Toon posts:

Harde schijf vervangen zonder cd-rom XP (ingebakken Windows)

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb 2 jaar geleden een Sky computer bij Dixons gekocht. Nu is die computer aan het verslijten, de harde schijf maakt veel herrie. Ik wil die dus gaan vervangen.

Ik heb iemand bereid gevonden te helpen bij het installeren van een nieuwe harde schijf, MAAR: ik heb geen WindowsXP cd-rom. Windows zit namelijk "ingebakken" en staat dus op apart deel van de harde schijf (die ik dus wil gaan vervangen).

Ik vrees dat dat allemaal niet goed zal gaan, dus hoop dat iemand zo aardig wil zijn om mij wat uitleg te geven hoe ik dit veilig kan aanpakken.

Ik ben geen enorme computerkenner, dus weet niet of dit zo voldoende info is. Mail s.v.p. als je meer wilt weten. Alle hulp is welkom.

Met vriendelijke groet,

Frank

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Ghost is misschien een optie?!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:50:
Ik heb iemand bereid gevonden te helpen bij het installeren van een nieuwe harde schijf, MAAR: ik heb geen WindowsXP cd-rom. Windows zit namelijk "ingebakken" en staat dus op apart deel van de harde schijf (die ik dus wil gaan vervangen).
Dan zal je een image moeten trekken, bijvoorbeeld met Norton Ghost. Dit kan rechtstreeks naar de nieuwe schijf, waarbij zelfs de afmetingen van de partities on-the-fly aangepast worden.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:28
Kun je met je serial key geen 'kopie' opvragen bij Microsoft? Wat moeten al die mensen wel niet wiens originele cd-rom naar de kloten is? :?

Mijn YouTube Channel

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Gezien je een legale serial hebt is het geen probleem om een gekopierde windows XP cd te gebruiken, let er wel op dat je dan een OEM versie nodig hebt, anders werkt je serial niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snowwie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:46:
Kun je met je serial key geen 'kopie' opvragen bij Microsoft? Wat moeten al die mensen wel niet wiens originele cd-rom naar de kloten is? :?
Hiervoor moet je alleen niet bij MS zijn maar bij je OEM, zij leveren namelijk die windows erbij.

Heb je geen mogelijkheid om er cds van te maken trouwens zodat je alsnog makkelijk kunt herinstalleren?
Pagina: 1