Toon posts:

TV Out met 9700GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort nieuwe pc met tvout, maar wat ik probeer, via nView of TVTools, ik krijg het niet voor elkaar om beeld op mijn tv te krijgen... de kabel werkt wel gewoon goed want die deed het ook op mijn oude pc

Ik kan overiges bij nView ook geen enkele optie vinden om desktop te extenden of te clonen

wie weet hoe ik dit in kan stellen, want ik krijg het niet voor elkaar als ik in het TVOut topic kijk

alvast bedankt

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ik denk dat je de GeForce 7900GT bedoeld ;) B)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

Outerspace

Admin General Chat
Wacht even, wil je nu beeld krijgen op je 1e monitor of je 2e monitor/ander scherm? En normaliter zou je gewoon je TVout opties moeten vinden bij de eigenschappen van je desktop. Als je zeker bent van je zaak dat het er echt niet is, zou ik toch even kijken naar UltraMon, misschien dat hij je verder kan helpen. Zelf denk ik dat je nog het een en ander mist aan software / drivers.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde idd de 7900GT (typo)

maargoed, het is me gelukt ongeveer 20 min nadat ik dit topic maakte

MAAR, dat was bij een vriend, nu zit ik thuis en doe ik precies hetzelfde maar nu doet hij niks... ik heb dus het nView wel allemaal gevonden en ik kan ook gewoon kiezen of ik kloon of extension wil, maar het beeld blijft zwart

ik snap echt niks meer van die TV-out :p

ook zegt hij dat er 2 schermen zijn: Samsung Syncmaster en een HDTV, maar ik heb geen hdtv of iets wat er in de buurt komt

--edit--

net even reboot gedaan een de 'tv-detectie dwingen' uitgezet, nu kan ik helemaal niks meer selecteren of wat dan ook

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 04:15 ]

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 11:12
Kijk een of je kabels wel goed inzitten, normaal gezien moet je videokaart je tv detecteren. Zorg ook dat je tv op de juiste ingang staat.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 7800GTX.
ik heb eerst aangegeven hoe de verbinding tot stand komt. (composiet, s-video, HDTv)
Daarna de Tv detectie gedaan. Tijdens het opstarten gewoon kleur en als windows gestart is enkel zwart/wit.
Voor tv moet je composiet of svideo pakken. Het kleurenprobleem is opgelost door wat instellingen op mijn TV te wijzigen. (pal/ntsc)

In je system tray staat het Nvidia logo. Als je daarop klikt kun je Nvidia display aanklikken en daaronder staat je monitor. Als je die aanklikt kom je in een nieuw menu. Daar staat ook een button met detect displays.En je kunt aangeven wat monitor 1 en 2 is. Als je hier de Tv aanklikt kun je de settings voor pal en ntsc aanpassen.
zie screenshot
Afbeeldingslocatie: http://server3.pictiger.com/img/471235/picture-hosting/untitled.jpg

Dit werkte bij mij om van zwart naar zwart/wit en uiteindelijk naar kleur te gaan.
Na een avondje problemen heb ik nu eindelijk beeld op mijn Tv en kan ik dvd bestanden direct kijken op mijn TV.
Pagina: 1