Toon posts:

Microsoft Exchange: Lege body in e-mails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden hebben we een heel vreemd probleem op de zaak. Op een Windows 2000 Server bak draaide Microsoft Exchange met Symantec Mail Security. Regelmatig kwam het voor dat een klant een mail stuurde en dat de mail leeg binnen kwam. Althans, afzender en titel e.d. was er wel maar de body was leeg. Ook als je in de headers ging kijken stond er gewoon geen body. Nu hebben we een nieuwe server met SBS 2003 en ook Symantec Mail Security en drie keer raden.... Sinds kort hebben we WEER last van lege e-mails. Ik heb alles al afgezocht maar kan maar geen oplossing vinden. En het enige wat een beetje in de buurt komt dat het kan liggen aan een time-out tussen de mailscanner en Exchange.

Heeft iemand enig idee?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad.

Ik had eerst MDaemon draaien, welke zowel op poort 25 mail binnen kreeg als domainpop (catch-all) deed. Dit vanwege het feit dat mijn ADSL verbinding wel eens plat wil vallen. Als mijn server niet bereikbaar is, dan wordt het naar 't catch-all adres gestuurd, en de server haalt het daar weer vanaf.

Nu heb ik Exchange 2003 draaien, en wilde daar natuurlijk ook de fallback in hebben.
Toen heb ik Mdaemon gewoon de domainpop laten afhandelen en alle mail richting Exchange laten sturen. Toen ik de catch-all omgezet had naar een andere mailbox, kreeg ik ook alle mail zonder body. Toen ik de catch-all terug had gezet naar een mailbox bij Wanadoo/Orange werkte het weer zonder problemen

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bij jou zou het dus ook iets te maken kunnen hebben met een time-out. Maar goed, we hebben hier alleen maar batch-smtp. Als het daadwerkelijk een time-out is hoe zou ik dan het probleem kunnen oplossen... Zijn er parameters o.i.d. in te stellen voor time-outs tussen Exchange en software van derden...?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Bij mij was het niet een timeout... bij mij lag het aan de catch-all mailbox die ik gebruikte. Die maakte van HTML mail gewoon plaintext oid, en daardoor kreeg ik niets te zien.

Pvouput live