Toon posts:

Slechte LineSync Wanadoo ADSL1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak al enige jaren met veel plezier gebruik van mn Wanadoo ADSL Basic abbo.
Maar sinds de laatste snelheidsverhoging naar 6Mbit / 768 heb ik een enorm slechte linesync. (het modem synct ook maar in op 5300 kbps. dat varrieert als ik het modem reset. dan 5200 dan 5500. etc.

Ik maak gebruik van een SWEEX Adsl Modem/Router Annex A (nog nooit iets mee gehad)
Zal eerst mn opbouw even vertellen.

Vanuit de meterkast de KPN "Lasdop" gevonden. De uitgaande kabel van die lasdop aangesloten op de Splitter (20cm kabel), daarna vanuit de splitter naar de telefoon, en 1 naar mn modem (20cm kabel) van mn modem 2 kabels naar boven. voor elke pc 1. (+- 15 meter).

Heb in het verleden ook al last gehad (sinds de verhuizing) en met KPN al testen gedaan. die konden niet eens een linesync krijgen.

Mn verbinding valt elke week wel 5 keer uit. en synct ie opnieuw in. ook laden internetpagina's zich soms zeer sloom. Modem resetten helpt even. (terwijl downloaden via nieuwsgroepen wel op volledige snelheid doorgaat.) dat slechte laden ligt niet aan mijn pc. op de andere pc precies hetzelfde verhaal.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.Ligt het nu aan de lijn, het modem/router, of wanadoo (orange)
De waardes in het plaatje hieronder lijken ook niet al te best.

Veel errors en hoge dB waardes.

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/21klc2o.gif

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan aan de modem liggen of aan splitter of aan de lijn. ALs je het zonder splitter direct met 20cm aan de lasdop nog steeds het probleem hebt, is het sowieso niet de splitter (uitsluiten is de enige mjanier om daar achter te komen, ook als het al gewerkt heeft).

Het is beter als je even de helpdesk informeert (en als het mogelijk is even een ander modem aansluit om dat uit te sluiten). Dan kunnen zij dit bij kpn melden en kunnen zij het nakijken (orange basic is via kpn neem ik aan). Waarschijnlijk is de kabel die naar jouw huis loopt te lang of is de kwaliteit niet voldoende, aangezien het voor die verhoging wel werkte. Maar het kan natuurlijk ook de modem zijn, wij kunnen dat niet op afstand ruiken :).

[ Voor 45% gewijzigd door JvS op 31-07-2006 20:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
orange basic loopt idd via KPN. die hebben dus inderdaad een aantal tests uitgevoerd. oa. de modem rechtreeks op de lijn zonder splitter. ook toen kreeg ie een slechte tot matige linesync.

Ook heeft ie de snelheid terug gezet naar 1 Mbit om te kijken of ie nu wel in kon syncen. nog steeds erg slecht.

gekke is dat als het een keer wel goed werkt ik gewoon 590 Kb/s haal. dus het moet gewoon kunnen lijkt me.

Volgens de BBNED afstandsmeter zit ik 2522 meter van de centrale. maar dit moet met ADSL1 toch geen enkel punt wezen. ?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer dan een ander modem. Dit topic heeft voor jou echt 0,0% zin. Het kan aan jouw modem liggen, maar ook aan die in de centrale.

Lees ook mijn regel nog eens goed, ik heb het niet alleen over de (hemelsbrede) afstand.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel dat de hemelsbreed afstand niet de afstand is van de kabel. die kan wel 6 km lang zijn.
Ik heb net een oude speedtouch USB modem geprobeerd. (die er origineel bij zat) maar ook die synct slecht en geeft vele errors.

kan helaas niet een ander modem testen want die heb ik niet. ik vind het gewoon gek dat zelfs toen die kpn medewerker mn verbinding enorm afkneep het probleem er nog steeds is.

zal iig kpn en orange nog maar eens mailen.

maar als ik 5x per week loss of signal heb dan kan het toch alleen maar extern liggen ? of denk ik nu te makkelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 20:51 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan zowel intern als extern liggen, maar als jij met twee verschillende modems getest hebt direct op de ISRA, dan heb je wel zo goed als uitgesloten dat het in je huis ligt, maar 100% niet.

Volgens mij sluit kpn alleen storingen af als het opgelost is, of als jij niet akkoord gaat met dat er een monteur bij jou komt kijken of daar alles echt wel goed is.

Pagina: 1