[testcase] Bunkers HvH

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Foto's zien er op zich goed uit, alleen zou ik voor de sfeer meer gezocht hebben naar foto's zonder de "vervuiling" op de muren, door die vervuiling zie je dat het foto's van nu zijn, dit terwijl je juist een hele "oude" sfeer kunt maken met deze foto's

1,3,7,11 en 12 vind ik de beste foto's dus (als je even geen rekening houd met wat ik hier boven zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad jammer van al die vervuiling, dat is ook een reden dat er een gedeelte van de bunkers en ondergrondse gangen is opgeruimd en afgesloten voor publiek. Af en toe worden daar rondleidingen gehouden, dus dan ga ik zeker weten nog terug. Ik hoop dan op wat meer autentieks terecht te komen.

Ook ga ik nog een keer terug met sterke zaklamp. Sommige stukken waren echt extreem donker, dat het me niet verantwoord leek om verder te gaan.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik zie overigens op de site een aantal foto's staan die ik hier beter in de serie zou vinden passen. Dus overall heb je een aardige verzameling mooie foto's gemaakt, alleen zoals gezegd had ik dus een andere selectie gemaakt :).

Maar als je de mogelijkheid hebt om een keertje met zo'n rondleiding mee te gaan ben ik zeker benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon hier dus vlak bij en heb er toen ik vroeger wat kleiner was veel gespeeld :)
Toen waren alle delen die nu afgesloten zijn nog open.

@missapollyon:
Je kan gewoon in de donkere delen komen.
Alleen uitkijken dat je je hoofd niet stoot.

Zeer leuk om nu foto's ervan op internet te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^^ Je zag echt geen hand voor je ogen, dus met zaklamp lijkt me een beter plan. Je had nl. soms ook een paar treden verschil, dus dan zou je gelijk onderuit leggen.

@ Neo_TGP... we hebben ons opgegeven voor de eerstkomende rondleiding op 6 augustus. En dan ga ik zeker weten ook foto's nemen.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eigenlijk gehoopt op nog enkele reacties en dan vooral over de kwaliteit van de foto's. Dus of ze foto-technisch in orde zijn? Of dat de composities wel of niet goed zijn?

Dus misschien nog mensen die er even naar willen kijken, zodat ik er van kan leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:24:
Ik had eigenlijk gehoopt op nog enkele reacties en dan vooral over de kwaliteit van de foto's. Dus of ze foto-technisch in orde zijn? Of dat de composities wel of niet goed zijn?

Dus misschien nog mensen die er even naar willen kijken, zodat ik er van kan leren?
Oké, komt ie dan ;).

Eerst de puntjes van kritiek:
-Veel herhaling: 1 lijkt op 6, 4 en 5 lijken op elkaar en 8 t/m 11 ook wel.
-Van mij mag de nabewerking nog harder, viezer, extremer. Past goed bij het onderwerp denk ik maar is wel weer persoonlijke smaak.
-3 vind ik echt te veel bright light.
-12 mooie plaat al had je wat minder mogen flitsen en was dichterbij het schietgat (en meer detail van die schietluiken) denk ik beter geweest.
-Meer afwijkende standpunten kan ook wel wat toevoegen denk ik

Goed:
-5, mooie kadering in je compo en schaduwen voegen echt wat toe.
-De sfeer in je binnenfoto's is fijn met lekker veel licht spel en contrast
-Technisch dik in orde
-Geslaagde testcase (seriematig ook goed)
-Favoriet: 5, 11 en 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^^ Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Er zitten idd foto's tussen die teveel op elkaar lijken, dat probleem heb ik vaker. Ik kan heel moeilijk selecteren en kan soms niet kiezen welke ik zal plaatsten, omdat ik ze beiden dan wat vind hebben. Maar ben er hard mee bezig om beter te leren selecteren... maar blijft moeilijk :(

Bij foto 12 was het pikdonker en zag helemaal niets. Doordat ik de foto met flits maakte kon ik pas zien op mn lcd scherm wat ik gefotografeerd heb. Op mn site heb ik meer van deze foto's en ook 1 met meer detail van de schietopening.

Ik ga nog een keer terug met een goeie zaklamp, dan kan je beter de composities bepalen en zie je tenminste een beetje waar je loopt.

Ik ben heel blij te horen dat je de foto's technisch in orde vindt, dat is voor mij een groot compliment.

Bedoel je met hardere bewerking dat het minder echt gaat lijken of moet het nog wel realiteit blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:28:
Bedoel je met hardere bewerking dat het minder echt gaat lijken of moet het nog wel realiteit blijven?
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je mooi vind.
Ik heb om duidelijk te maken in welke richting ik zou gaan qua nabewerking even één van je foto's onder handen genomen. Is 5 minuten werk en ik zou er zelf nog niet tevreden mee zijn (met name de ijzeren luiken zijn nog niet mooi) maar het geeft wel aan wat ik bedoel: voorbeeldje
Voornamelijk USM met hoge radius, viezigheid op de muren versterkt d.m.v. layers en blending modes en kleur aangepast. Verder wat dodge en burn werk om het flitseffect iets te verminderen.

En ook hier geldt weer: zie je liever geen bewerkingen, laat het even weten dan haal ik hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^^Bedankt voor het voorbeeld, ik snap wat je bedoelt nu. En uiteraard vind ik het geen probleem dat je een foto bewerkt, ben juist blij dat je er de tijd en moeite voor neemt het uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Mwaja, foto 4 heeft iets van de X-files :P
Heb je daar een RAW van? Ik zou me er best even op uit willen leven >:)

Anyway, leuke foto's en een leuk onderwerp, zekers weten. Waar is dit precies? De meeste bunkers die ik ken mag je nl. helemaal niet in. Lijkt me leuk om ook een keer naar toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, daar heb ik geen raw van, zover ben ik nog niet in de fotografie.

De foto's zijn in Hoek van Holland gemaakt. Veel bunkers zitten onder het zand, anderen zijn weer afgesloten, maar er zijn er nog een hoop toegankelijk.

Een gedeelte ligt op prive terrein en officieel mag je er dus niet komen, maar via de duinen kom je geen bord tegen (wordt steeds toch weer weggesloopt) en kun je tot de radars doorlopen.

Op dit moment zijn de meeste bunkers slecht toegankelijk vanwege de dichte begroeiing in deze periode van het jaar. Je haalt je aan alle kanten open aan de dichtbegroeide prikkelstruiken. Voor te bezoeken zou dus de winter of lente een betere periode zijn.
Pagina: 1