Toon posts:

[XP] Fout in het vasteschijfstation geconstateerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de foutmelding << KLIK
In de Microsoft On line Crash-analyse worden een aantal mogelijke oorzaken genoemd, die voor mij allemaal niet van toepassing zijn. Ook heb ik de stappen van probleemoplossing gevolgd, maar allemaal zonder succes. Ik krijg deze foutmelding ongeveer 3 keer per week.

Ik heb goede back-ups gemaakt van mijn HDD
Ik heb de kabels al een keer losgemaakt en opnieuw aangesloten.
De master-slave instellingen staan goed.
De schijf is gecontroleerd op fouten. (die waren er niet)

De computer is zo goed als nieuw, net een jaar oud, en alles functioneert voor de rest naar behoren. Hij is supersnel, alleen krijg ik af en toe de foutmelding in een BSOD, waar ik schijtziek van wordt. Ik heb een Maxtor 6 B200M0 S-ATA schijf.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Laat Maxtor Powermax de schijf eens goed testen, er is best een grote kans dat de harde schijf toch langzaamaan kapot gaat.

Wat ook kan, is dat hij te warm word, heb je daar al eens naar gekeken? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:28:
Laat Maxtor Powermax de schijf eens goed testen, er is best een grote kans dat de harde schijf toch langzaamaan kapot gaat.

Wat ook kan, is dat hij te warm word, heb je daar al eens naar gekeken? :)
Ik heb nog nooit gekeken of de schijf te warm wordt, maar het probleem doet zich wel alleen voor als ik heel veel dingen tegelijk doet, bijv. een film kijken, en ondertussen kopiëren en surfen op het web.

Ik heb de harde schijf al een keer een verhuisd in mijn kast zodat er meer ruimte omheen zit, maar dat helpt blijkbaar niet. Soms heb ik wekenlang geen probleem, vanavond heb ik het 2 keer in een uur gehad.

Ik ga morgen mijn schijf eens testen met PowerMax, niet te hopen dat mijn harde schijf verrot gaat, want deze foutmelding gaf hij ook een jaar geleden al toen ie net nieuw was. :/