Toon posts:

WORD2003 : Autocorrectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

een klant van me wil de auto-correctie lijsten van Word2003 voor alle gebruikers van het netwerk hetzelfde zien. Indien mogelijk op een gedeelde plaats op het netwerk.
Nu was dit redelijk goed te doen met de vorige versies van Word, maar met de Word2003 blijkt dit absoluut niet meer het geval

Deze worden blijkbaar deels in de registry bijgehouden, deels in de normal.dot en deels in een acl-bestand.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Moet het ok mogelijk zijn dat mensen er iets aan toevoegen of is er gewoon 1 standaard lijst vai systeembeheer???

Indien 1 standaard lijst dan gewoon registry / normal.dot / acl bestand overschrijven ( Met alle gevolgen van dien ) . Anders gewoon even goed navragen of de beste man dit echt wil, praktijkvoorbeeld heb ik zelf met een auto-correctie op qq met daaraan gehangen automatisch mijn ondertekening ( groet + functie + naam ), ik vind dit heel handig omdat ik nooit qq gebruik en lang niet altijd mijn officiele ondertekening wil hebben, maar iemand anders heeft er niets aan...

Alhoewel dit zich wel perfect leent voor 1 april grappen ( ff "het" een autocorrectie geven naar "de" en kijken hoeveel klanten gaan reageeren als ze verkeerd gespelde brieven krijgen )

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn eerder autocorrecties à la : jmdp = jan met de pet, mvg=met vriendelijke groeten, enz enz
dus geen persoonlijke zaken

Het zou zo zijn dat één iemand de autocorrectielijst aanvult en vervolgens een macro-start dat de *.acl en de normal.dot upload naar de server

Vervolgens wordt bij de login via ad-policy een vbs-scriptje opgestart dat deze 2 files copieert naar de machine/userprofile.

Ik test het deze week uit, en laat weten wat het geeft als resultaat