Toon posts:

2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
okeej mijn problemen begonnen al na een tijdje dat 'k deze pc had gekregen. het is een AMD 2600+
nu heb ik wat in het bios zitten rondsnuffelen en hier en daar een paar aanpassingen gedaan. Dit betrekt het veranderen van de MP (12,5) en FSB (200).. 'k heb ook de voltages wat hoger gezet.... maar...
iets raars, als ik naar mijn configuratiescherm => systeem ga staat er dat mijn kloksnelheid 1,15 Ghz is.. dit kan dus niet kloppen met wat in bios staat. Een hele tijd geleden heeft hij die veranderingen wel waargenomen dus dat het aantal Ghz veranderde als ik me FSB of MP had veranderd maar dat doet hij nu al een hele tijd niet meer:S. Ik heb ook nog eens mijn BIOS upgedate met een uberbios, mijn moederboord is een A7N8X-E Deluxe.

Dan het tweede probleem,
een tijd geleden heb ik een Ati 9550 gekocht, alles loopt vrijwel goed alleen 1 ding vind ik raar..
elke keer als ik in smartgart me AGP probeer in te stellen naar 8x doet ie dat niet:S... hij vraagt om opnieuw op te starten dat doe ik dan ook en als ik dan weer trug been in het CCC dan staat mijn AGP weer op 0 . ik neem aan dat mijn moederboord togh wel een 8x agp ondersteunt ofniet dan?
En waarom voert mijn systeem zeg maar niet de verandering van het BIOS door zodat het ook daadwerkelijk klopt?

Nou, hier hebben jullie system specs:

AMD Athlon 2600+
SP2
1.15 Ghz (volgens configuratiescherm)
512 MB RAM
ATI Radeon 9550
A7N8X-E Deluxe

Alvast badankt, rObiiniiOszzz

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 11:56

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

BIOS flash met gewoon de laatste van Asus, misschien geeft hij dan
de juiste freq. weer.
Je AGP kun je ook in de bios instellen als het goed is.
Als hij daarop 8 staat zal het toch echt wel zo zijn.
Kijken anders een met Everest of Sandra Sisoft...

P.s. je topic start blink qua titel niet echt uit in duidelijkheid :)
Maak er iets van waarbij je het moederbord in iedergeval noemt.

[ Voor 87% gewijzigd door bonus op 01-08-2006 15:47 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
BIOS heb ik al proberen te flashen maar ik bleef het probleem houden
en.. ook heb ik in BIOS fastwrite geactiveerd. Ik heb nog 2 screens misschien helpt dit wat meer
http://img375.imageshack.us/img375/8768/chipsetge5.png
http://img110.imageshack.us/img110/1041/ccc1ip7.png
maar dat klopt niet met de settings in mijn bios want daat staat dat de external CPU 200 Mhz bedraagt en de multiplier 12.5... zou er misschien iets mis zijn met de bios?

bovendien staat er inderdaad bij de agp dat die 8x zou moeten zijn..
maar als ik in Catalyst kijk staat mijn AGP speed op 0 en bovendien zelfs ook de AGP fast write op off, terwijl die in mijn bios ook op enabled staat..
ook als ik de AGP speed naar 8 verschuif kan ik alleen maar de AGP write en AGP read veranderen naar on, daarna doe ik retest en vervolgens moet ik mijn systeem opnieuw opstarten...
zodra ik mijn systeem opnieuw heb opgestart staat alles gewoon weer zoals op de screenshot en heeft het dus totaal geen zin (en ja ik duw op apply)..