Kubuntu & Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds een paar dagen draai ik nu met Kubuntu, opzich bevalt het prima maar internetten via de Wifi verbinding krijg ik om de een of andere reden niet voor elkaar, via de kabel is 't verder (zoals nu) geen probleem.

KWiFiManager laat zien dat er signaal is
In Netwerkbeheer is de Wifi adapter (standaard Sweex PCMCIA dingetje) ingeschakeld
Wireless Assistant (0.5.5) laat ook alle routers in de omgeving zien inclusief mijn eigen.

Nu zie ik alles en ga er (automatisch) vanuit dat het zou moeten werken.

Echter, zodra ik in Wireless Assistant verbinding wel maken naar m'n eigen router duurt het even en is de mededeling "Connection Failed".

Nu ben ik een gigantische linux noob, maar ben niet te beroerd om zelf op onderzoek uit te gaan. Kwifimanager stond oorspronkelijk ook nog niet geinstalleerd en alle laatst bekende updates zijn uitgevoerd.

Hiermee raak ik echter op een dood spoor...

Het systeem waarop Kubuntu 6.06 op is geinstalleerd is een Compaq Armada M700 (PIII 850Mhz) met een Sweex Wireless pc card 11G (54MBPS) en is feitelijk een RT2500 kaartje.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
iface ra0 inet dhcp 
        pre-up ifconfig ra0 up
        pre-up ifconfig ra0 down
        pre-up ifconfig ra0 up
        pre-up ifconfig ra0 down
        pre-up iwconfig ra0 essid "myssid"
        pre-up iwconfig ra0 mode Managed
        pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK
        pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP
        pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK="A shared key"
        pre-up ifconfig ra0 up

heb ik ook al geprobeerd met de gegevens tussen de " " uiteraard aangepast.

Zodra ik wil connecten gaan de 2 ledjes op 't kaartje even branden en vervolgens weer uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Harry op 01-08-2006 23:58 ]

BMW 535D

• Harry
niemand een suggestie?

BMW 535D

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Waarschijnlijk is beveiliging niet goed geconfigureerd in Kubuntu. Zo te lezen heb je de rest wel allemaal goed.

Heb je al geprobeerd om zonder beveiliging op je router te connecten? Wat ik bedoel: haal eerst alle beveiling fratsen van je router af en probeer het zo eens. Als dat werkt, verzeker jezelf dan dat je de goede sleutel gebruikt, de juist authentication method, etc.

PS: Gebruik gewoon de System Manager om je wifi instellingen te configureren.

[ Voor 11% gewijzigd door Arx op 02-08-2006 11:53 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

ik maakte onder kubuntu gebruik van knetworkmanager. is een mooie front-end voor bekabelde en draadloze verbinding. Daarmee had ik m'n draadloze verbinding met wpa2 zo voor elkaar

sudo apt-get install knetworkmanager

• Harry
Arx schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:52:
Waarschijnlijk is beveiliging niet goed geconfigureerd in Kubuntu. Zo te lezen heb je de rest wel allemaal goed.

Heb je al geprobeerd om zonder beveiliging op je router te connecten? Wat ik bedoel: haal eerst alle beveiling fratsen van je router af en probeer het zo eens. Als dat werkt, verzeker jezelf dan dat je de goede sleutel gebruikt, de juist authentication method, etc.

PS: Gebruik gewoon de System Manager om je wifi instellingen te configureren.
Een van m'n buren heeft een open router (heel makkelijk wat dat betreft). Helaas geeft hij daarbij dus exact hetzelfde. Ledjes op 't kaartje gaan heel even aan en dan houd 't feest weer op.

@Juggernaut: Uitgeprobeerd... Wired ziet hij wel, wireless wordt minder...
Ondertussen de router ook eens volledig gereset met alle instellingen blanco

[ Voor 10% gewijzigd door Harry op 03-08-2006 08:10 ]

BMW 535D

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 10:05
De nm-applet van Gnome werkt erg goed... Je moet er wel opletten dat je in /etc/network/interfaces de regels met eth1/eth0 uitzet. De NetworkManager van Gnome regelt alles voor je, ook wpa !
Pagina: 1