Ik heb hier een Postfix systeem te draaien en sinds kort probeer ik te werken met procmail mail filtering op de server...
De globale installatie is gelukt, en de globale configuratiefile kan ik bewerken en is toepasbaar op onze email.
Echter de per gebruikersinstelling werkt niet! Ik heb verbose logging aangezet en dit komt eruit:
Deze foutmelding komt voor volgens google en de handleiding van procmail wanneer de rechten niet goedstaan.
Ik heb ervoor gezorgd dat vanaf de root tot elke submap tot aan het .procmailrc bestand overal world read eigenschappen heeft. Ik heb zelfs een keertje 777 rechten op .procmailrc gezet.
Onze homedirs staan niet op de rootschijf zoals gewoonlijk, maar zoals ik al zei ben ik vanaf de root aan het controleren geweest. Ter info: ik heb de homedirs op een vinum raid schijf, gemount in /mnt/archief_raid/
De globale installatie is gelukt, en de globale configuratiefile kan ik bewerken en is toepasbaar op onze email.
Echter de per gebruikersinstelling werkt niet! Ik heb verbose logging aangezet en dit komt eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| procmail: [44441] Tue Aug 1 15:34:31 2006 procmail: Assigning "PATH=/mnt/archief_raid/home/martin/bin:/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/X11R6/bin" procmail: Suspicious rcfile "/mnt/archief_raid/home/martin/.procmailrc" procmail: Couldn't read "/mnt/archief_raid/home/martin/.procmailrc" procmail: Assigning "LASTFOLDER=/mnt/archief_raid/home/martin/Maildir/new/1154439271.44441_1.hekobsd" procmail: Notified comsat: "martin@0:/mnt/archief_raid/home/martin/Maildir/new/1154439271.44441_1.hekobsd" From martin@allprint.nl Tue Aug 1 15:34:31 2006 Subject: test Folder: /mnt/archief_raid/home/martin/Maildir/new/1154439271.44441_1 1218 |
Deze foutmelding komt voor volgens google en de handleiding van procmail wanneer de rechten niet goedstaan.
Ik heb ervoor gezorgd dat vanaf de root tot elke submap tot aan het .procmailrc bestand overal world read eigenschappen heeft. Ik heb zelfs een keertje 777 rechten op .procmailrc gezet.
Onze homedirs staan niet op de rootschijf zoals gewoonlijk, maar zoals ik al zei ben ik vanaf de root aan het controleren geweest. Ter info: ik heb de homedirs op een vinum raid schijf, gemount in /mnt/archief_raid/