Toon posts:

display folie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb laatst van die beschermende display folie gekocht voor mn 350d, just in case tegen krassen.

Nou wilt het echter totaal niet lukken om die folie (of hoe je het ook moet noemen :z ) strak op het display te krijgen. Er zitten niet echt luchtbellen onder, maar het scherm is gewoon niet meer scherp te lezen na het aanbrengen van die folie.

Nou zou het zo kunnen zijn dat het aan dat soort folie ligt (is namelijk van hama :r ), maar misschien breng ik het gewoon niet goed aan.
Ze zijn namelijk ook nog niet zo slim om er voor leken zoals ik een gebruiksaanwijzing erbij te doen.

Misschien heeft een van jullie een tip hoe ik het er goed strak op kan krijgen?

Bvd

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Kijk eens bij het ipod-topic en het Nintendo DS-topic, daar gebruiken ze ook veel van die folies.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
Lijkt mij persoonlijk neit zo moeilijk, niet dat ik ervaring mee heb 8)

Maak het scherm schoon/vetvrij, begin in de hoek met plakken en trek het er strak overheen, dan met iets harders (bankpasje ofzo, moet je even kijken of dat kan dat weet ik niet) gladstrijken en eventuele luchtbelletjes erondervandaan.

En het is opzich ook wel logies dat het minder scherp wordt, je plakt er toch plastic op en dit is niet helemaal helder.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
PDA screen overlays kwam met: http://www.pdashop.nl/vragen/19728/223

Vorige week nog een topic over geweest dus ;)

[ Voor 19% gewijzigd door sdomburg op 31-07-2006 23:09 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb hier ook folie (niet van Hama volgens mij maar goed boeit ook niet zo gek veel) waarbij het ook niet meer om aan te zien is. Het oppervlak van het folie is niet glad waardoor er breking optreedt. Kleuren verlopen per pixel en dat soort ongein.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Je kan ook gewoon je display onbeschermd laten. Kleine krasjes kan je altijd simpel wegwerken met een beetje displex (http://www.polijstservice.nl/Displex.htm).

Facebook :: Twitter :: PSN

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00

Tarin

Just plain weird.

Ik heb een screen protector van Brando op m'n EOS350D zitten, en die werkt perfect. Als je niet weet dat hij er op zit, zie je hem niet, het doet vrijwel niets af aan leesbaarheid van het scherm.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Topicstarter
Opzich lijkt het ook best makkelijk, maar het wilt er gewoon niet zo strak op als ik wil.

Is het niet zo dat als je je display polijst, dat het dan veel dunner wordt waardoor het makkelijk scheurt ofzo? :? Ik heb er verder geen verstand van, maar je 'krast' toch een laagje van je display weg neem ik aan.
Of heeft zo'n polijstmiddel een beetje dezelfde werking als het poetsen van je auto zegmaar?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:08:
[...]
Is het niet zo dat als je je display polijst, dat het dan veel dunner wordt waardoor het makkelijk scheurt ofzo? :? Ik heb er verder geen verstand van, maar je 'krast' toch een laagje van je display weg neem ik aan.
Of heeft zo'n polijstmiddel een beetje dezelfde werking als het poetsen van je auto zegmaar?
Dat is inderdaad het idee, maar dat doe je met je auto ook. Bovenlaag (met vuil en zeer lichte krasjes) wegschuren. Verschil is alleen dat je je auto vervolgens in de was zet, en dus een nieuwe beschermlaag neerlegt.

Ik zelf ben een beetje bang dat een of andere anti-glare-coating ofzo verdwijnt van je scherm (probeer voor de gein eens een oude CRT-monitor die je niet meer gebruikt schoon te maken met de verkeerde troep, of met van die display-polijst-meuk.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01 22:59
ik heb van die folie's van screenguard
hier in hong kong zijn ze erg populair en krijg je bij elke camera die je koopt wel gratis erbij opgeplakt

het zijn folies die geen gebruik maakt van een lijmlaag en met 2 geharde plastic bescherm/hulp-bij-opplakken velletjes zit. Display vetvrij maken. Je haalt 1 plastic eraf en legt het recht op een zijde en brengt het langzaam aan over de rest van de beeldscherm. Lekker stevig aanwrijven met een doekje (om je vinger) en dan dat 2e stukje platic eraf halen. Ik zie geen verschil met en zonder folie. Misschien dat er heeeeel klein beetje is maar dat zie je niet zo. Eraf halen van die folie is erg gemakkelijk, gewoon een stukje plakband erop en je kan het zo eraf trekken, zonder dat er iets achterblijf.

hiervoor had ik die folies in nederland gehaald, van Hama bij mediamarkt. Vet duur en maakte gebruik van een lijmlaag. Dus per ongeluk scheef erop geplakt of een bubbel die je niet weg kan krijgen, verwijderen van die folie laat een lijmlaag achter op je display... lekker! Ook werd display minder helder doordat er een lijmlaagje tussen zit en dat folie zelf was ook al een beetje mat.
Pagina: 1