stereo + 5.1 = 7.1?

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:27
Hoi, ik heb al sinds een tijdje een mini-set van aiwa (gewoon stereo, dus 2 boxen) aangesloten op mijn onboard ac 97' geluidschip (7.1). Maar ik heb net van iemand een Creative inspire 5.1 setje gehad, dus leek het me leuk om die twee sets in een 7.1 opstelling neer te zetten, dus;

-de AUX-ingang van de mini-set op de FRONT-uitgang
-de center-speaker en de subwoofer van de Inspire gewoon op de CENTER/SUBWOOFER-uitgang
-de achterspeakers gewoon op de REAR-uitgang
-de voorspeakers op de SIDE-uitgang

dan zijn de boxen van de mini-set dus de frontspeakers en de speakers van de inspire de surround-speakers (center, side, rear).

kan dit? heb ik dan gewoon 7.1 geluid? komen er dan nog bassen uit de boxen v.d. mini-set i.p.v. aleen uit de subwoofer?

Alvast heel erg veel bedankt ;)

Verwijderd

het zal waarschijnlijk nergens naar klinken, maar het werkt

Waarom probeer je het niet gewoon?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Hmm, ik zou lekker bij 5.1 blijven. 7.1 met verschillende soorten boxen (en ook nog een stereo :S) ertussen kan imo geen beter geluid leveren dan 5.1 met een 5.1 geluidsetje :) Volgens mij mis je overigens ook niks :D

• Tha Ra
En als ik nou de 5.1 set gewoon normaal aansluit en de front-aansluiting split en daar de stereo op aansluit? Ik ben namelijk erg gehecht aan het geluid van mijn stereo _/-\o_ dus die wil ik liever wel blijven gebruiken :)

• Tha Ra
ik ga over 2 weken pas weer naar huis, dan probeer ik het gewoon en vertel ik het jullie ;) Het lijkt me gewoon komiekvol het eens te proberen :o

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stereo + 5.1 is nooit 7.1, aangezien de kunst van 5.1 en 7.1 juist is dat uit iedere speaker iets anders komt. Als je stereo (vol geluid over 2 speakers) en 5.1 (vol geluid over 5 speakers en een sub) gaat mixen, heb je niets extra's.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:18:
Stereo + 5.1 is nooit 7.1, aangezien de kunst van 5.1 en 7.1 juist is dat uit iedere speaker iets anders komt. Als je stereo (vol geluid over 2 speakers) en 5.1 (vol geluid over 5 speakers en een sub) gaat mixen, heb je niets extra's.
Dat is het dan toch. Met stereo bedoelt hij zn akai setje.

• Tha Ra
Nee, het klonk bagger
Nu heb ik een tweede geluidskaart bijgeplaatst voor mijn stereo en de 5.1 set in een 5.1 opstelling staan. Dus nu kan ik kiezen: stereo of 5.1
Pagina: 1