Toon posts:

Printer in Netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Laserjet 1200, Een PC met Windows XP home en een PC met Windows 2000.
Nu wil ik graag de printer via beide PC's gebruiken.
Daarnaast heb ik een Wireless Accesspoint Router van Linksys model BEFW 1154.
Netwerken heb ik altijd moeilijk gevonden en ben altijd van anderen afhankelijk geweest om het weer te repararen als de sistuatie weer in onbruik was geraakt.
Nu heb ik ervoor gekozen, om na hulp van anderen, het zelf te kunnen repareren.
Wie heeft een uitvoerige instructie om een en ander te realiseren.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:40

996

Is je printer voorzien van een (draadloze) netwerkaansluiting ? Indien met draad dan kun je hem inpluggen op 1 van de netwerkpoorten van je router. Zonder draad (maar dus wel voorzien van draadloze netwerkkaart, lijkt me sterk ?) dan kan hij dus communiceren met het accespoint.

Je router zal de printer dan waarschijnlijk vanzelf een IP-adres geven. Je kunt de printer dan benaderen vanaf allebei de pc's.

[ Voor 83% gewijzigd door 996 op 01-08-2006 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
De printer kan ik met een netwerkkabel met het accesspoint verbinden.

Korrektie, de printer heeft geen netwerkaansluiting maar heeft een paralelaansluiting en een USB aansluiting.
Via de USB aansluiting heb ik hem aan de PC aangesloten die onder Windows XP draait.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 16:03 . Reden: Foutieve informatie verstrekt ]

• 996
  • Laatst online: 22:40

996

wat lukt er dan niet ?

• lier
  • Laatst online: 10:24

lier

MikroTik nerd

Uitvoerige verhalen kan je gewoon vinden op Internet, daarvoor bestaan zoekmachines (zoals Google) die je heel veel info kunnen geven.

De printer op beide computers gebruiken...twee mogelijheden (in jouw situatie):

1) deel de printer met behulp van 1 van de pc's.
2) aansluiten op je Router.

Stap 1) is het eenvoudigste, maar daardoor moet je pc aan blijven staan.
Stap 2) vraagt iets meer werk. Lees eerst even de documentatie van je router door.

Wat trouwens ook goed helpt is het juist noemen van de type...BEFW11S4

Heren...het is een 1200 printer, dus heeft geen netwerkaansluiting (tenzij het per ongeluk de 1200N is...)

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 01-08-2006 15:50 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

wet je het ip van de printer?

zo ja:

maak een nieuw printer aan, en verbind deze via de lokale tcp/ip poort op elke pc.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn printer geen netwerkaansluiting heeft zal ik voor optie 1 moeten kiezen.

• lier
  • Laatst online: 10:24

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:06:
Omdat mijn printer geen netwerkaansluiting heeft zal ik voor optie 1 moeten kiezen.
Zit er dan geen USB aansluiting op de router ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 14:53
Printer is al aangesloten op een PC. Deze printer kun je delen. Je kunt dan vanaf de andere PC deze printer ook gewoon gebruiken door te verbinden naar \\PCnaam1\sharenaam van de printer. Hiervoor moet de eerste PC - waar de printer aan hangt - wel aan staan.

Een andere mogelijkheid is om een printservertje aan te schaffen: Aan de ene kant een netwerkaansluiting (eventueel draadloos), aan de andere kant een USB of paralel aansluiting, zoals dit: http://www.usbgear.com/co...&cats=101&catid=661%2C101

Je printer krijgt dan een eigen IPadres, en je kunt dan op elke PC direct naar dit IP adres verwijzen...
Pagina: 1