Ik heb hier redelijk wat topics gezien over het geluid van je tv over de home cinema set laten lopen. Hier heb ik wel wat nuttige informatie uitgehaald, maar ik ben nu ook weer geen kenner op dit gebied.
Heb de volgende tv en set op het oog:
TV: Philips 26PF5411/10
Home cinema: Philips HTS3100/12
Aansluitingen TV:
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, S-video in
Andere aansluitingen : IEC75-antenne
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in, Audio L/R in
Aantal SCARTS : 2
Extern 4 : YPbPr
Extern 5 : HDMI
Extern 6 : HDMI
Aansluitingen set:
Aansluitingen aan de achterkant : Analoge audio links/rechts in, SCART1 (CVBS, S-video/RGB uit), FM-antenne in, MW-antenne, TV in (audio, cinch)
Er dus geen rechtstreekse audio out bij de tv.
Kan ik dan met 1 scart kabel zowel het beeld van de dvd op de tv krijgen en het geluid van de tv op de set? (De 2e scart aansluiting zou ik graag voor bijv een playstation gebruiken)
Ook heb ik ergens iets gezien waarbij de hoofdtelefoon uit werd gebruikt voor het geluid. Hoe werkt dat eigenlijk?
Heeft misschien iemand een idee hoe dit in z'n werk zou gaan met digitaal geluid?
Welke oplossing kan ik het beste gebruiken als ik van deze combinatie uitga?
En welke kabels heb ik dan nodig?
Hopelijk kan iemand wat twijfels over al die aansluitingen weghalen
Heb de volgende tv en set op het oog:
TV: Philips 26PF5411/10
Home cinema: Philips HTS3100/12
Aansluitingen TV:
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, S-video in
Andere aansluitingen : IEC75-antenne
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in, Audio L/R in
Aantal SCARTS : 2
Extern 4 : YPbPr
Extern 5 : HDMI
Extern 6 : HDMI
Aansluitingen set:
Aansluitingen aan de achterkant : Analoge audio links/rechts in, SCART1 (CVBS, S-video/RGB uit), FM-antenne in, MW-antenne, TV in (audio, cinch)
Er dus geen rechtstreekse audio out bij de tv.
Kan ik dan met 1 scart kabel zowel het beeld van de dvd op de tv krijgen en het geluid van de tv op de set? (De 2e scart aansluiting zou ik graag voor bijv een playstation gebruiken)
Ook heb ik ergens iets gezien waarbij de hoofdtelefoon uit werd gebruikt voor het geluid. Hoe werkt dat eigenlijk?
Heeft misschien iemand een idee hoe dit in z'n werk zou gaan met digitaal geluid?
Welke oplossing kan ik het beste gebruiken als ik van deze combinatie uitga?
En welke kabels heb ik dan nodig?
Hopelijk kan iemand wat twijfels over al die aansluitingen weghalen