alhoewel die bloatware van tegenwoordig natuurlijk wel vervelend wordt)

De pc's met kabel hebben ook geen internet meer op het moment dat jij je telefoon verbindt?

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 03-08-2006 12:19 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dersan
Anti-XP schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:17:
Nee, msn kost amper bandbreedte en connecties dacht ik (alhoewel die bloatware van tegenwoordig natuurlijk wel vervelend wordt)

De pc's met kabel hebben ook geen internet meer op het moment dat jij je telefoon verbindt?
Ja, niets kan meer op internet, ook pingen via cmd gaat niet. Het ip van de router 192.168.1.1 kan ik dan ook bijna nooit meer bereiken.
Pagina: 1