Toon posts:

[XP] 64 Bit editie op 64 Bit Sempron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Sempron systeem besteld voor mijn zusje, Het gaat om de Sempron 3000+ 64 Bit processor. De processor is volgens de specs een 64 bit processor. Nu heb ik op de Microsoft site gekeken of hij ondersteund word door de 64 Bit editie van XP. Hellaas staat hij er niet tussen, Betekent dit dat het dus geen zin heeft om XP 64 bit erop te installeren? Of heb ik er wel degelijk baat bij?

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/facts/sysreq.mspx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 15:27 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:43

DeluxZ

Livin' the good life

Waarom wil je XP 64Bit? Je kan net zo goed de gewone editie erop zetten hoor. Driver ondersteuning voor x64 is toch nog niet zo goed :?

[ Voor 27% gewijzigd door DeluxZ op 01-08-2006 15:28 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Verwijderd

Topicstarter
De performance was toch beter onder de 64 bits versie van Windows XP? Of is dat een fabel?

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:43

DeluxZ

Livin' the good life

Als je drivers hebt (van je moederbord etc) die 64bit ondersteunen wel denk ik. Maar ik zou gewoon wachten op Vista en nu gewoon XP Pro 32bit installeren

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met DeluxZ. Je zusje gaat waarschijnlijk toch niet workstationnen (leuk woord :+ ) enzo. Voor MSN'en, internetten, leechen (gemiddelde snelheid, twee verschillende programmas tegelijk), en muziek luisteren tegelijk gebruik ik eigenlijk continu 944MHz d.m.v. RMclock. Ik kan me niet voorstellen dat jouw zusje (die waarschijnlijk gaat internetten en MSN'en, meer hiervoor gebruikt, laat staan dat ze die paar procent extra snelheid gebruikt die je met 64-bits krijgt. Bovendien is het inderdaad heel lastig met drivers/bepaalde programma's. Als je het dan toch goed wil doen, gooi er dan meteen Linux 64-bits op :9

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

XP 64 zou ik niet voor een minder techie persoon geven. Het is misschien wat sneller op bepaalde applicaties, maar voor gewoon gebruik weegt dit niet op tegen de 'incompatibilities'.

Een voorbeeldje is mijn Olympus MP3 speler; deze wordt wel gezien door windows, maar de software van Olympus ziet hem niet onder XP64. Voor antivirus zijn er nog maar een paar opties, en enkele van de 'grote' namen hebben nog geen x64 compatible versie.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
64bit is alleen voor extreem grote berekeningen of als je veel geheugen nodig hebt (en geinstalleerd hebt). Een 'random zusje' zal dit toch niet doen, en dan kun je beter voor 32bit gaan om de compatibaliteit. Zelfs een die-hard tweaker als * Palomar ;) heeft na een maandje toch maar weer 32bit geinstalleerd ipv. de 64bit editie. Het draaide op zich wel goed, maar vanwege een paar kleine dingetjes ben ik toch maar terug gegaan. Er was voor mij geen snelheidsverschil, dus dan is de keuze snel gemaakt tussen een OS dat 100% compatible is met alle hard- en software of een OS dat dit voor 90% is ;)
Pagina: 1