Toon posts:

3in1 modem/router/wieless gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een alles in 1 modem/router.wireless. Ik had een Linksys WAG54GS (Linksys WAG54GS vol kinderziektes?!), maar die gaf zoveel problemen, dat ik die na een paar dagen terug heb gebracht.

Dus ik op zoek naar een andere 3in1 modem/router/wieless (liefst ADSL2 ready). Dus of er iemand goede revaringen heeft met andere merken/modellen of aanbevelingen heeft.

Verwijderd

Ah, geweldig... alles in 1 :/
Gaat je modem stuk door ongweer (statische elektriciteit die wordt opgevangen), wil je overschakelen naar kabel/vdsl/whatever, en andere scenario's, ben je gewoon verplicht om een nieuwe router te kopen.

Ik raad aan om een LOS modem te nemen, en een router/wifi device, zo kan je onafhangkelijk van elkaar een upgrade/reparatie uitvoeren, zonder dat je meteen aan hoge kosten zit.

/me heeft hier een een los modem/router, los voip sip-ata, los router+wifi.
Gaat er iets stuk? Dan kan ik het tenminste apart naar de winkel terugbrengen zonder X dagen offline te zijn.

Om even ontopic te reageren:
Nee ik weet geen modellen die goed zijn, en alles in 1 hebben. Zolang je maar geen 3Com voor wifi gaat gebruiken zal het allemaal wel goed komen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24

lier

MikroTik nerd

Heb een Speedtouch 716 gekregen bij mijn XS4ALL abo. Prima apparaat, nog geen problemen mee gehad en voldoet volgens mij aan al je eisen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb geen ervaringen met alles in 1 apparaten, mede omdat ik liever losse apparaten heb, mocht er wat stuk gaan dan ben ik niet meteen alles kwijt.

Mocht je toch een alles in 1 apparaat willen hebben, ga dan eens kijken op www.routershop.nl, daar hebben ze van alles wat :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat had je zelf al gevonden wat er aan je eisen voldoet :? Ik bespeur erg weinig eigen inzet.. We zijn geen helpdesk.

Ik zelf heb ook liever aparte apparaten. Ook omdat mijn WAP op de eerste verdieping staat (woonkamer) en mijn kabelmodem (incl voip) en router in de meterkast beneden staan.

En inderdaad, als je eens overstapt van kabel <> adsl dan moet je weer een nieuw ding kopen.

Verwijderd

Topicstarter
In zoverre eigen inzet, heb ik met de LinkSys flink zitten rommelen. En voordat ik wat anders koop, ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere 3in1 apparaten.

Verder zijn er goede suggesties gedaan om het juist niet te doen. Dus dat neem ik zeker mee en zie ik dit niet als een helpdesk vraag.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik ben erg tevreden over mijn Linksys AG241 ADSL Modem/router, waar ik dan een WAP54G bij heb voor het draadloze deel.

Ik hou zelf liever de router en het draadloos apart, omdat ik de router op het knooppunt (beneden bij de pc en printserver omdat daar al jaren de netwerkkabels liggen) weg werk, maar de WAP zo hoog mogelijk wil hebben vanwege het bereik :)

Het idee van alle apart is dus zo slecht nog niet, echter gaat je dat nogal wat kosten als je het goed wil hebben...

In dat geval kom uit op bijv. de volgens producten:

Linksys ADSL2MUE - ADSL Modem
Linksys BEFSR41 - Router + 4 port switch
Linksys WAP5G - Wireless accesspoint

Ik mag dan een Linksys fanboy lijken, maar mijn ervaringen zijn er gewoon erg goed mee, dus kan ik het iedereen aanraden...

[ Voor 6% gewijzigd door Romke op 01-08-2006 14:13 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:46:en zie ik dit niet als een helpdesk vraag.
Een mager topic met daarin 'ik had apparaat X maar die bevalt niet, wat is er nog meer op de markt' is wel degelijk een helpdesk topic met amper eigen inzet.
Welke apparaten heb je reeds gevonden, en welke reviews daarvan heb je gelezen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar Netgear, D-Link Drytek e.d. Maar reviews zeggen niet altijd iets. De review van de Linksys WAG54GS waren ook prachtig, maar dit apparaat werkt gewoon slecht.
Pagina: 1