Creative SB Audigy met Inspire 5100, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoi,

De topictitel zegt het eigenlijk al: ik krijg geen geluid uit mijn pc. Op de PC staat Windows XP Home, de drivers van de geluidskaart zijn goed geïnstalleerd, ding wordt ook herkend, Creative-software hekent de kaart ook. Ingebouwde geluidskaart is uitgeschakeld, volumeregeling op toetsenbord bedient ook daadwerkelijk de regeling van deze kaart (kun je zien in volumeregeling Windows), alleen krijg ik dus geen geluid. Het vreemde is, als ik tussen de geluidskaart en de luidsprekers de kabel met oranje stekkers (5.1-systeem) loshaal, dan geeft de subwoofer wel het basgeluid weer. De andere luidsprekers doen nog steeds niets.

Op een geheel ander systeem werkt dit alles wel naar behoren.

Iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken?

Luc

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Niemand? Hmm.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig in Windows onder de eigenschappen van je speakers het zaakje nog op 2.0 staan :? En zijn de audigy-drivers (goed) geinstalleerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Luccus schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:27:
de drivers van de geluidskaart zijn goed geïnstalleerd
Ja dus ;). In Windows staat de set op 5.1, dus dat klopt ook.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Toch nog maar een keer schoppen. Creative zelf heeft zelf ook geen idee in welke richting ik het moet zoeken? Vast hier wel iemand die nog wat tips kan geven....

Verwijderd

Je kan ergens in je audigy instellen dat ie al of niet je speakers digitaal moet aansturen, daar heb je andere kabels voor nodig (en een anders etje misschien) staat dat juist?

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Als je de volumeregelaar opent (rechtsonderin klikken op de luidspreker) Dan onder de Balance fader zie je een button Advanced, check of Alleen digitaal niet is aangevinkt.

Zit de stekker van de remote in je versterker? Branden de lampjes? Staat het volume op de remote open? Heb je wel geluid als je er een mp3 speler op aansluit?

Dunno anders! Wellicht zit er in windows iets te kloten met je drivers o.i.d. Clean install kun je ook nog proberen.

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
- Alleen digitaal is uitgevinkt;
- Remote werkt, lampje brandt, luidsprekers schakelen in (en zoals ik al schreef: bij loshalen kabel mit oranje stekker klinkt er geluid uit de subwoofer);
- Volume staat dus open;
- MP3-speler er op aansluiten is een goede. Alleen de goede kabels zien te regelen.

Dat bij het loshalen van de kabel met oranje stekker geluid door de subwoofer klinkt, lijkt te duiden op het aansturen als 2.1-luidsprekers of zo. Maar zo staat het dus niet in Windows. Nieuwe installatie van Windows heb ik ook al geprobeerd.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

^^

Ik heb een vergelijkbaar probleem (Audigy op DTT 3500) ook digitaal aangesloten (oranje stekker).

Het probleem is inderdaad dat de software het zaakje verkeerd aanstuurt; ik kan wel aangeven 5.1 boxen maar niet dat dat digitaal gebeuren moet. Dit kon wel met de originele drivers (die ik niet meer heb want de CD is stuk) maar in de gedownloade drivers kan dit dus niet meer (of ik kan het niet vinden)

Iemand een oplossing???

Nieuwste Audigy drivers
CL Audigy 1
XP pro

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Oplossing gevonden na lang, lang zoeken. In de oude drivers ging het simpeler. Ten behoeve van mensen die de search gebruiken:

# Click Start, Control Panel (or Start, Settings, Control Panel).
# Open Sounds and Audio Devices (or Sounds and Multimedia).
# On the Volume tab, click on the Advanced... button.
# In the Play Control window, click Options. If there is no check mark next to Advanced Controls, click there.
# Click the Advanced button in the bottom left corner of the Play Control window.
# Locate the section labeled Other Controls and check the Digital Out Only box.
http://dmzweb3.europe.cre...ative.com/,Case=obj(1273)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1