De Windows Installer functies in MsiExec.exe en InstMsi.exe kunnen foutcodes retourneren die meestal liggen tussen 1600 en 1700. Nu krijg ik wel deze foutcodes, maar hoe kan ik die omzetten naar een leesbare foutmelding? Zo wil ik bij foutcode 1605 de omschrijving 'This action is only valid for products that are currently installed' hebben, anders weet een gebruiker van mijn programma nooit wat er is foutgegaan.
Hoe kan ik zo'n foutcode vertalen naar de bijbehorende tekst? FormatMessage() geeft een lege string terug, daar heb ik niets aan. Voor de duidelijkheid: de error codes zijn iets anders dan de records met error messages in de Error tabel van een MSI package. Het vreemde is dat ik in de hele MSI SDK geen enkele informatie kan vinden over het omzetten van een foutcode in tekst.
Hoe kan ik zo'n foutcode vertalen naar de bijbehorende tekst? FormatMessage() geeft een lege string terug, daar heb ik niets aan. Voor de duidelijkheid: de error codes zijn iets anders dan de records met error messages in de Error tabel van een MSI package. Het vreemde is dat ik in de hele MSI SDK geen enkele informatie kan vinden over het omzetten van een foutcode in tekst.
Een goede grap mag vrienden kosten.