Toon posts:

Computer dood na vakantie (voeding?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen zette ik de computer van m'n moeder aan.
Nadat ik het power-knopje indrukte gebeurde het volgende:
Computer sprong aan, ging uit, sprong aan, deed het even tot het schermpje waar je voor BIOS setup kunt kiezen en vervolgens sprong de computer voor de laatste keer uit.
Uit automatisme drukte ik de aan/uit knop nog een keer in, maar en gebeurde niks.
Na een paar keer de stroom er vanaf te hebben gehaald, probeerde ik het nog een keer:
er kwam een kleine sliert rook uit de achterkant van de kast, overduidelijk uit de voeding.

Het lijkt mij dus dat de voeding is doorgebrand, maar zou er ook iets anders mis kunnen zijn?
De computer maakt al een tijd lang rare geluiden, het leek op een ventilator die langs iets schuurde. Een heel scherp geluid was dat.

De voeding (FSP300-60PNA) heb ik uit de kast gehaald, hij ruikt een beetje naar verbrand plastic.

Dus eigenlijk mijn vraag: nieuwe voeding halen of kan het iets anders zijn?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 23:36

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik denk dat je zelf al je vraag beantwoord hebt, gewoon even andere voeding proberen en hopen dat er niet meer kapot is gegaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05

lier

MikroTik nerd

En anders ga je eens op zoek naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter op GoT. Daar staat precies beschreven wat je kan doen...

[ Voor 33% gewijzigd door lier op 01-08-2006 13:33 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing