Geen netwerk met Gigaset SX551

Pagina: 1
Acties:
  • 2.511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:26
Ik heb wat hulp nodig om mijn netwerk aan de praat te krijgen. De uitgangspunten zijn:
- Internet plus bellen KPN met Gigaset SX551, standaard instellingen firewall etc.
- PC1: XP, aangesloten via NIC
- PC2: XP Aangesloten via WLAN

Beide PC's komen probleemloos op internet. Windows firewalls staan uit.

Beide PC's hebben dezelfde werkgroepnaam en verschillende computernamen.Ik heb op beide PC's een schijf op delen gezet, maar krijg deze schijven maar niet te zien op de andere PC. Ook printer delen werkt niet. Opnieuw opstarten of zoeken helpt niet.

Ik heb geprobeerd te pingen:
PC1 krijg ik bij ping naar standaard gateway of PC2 foutcode 65
PC2 krijg ik bij ping naar standaard gateway normaal resultaat en naar PC1 Time-out bij opdracht

Wat zie ik over het hoofd?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je pc's lijken elkaar niet te kunnen bereiken over het netwerk...
Zit er misschien iets tussen de lan en de wlan waardoor dat niet kan?
Ik heb verder geen ervaring met die experiabox, maar kun je de firewall uitzetten?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Kan je een overzicht plaatsen met de ipconfiguratie van je beide machines ?
Dan hebben wij ook wat meer duidelijkheid.

Het kan zijn dat hier iets niet goed in zit.

• Poecillia
Ik weet niet wat precies bedoeld wordt met overzicht van IP configuratie. Wil je een uitdraai van IPconfig of wil je de settings weten van de netwerkverbindingen? In ieder geval staat in de experia box de DHCP server op on.

Verder al suggesties, bv m.b.t.de ping?

• Romke

Romke

Dieselhead

doe eerst eens een uitdraai van ipconfig ja ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Poecillia
Hierbij de IPConfig's

PC1
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~s.veenma16@kpnplanet.nl/ipconfig%20pc1.jpg

PC2
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~s.veenma16@kpnplanet.nl/ipconfig%20pc2.jpg

Ondertussen heb ik weer van alles geprobeerd (o.a. wizard netwerkverbindig op beide computers gedraaid). Ik kan nu vanaf PC1 de computernaam van PC2 zien, maar ''heb niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron". Delen etc staat uiteraard aan. Vanaf PC2 kan ik PC1 nog niet zien.

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook Internet Plusbellen en EXACT hetzelfde probleem!
Dus ik ben ook benieuwd of iemand de oplossing weet.

• Poecillia
Vandaag weer aan het knoeien geweest met dat netwerk. In PC1 krijg ik bij pingen naar alle bestemmingen steeds Ping verzenden mislukt. foutcode 65. PC2 pingt wel naar de standaard gateway maar niet naar PC1. Mijn idee was dat het aan de NIC kon liggen. Dus heb ik de NIC vervangen, maar tevergeefs: Ik krijg nog steeds foutcode 65. Wat betekent dat?

• Romke

Romke

Dieselhead

Wat gebeurt er eigenlijk als je eens die WLAN pc op een ander LAN poortje hangt...

Het zou een vervelende scheiding LAN/WLAN kunnen zijn?
Info van MS over Error code 65

• wmo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2025

wmo

Foutcode 65 is een firewall die het tegenhoudt.

wmo

• Poecillia
Er is een vakantie overheen gegaan en uiteindelijk heb ik het probleem weer opgepakt. De sleutel is inderdaad foutcode 65: Ik heb vroeger een software firewall gehad op PC1 (Zonealarm). Die heb ik gedeactiveerd toen de Gigaset voor beheer toegankelijk werd gemaakt door KPN. Naar nu blijkt blijft de afscherming van de firewall wel werken, ook als deze uit staat. De oplossing was simpel. Zet Zonealarm aan en zet Trusted Zone security op off. Daarna kan Zonealarm weer uitgezet worden en blijft de instelling bestaan. En Voila, mijn netwerk werkt.

Topic kan gesloten worden lijkt me.

Verwijderd

Ik heb een zelfde probleem.
Ik heb mijn PC gedraad (NIC) aangesloten en mijn Laptop middels Wlan (Gigaset108).
Op mijn PC gebruik ik de WindowsXP Firewall met standaard instellingen.
Beide PC's komen probleemloos op Internet.
De PC is een XP machine en op de laptop draait Windows2000.

Ik kan vanaf de PC wel pingen naar de standaard gateway en de laptop, terwijl ik vanaf de laptop niet kan pingen naar de naar de PC. Pingen vanaf de laptop naar de standaard gateway gaat wel.
Ik krijg hierbij 4x de melding "Request timed out".

Ik had het idee dat de firewaal het probleem zou veroorzaken, maar ook nadat deze is uitgeschakeld krijg ik nog steeds de timeout-melding bij het pingen.

Wie kan mij vertellen wat ik mogelijk over het hoofd zie???
Pagina: 1