Toon posts:

Garantie - Western Digital HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een overgenomen Compaq Presario 5000 in een achterhoek van m'n kamer staan als speeldoos voor ubuntu / andere leuke linuxmeuk, je kent 't wel :) Sinds gisteren begon Ubuntu moet kernelerrors te sproeien, na wat geklooi blijkt het HDD troubles te zijn, nadat ik 'm uit het onmogelijke "click'n pray" systeem van Compaq heb gekregen, heb ik de HDD in m'n desktop gezet, proberen te formatteren naar een NTFS schijf, maar daar liep 'ie ook al vast na 10 %. Ik gok dus op een fysiek probleem...

An sich geen probleem, t'is maar 40 GB, maar nu ben ik als hollander wel benieuwd naar de kansen op een nieuw product van WD, aangezien 'ie gewoon kaduuk is. Op de site van WD een leuke RMA-test gedaan, en die geeft aan dat ik naar Compaq moet gaan voor m'n garantieproblemen, en als jullie ervaring hebben met de site van HP/Compaq, dan snappen jullie wel waar ik heen wil :X

Het staat verdomme nergens, ik blijf maar in rondjes surfen op die site, maar goed, wat zijn m'n kansen als ik - eigenwijs als ik ben - telefonisch contact opneem met WD / dellCompaq, onder het mum "ik niet weet niet"?

Alvast bedankt :>

Verwijderd

Waarschijnljk is het serienummer uit jouw serie bekend als zijnde verkocht aan Compaq. Bij DELL of WD aankloppen kan je denk vergeten.
Maar HP is zo slecht nog niet met service(vast beter dan DELL). Als er nog garantie op zit (te vinden via HP site) krijg je gewoon een nieuwe, opsturen en weer afhalen via je lokale tankstation bijvoorbeeld.

Bel eens met 0900-1170000

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde natuurlijk Compaq ipv. Dell :+

Ik ga het zeker eens proberen, anders blijft het knagen :P

PS: "te vinden op de HP site", ik zal wel bepaalde 'skills' missen, maar ik kan gewoon niets op die HP site, ik blijf maar terugkomen op dezelfde plek :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 00:04 ]

Verwijderd

O, probeer deze eens:

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:07

alm

Da's het zakelijke helpdesk-nummer, je moet een ander nummer bellen, zie http://welcome.hp.com/cou...hone_assist.html#section1

Ik denk niet dat je zelf vervangende onderdelen toegestuurd krijgt voor een Presario product, da's duidelijk op de thuismarkt gericht.

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkele van de onduidelijke serialnumbers op de Compaqsticker @ HDD werkt, maar deze had ik inderdaad nog niet gevonden :7

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Voor zo ver ik weet, zit er op de schijven, mee geleverd in OEM-systemen, maar één jaar garantie. Ik weet niet hoe oud jou Ubuntu bakkie is, maar ik gok dat deze al enige tijd de leeftijd van één jaar heeft mogen overschrijden.

Misschien een mooie Raptor erin, met 5 jaar garantie? Of een P-ATA schijf (Deze max met 3 jaar garantie).

Verwijderd

Topicstarter
Op de WD-sticker op de HDD staat inderdaad dat 'ie gemaakt is in november 2001, ik geef mezelf ook niet veel kans éh ;)

Mja, ik had hem eigenlijk vooral nodig om een grote hoeveelheid "data" van campzone eventjes weg te zetten, maar goed, dat wordt creatief zijn dan maar :*)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Garantieproblemen hebben an sich niks met hardware te maken. Dit soort topics horen in Stuffis Generalis, maar aangezien je daar nog geen toegang toe hebt (zie de FAQ van Lieve Adjes voor het hoe en wat), sluit ik dit topic in plaats van om het te verplaatsen.

In ieder geval is het slechts kwestie van goed rondkijken :+ Kijk bij support/warranty/RMA/etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.