Toon posts:

TCP/IP in Win98 en in Win2000 - vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik kan amper meer fatsoenlijk internetten in Windows98. Alleen in Windows 2000 werkt het goed.

Als ik met 98 internet blijft meestal na 5 minuten de verbinding hangen. Er is dan nog wel verbinding maar er is totaal geen dataverkeer meer. In Windows 2000 heb ik hier geen last van. De provider maakt niks uit want het gebeurt bij meerdere ISP's.

Het valt me zowiezo op dat TCP/IP verkeer in Windows 2000 veel sneller is dan in 98.

Ik heb een Dynalink extern ISDN adapter.

Wie weet hoe dit komt?

Verwijderd

Als je nog niet de laatste drivers gebruikt onder 98, probeer dat eerst eens.... verder weet ik vanalles over dergelijke problemen maar die zouden ook moeten optreden bij win2k dus dat snap ik dan niet. (randaaarde e.d.)

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
Inderdaad. Ik zou zeer zeker even de nieuwste drivers er op zetten, dat scheelt altijd wel.

Het valt je op dat in win2k tcp/ip verkeer sneller is. Zou kunnen. Maar bekijk ook even de instellingen van de com-poort waar je modem op staat geinstalleerd. (misschien staat de poort op maximaal 56000baud ofzo, en isdn kan met 1 lijn tot 64000baud, dus dan lijkt het trager, gooi die setting maar zo hoog mogelijk)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Portsettings staan beide op 115kbps dus dat zit wel goed. Het probleem ligt daar ook niet. Ik denk dat het ook komt door de brakke tcp/ip implementatie in Win98.

Wie heeft verder nog suggesties?

Bedankt!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Heee...dat is precies hetzelfde wat ik hier heb....Het modem belt wel in WIN98 maar daarna houdt het op. In Win2000 loopt het alse een zonnetje. Maar ik heb een Dynalink 1456PL intern analoog modem. Ik had eerst een Diamond modem...dat werkte wel in 98, maar werd helemaal niet ondersteund in 2000. Nu is het dus net andersom. Het modem wordt wel herkent en ik heb de niuwste drivers

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato