Toon posts:

[XP] HD swap met VLK versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,
Op mijn werk, waar ik ben aangenomen als mede systeembeheer, hebben wij de Corporate versies van Microsoft, gelicentieerd per workstation. Als ik Windows XP op een van die workstaions installeer, in dit geval een notebook, twintig procent van onze workstations zijn notebooks, en daarna een HD swap doe met een ander workstation, met dus een andere configuratie, in hoeverre gaat dat dan goed? Afgezien van de licentie, want dat zit wel goed... Bij de retail en de OEM kan dit niet, aangezien je moet heractiveren na 8 componenten te hebben veranderd, maar in de Corp versie zit geen activeringsprocedure, dus dan zou het toch moeten goed gaan?

Alvast bedankt,
Jeroen

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:20
Dat gaat goed tot op een bepaalde hoogte. Als er een andere chipset inzit is toch de kasn groot dat je niet kan werken.

Betere optie is : Slipstream de Windows XP cd met de laatste updates, en maak deze "unattended".

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

tc982 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:00:
Betere optie is : Slipstream de Windows XP cd met de laatste updates, en maak deze "unattended".
Is een optie, maar wat ik meestal doe:

Wat ik doe:
RIS + WSUS.
Dan krijg je nadat je je image geinstalleerd hebt direct ook nog alle updates van je update server in je LAN (mits je de pc in een OU gooit waarbij dat geconfigureerd is).

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:00:
Dat gaat goed tot op een bepaalde hoogte. Als er een andere chipset inzit is toch de kasn groot dat je niet kan werken.

Ja, idd, dacht ik ook, maar het CDrom station van dat ding is kapot, en heb niet zo een externe lezer bij de hand. Mss toch ff langs funprice...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:20
Er bestaat nog altijd de mogelijkheid voor te installeren met de floppy drive...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:32:
Er bestaat nog altijd de mogelijkheid voor te installeren met de floppy drive...
lol, Dan ben ik nog wel even bezig, haal wel een externe lezer, mocht het niet werken (wat ik betwijfel)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:33:
[...]

lol, Dan ben ik nog wel even bezig, haal wel een externe lezer, mocht het niet werken (wat ik betwijfel)...
RIS (network install) dus geen optie?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik geef je hierbij een tip - een "corp" versie bestaat niet en laat je alleen maar klinken als een warez kiddo en niet als een beheerder die profesioneel met z'n vak bezig is :)

Verder - afhankelijk van hoe gelijk je hardware is kan dit goed gaan of niet :)
Pagina: 1