Toon posts:

Welke laptop het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben een een scholier en ben op zoek naar een laptop.
Heb mijn oog laten vallen op 2 laptops bij computerland:

Jewel Diamond 2600
15,4'' WXGA Breedbeeld
Intel pentium M740 (1,73 GHz)
1024MB DDR2 geheugen
80GB 5400rpm Harde schijf
Nvidia GeForce 6600GO 128 mb
deze kost 829 euro

Jewel Saffier 3600
15,4'' WXGA Breedbeeld
Intel Celeron M380 (1,6 GHz)
1024MB DDR2 geheugen
80 GB 5400 rpm
deze kost 649 euro

Mijn vraag is nu welke ik het beste kan kopen,
Heb hem voornamelijk nodig voor kantoorapplicaties en om op de universiteit te werken.
Wil er zo nu en dan wel een spelletje opspelen maar dat zullen niet de allernieuwste zijn, denk aan de sims en rollercoaster tycoon en dergelijke.

Voor zover ik nu kan zien is het verschil de processor en de videokaart, en wilde graag weten of dat prijsverschil het waard is.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

BCC

Ik heb hier een appel en een peer. Welke is beter? Tja, de peer.. behalve als je niet van peren houdt.. dan de appel. Je geeft nogal een sumiere omschrijving van de laptops en van wat je ermee wilt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De bovenste is het beste.

Ik denk dat het het prijsverschil wel waard is gezien de videokaart en de proc.

Verwijderd

klopt, maar ik zou als ik jouw was even nakijken hoeveel mb shared videokaart de Jewel Saffier 3600 heeft, want als dat niet veel is, kan je gamen wel vergeten. vooral met een celeron

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:16:
klopt, maar ik zou als ik jouw was even nakijken hoeveel mb shared videokaart de Jewel Saffier 3600 heeft, want als dat niet veel is, kan je gamen wel vergeten. vooral met een celeron
Nou dat zal voor The Sims en Rollercoaster tycoon wel meevallen. :)
Die bovenste is het prijsverschil in mijn ogen ook waard, maar als je spellen van dezelde leeftijd als Rollercoaster tycoon wil spelen is die 2e ook snel genoeg.
Dan is de vraag: wil je het risico nemen dat er straks een spel is dat je NIET kan draaien omdat ie toch te langzaam is?
Daarom zou ik toch voor die duurdere gaan.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
De jewel saffier 3600 heeft 128 mb shared videogeheugen.
Er kan ook geen andere kaart ingezet worden volgens computerland.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou zeker voor de eerste gaan. Je zegt dat je er mee op de universiteit wilt werken en dan is de eerste waarschijnlijk de meest energiezuinige. Waarschijnlijk gaat deze dus langer stand-by op een acculading.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

BCC

Tja, ik zou voor de tweede gaan. Omdat de CPU een Celeron M is, en de videokaart een stuk tammer, zal hij een stuk langer doen op z'n accu.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1