Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vaag KPN Mobile probleem

Pagina: 1
Acties:

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Een vriend van me heeft een mobiel van de zaak met KPN abo. Volgens mij is dat ook nog eens gekoppeld aan hun telefonie netwerk binnen (Grip heet dat geloof ik). Nou kan hij mij op een of andere vage manier niet meer bellen vanaf zijn mobiel. Als hij naar mijn mobiel belt, krijgt ie te horen dat dat nummer niet in gebruik is. De rest van de wereld kan mij zonder probleem bellen, maar hij niet (vanaf zijn mobiel dan). Als ie een vaste telefoon pakt, lukt het wel.

Heeft ie vandaag KPN (eindelijk, probleem speelt al maanden) gebeld en die zeggen ijskoud dat het aan T-Mobile ligt. Dat is mijn huidige provider. Alleen...volgens mij is dat onzin en willen ze gewoon niets doen omdat dat geld en moeite kost. Wat is namelijk het geval:

* toen het nog wél werkte, zat ik bij Vodafone. Ik had toen een Nokia 6310i
* het probleem begon toen ik nog bij Vodafone zat
* nu ben ik over naar T-Mobile en heb ook een andere foon: probleem blijft (T-Mobile simkaart in Nokia maakt ook niet uit).

Ik heb dus een andere telefoon én een andere SIM kaart, maar hetzelfde nummer (duh!). KPN zegt dat het aan T-Mobile ligt. Hoe kan dat? Volgens mij gaat dat niet. Ik heb geen nummerblokkade opgezet, en ik heb dat nog gechecked (via SIM service check op de foon).

Heeft iemand ooit van dit probleem gehoord? Wat zou je kunnen doen om KPN aan het werk te krijgen? Ik weet niet of hij het probleem ook op deze manier heeft uitgelegd en ze heeft verteld of zij kunnen uitleggen hoe zoiets - gesteld dat het aan de andere kant ligt - met een provider mee kan reizen. Ik heb al voorgesteld om een teleconference op te zetten zodat ik me ermee kan bemoeien. Ik heb nl al eerder met het luie KPN bijltje gehakt en dat heeft me toen 3 maanden (ja, u leest het goed) zonder internet opgeleverd. Alleen maar omdat zij het verdommen om uit hun hokje te komen...

Als iemand een of andere technische reden kan verzinnen waarmee ik ze om de oren kan slaan zou dat leuk zijn. Een beetje inside info is nooit weg, toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb dus een andere telefoon én een andere SIM kaart, maar hetzelfde nummer (duh!). KPN zegt dat het aan T-Mobile ligt. Hoe kan dat? Volgens mij gaat dat niet. Ik heb geen nummerblokkade opgezet, en ik heb dat nog gechecked (via SIM service check op de foon).
Het kan best aan T-Mobile liggen. Toen je geporteerd bent van Vodafone naar T-mobile heeft waarschijnlijk t-mobile de aanvraag bij vodafone niet compleet aangevraagd. Dus ze hebben niet gevraagd aan vodafone om alle nummers vrij te geven. Mijn vraag is dan dus. Ben je toevallig van vodafone naar t-mobile geporteerd in April na de storing bij T-mobile? Want bij mensen die vlak er na zijn geporteerd is erg veel mis gegaan. Zie de volgende artikelen:

http://www.nu.nl/news/715...troffen_door_storing.html
http://www.webwereld.nl/a...en-week-bij-t-mobile.html

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:40:
[...]
Het kan best aan T-Mobile liggen. Toen je geporteerd bent van Vodafone naar T-mobile heeft waarschijnlijk t-mobile de aanvraag bij vodafone niet compleet aangevraagd. Dus ze hebben niet gevraagd aan vodafone om alle nummers vrij te geven.
Maar hij is de enige die mij niet kan bellen, en dat was bij Vodafone ook al. Als er een fout is gemaakt bij T-Mobile (en dat hebben ze, maar dat had ergens anders mee te maken) zou ik door niemand gebeld moeten kunnen worden of ik zou niemand moeten kunnen bellen. Maar als het aan T-Mobile ligt, zou het ook aan Vodafone gelegen moeten hebben en hebben ze het probleem doorgegeven. Dat geloof ik niet zo...

Ik denk dat je mijn verhaal niet (goed) begrepen of niet (goed) gelezen hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 31-07-2006 22:48 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
mphilipp schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:47:
[...]

Maar hij is de enige die mij niet kan bellen, en dat was bij Vodafone ook al. Als er een fout is gemaakt bij T-Mobile (en dat hebben ze, maar dat had ergens anders mee te maken) zou ik door niemand gebeld moeten kunnen worden of ik zou niemand moeten kunnen bellen. Maar als het aan T-Mobile ligt, zou het ook aan Vodafone gelegen moeten hebben en hebben ze het probleem doorgegeven. Dat geloof ik niet zo...

Ik denk dat je mijn verhaal niet (goed) begrepen of niet (goed) gelezen hebt.
Ik heb je verhaal prima begrepen ;)

Ik zal even uitleggen hoe het werkt. Als jij overstapt van een netwerk, in dit geval van voda naar t, dan doe de nieuwe provider een verzoek tot portering. Dit houd in dat de nieuwe provide alle instellingen en nummers krijgt van de oude provider. Dus als de oude provider sommige nr``s heeft gelokkeerd, voor wat voor reden dan ook, dan gebeurt dit ook bij de nieuwe. Het kan echter ook zo zijn dat de nieuwe prongelijk sommige nr``s blokkeert doordat er iets mis is gegaan bij de portering.

Waarschijnlijk had vodafone een lijn van kpn geblokkeerd en heeft dit dan ook door gegeven aan vodafone. Wat je moet doen is het volgende. T-Mobile bellen en vragen of de technische dienst dat nummer van je vriend wilt bellen en de blokkering wilt opheffen. Ook moet je vriend dit bij Kpn doen. Zo zou het moeten werken :)

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb andersom ook eens zoiets gehad, ik kwam van T-mobile naar Telfort.

Vanaf de nummer portering kon iedereen mij bellen behalve T-mobile bellers.

1 telefoontje naar T-mobile en opgelost.

Zou best kunnen dat T-mobile niet aan KPN heeft doorgegeven dat het nummer niet meer bij Vodafone zit maar bij hun.

Invoegen doe je zo!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:57:
Waarschijnlijk had vodafone een lijn van kpn geblokkeerd en heeft dit dan ook door gegeven aan vodafone. Wat je moet doen is het volgende. T-Mobile bellen en vragen of de technische dienst dat nummer van je vriend wilt bellen en de blokkering wilt opheffen. Ook moet je vriend dit bij Kpn doen. Zo zou het moeten werken :)
Ik zal voor de gein T-Mobile eens bellen. Zou wel kras zijn. Bij KPN weten ze in ieder geval van niets.

[edit]
T-Mobile is er op aan het kraken. Die meneer zei in ieder geval dat het eigenlijk niet mogelijk is om één nummer te laten blokkeren. Ik dacht eigenlijk dat dat wel kon als iemand je lastig viel ofzo, maar dat bedacht ik me ook later pas. Evengoed, ze gaan me terugbellen als ze meer weten. Ben benieuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door mphilipp op 01-08-2006 14:23 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:19
mphilipp schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 07:12:
[...]

Ik zal voor de gein T-Mobile eens bellen. Zou wel kras zijn. Bij KPN weten ze in ieder geval van niets.

[edit]
T-Mobile is er op aan het kraken. Die meneer zei in ieder geval dat het eigenlijk niet mogelijk is om één nummer te laten blokkeren. Ik dacht eigenlijk dat dat wel kon als iemand je lastig viel ofzo, maar dat bedacht ik me ook later pas. Evengoed, ze gaan me terugbellen als ze meer weten. Ben benieuwd.
Je kan alleen een nummer blokkeren in je telefoon, als de telefoon dat kan, wij (t-mobile) kunnen dat niet (ten minste niet 1 nummer wel bepaalde groepen ;))
Kan goed zijn dat er iets mis is gegaan met de portering.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
nils7 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:01:
[...]
Je kan alleen een nummer blokkeren in je telefoon, als de telefoon dat kan, wij (t-mobile) kunnen dat niet (ten minste niet 1 nummer wel bepaalde groepen ;))
Kan goed zijn dat er iets mis is gegaan met de portering.
Ongetwijfeld. En dan nu plotseling werkt het weer...toch wel vaag dat het ineens werkt nadat beide providers gebeld zijn en beiden beweren dat het niet kan...

Pagina: 1