Sinds een paar dagen draai ik nu met Kubuntu, opzich bevalt het prima maar internetten via de Wifi verbinding krijg ik om de een of andere reden niet voor elkaar, via de kabel is 't verder (zoals nu) geen probleem.
KWiFiManager laat zien dat er signaal is
In Netwerkbeheer is de Wifi adapter (standaard Sweex PCMCIA dingetje) ingeschakeld
Wireless Assistant (0.5.5) laat ook alle routers in de omgeving zien inclusief mijn eigen.
Nu zie ik alles en ga er (automatisch) vanuit dat het zou moeten werken.
Echter, zodra ik in Wireless Assistant verbinding wel maken naar m'n eigen router duurt het even en is de mededeling "Connection Failed".
Nu ben ik een gigantische linux noob, maar ben niet te beroerd om zelf op onderzoek uit te gaan. Kwifimanager stond oorspronkelijk ook nog niet geinstalleerd en alle laatst bekende updates zijn uitgevoerd.
Hiermee raak ik echter op een dood spoor...
Het systeem waarop Kubuntu 6.06 op is geinstalleerd is een Compaq Armada M700 (PIII 850Mhz) met een Sweex Wireless pc card 11G (54MBPS) en is feitelijk een RT2500 kaartje.
heb ik ook al geprobeerd met de gegevens tussen de " " uiteraard aangepast.
Zodra ik wil connecten gaan de 2 ledjes op 't kaartje even branden en vervolgens weer uit.
KWiFiManager laat zien dat er signaal is
In Netwerkbeheer is de Wifi adapter (standaard Sweex PCMCIA dingetje) ingeschakeld
Wireless Assistant (0.5.5) laat ook alle routers in de omgeving zien inclusief mijn eigen.
Nu zie ik alles en ga er (automatisch) vanuit dat het zou moeten werken.
Echter, zodra ik in Wireless Assistant verbinding wel maken naar m'n eigen router duurt het even en is de mededeling "Connection Failed".
Nu ben ik een gigantische linux noob, maar ben niet te beroerd om zelf op onderzoek uit te gaan. Kwifimanager stond oorspronkelijk ook nog niet geinstalleerd en alle laatst bekende updates zijn uitgevoerd.
Hiermee raak ik echter op een dood spoor...
Het systeem waarop Kubuntu 6.06 op is geinstalleerd is een Compaq Armada M700 (PIII 850Mhz) met een Sweex Wireless pc card 11G (54MBPS) en is feitelijk een RT2500 kaartje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| iface ra0 inet dhcp
pre-up ifconfig ra0 up
pre-up ifconfig ra0 down
pre-up ifconfig ra0 up
pre-up ifconfig ra0 down
pre-up iwconfig ra0 essid "myssid"
pre-up iwconfig ra0 mode Managed
pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK
pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK="A shared key"
pre-up ifconfig ra0 up |
heb ik ook al geprobeerd met de gegevens tussen de " " uiteraard aangepast.
Zodra ik wil connecten gaan de 2 ledjes op 't kaartje even branden en vervolgens weer uit.
[ Voor 34% gewijzigd door Harry op 01-08-2006 23:58 ]
BMW 535D