Toon posts:

Beetje vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje problemen, met het downloaden van bestanden via IE in Windows XP. Veel van de bestanden die ik download, zijn corrupt. Bijvoorbeeld zip bestanden, of instalatie bestanden (bijv. voor mijn nieuwe maxtor schijf). Het begint echt zeer irritant te worden, en daarbij wordt ik er inmiddels een beetje wanhopig van. Iemand die dit probleem kent, en misschien met een oplossing kan komen?

Asus A8N-E met 3200+, 1gig intern, asus dvd brander, 2 "oudere" ide hardeschijven (16 en 20 gig, de goeie is een tijdje geleden gecrasht), 1 nieuwe schijf Sata 250 Gig Maxtor, asus videokaartje met 264mb intern.

Kan het misschien iets te maken hebben met die oudere schijven? Of moet dat niks uit maken?
Help!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Jep ik ken het, lag bij mij aan het geheugen. Probeer eens ander geheugen?

En mag ik vragen waarom je verschikkelijk oude en vooral TRAGE schijven in je mooie configuratie hebt zitten? De harde schijf is al het traagste uit de PC, dan moet je het niet erger maken dan nodig is.

btw welkom op GoT :*)

[ Voor 90% gewijzigd door Gamo op 01-08-2006 00:03 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik hoor veel negatieve verhalen over de IDE drivers van nVidia. Als je die hebt geïnstalleerd zou ik deze weer verwijderen en vervangen door de standaard XP drivers. Ook de onboard NIC van nForce 4 gebaseerde moederborden zou corrupte data kunnen veroorzaken bij downloads. Probeer eens een goedkoop Realtek kaartje te gebruiken ofzo, kost je niks :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
Ik denk dat je het eerder bij je moederbord drivers moet zoeken, Asus drivers kunnen nog wel eens corrupte bestanden veroorzaken.

The devil is in the details.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Admiral Freebee schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 00:02:
Ik hoor veel negatieve verhalen over de IDE drivers van nVidia. Als je die hebt geïnstalleerd zou ik deze weer verwijderen en vervangen door de standaard XP drivers. Ook de onboard NIC van nForce 4 gebaseerde moederborden zou corrupte data kunnen veroorzaken bij downloads. Probeer eens een goedkoop Realtek kaartje te gebruiken ofzo, kost je niks :)
Data corruptie bij het downloaden ligt niet zozeer bij de geintergreerde netwerk controller, maar bij de geintergreerde firewall. Het is aan te raden de Nvidea firewall niet te gebruiken. Als je hierop zoekt zul je op GOT nog veel meer topic's vinden die dit probleem noemen.

Daarnaast schijnen inderdaad de storage drivers van Nvidea niet erg super te zijn, vaak schijnen de standaard MS Windows XP drivers minstens zo goed te presteren.

In iedergeval wanneer de Nvidea Firewall is ingeschakeld en bijbehorende software is geinstalleerd, zou ik deze eerst eens uitschakelen en de software deinstalleren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 00:00:
Jep ik ken het, lag bij mij aan het geheugen. Probeer eens ander geheugen?

En mag ik vragen waarom je verschikkelijk oude en vooral TRAGE schijven in je mooie configuratie hebt zitten? De harde schijf is al het traagste uit de PC, dan moet je het niet erger maken dan nodig is.

btw welkom op GoT :*)
Vandaar die nieuwe Sata schijf ;)
Maar ja moet hem wel ff goed kunnen instaleren, maar kan niet het progje ervoor downen, en met partition magic gaat het ook niet helemaal lekker :'(

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 21:56
Mik de nvidia firewall eraf, dit werkt echt :P heeft mn zus ook gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is opgelost. Het blijkt dus echt dat de heren en dames van Nvidia toch niet in alles even goed zijn. Oude netwerk kaartje er weer in, nvidia firewall eraf geschopt, en wat denk je? Idd, alles doet het weer zoals het hoort!
Heel erg bedankt allen voor de snelle hulp. Mijn volgende probleem (hoop dat het nog wel ff duurt) zal ik ook hier weer deponeren! _/-\o_

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Nforce netwerk kaart is best aardig zolang je dat crappy programma (firewall/control centrum/etc) maar niet installeert want hell...dat werkt alleen maar tegen.

De netwerk kaart zelf ( als je puur alleen de drivers ervoor installeert ) is niets dan goed....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nou allemaal weer prima. Dus ik laat het maar ff lekker zo. Azareus had in een nacht alles binnen!
Pagina: 1