Toon posts:

[Macbook] Vensters te groot na wisselen monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn macbookje gebruik met mijn losse flatscreen monitor (1280x1024) en de klep dicht, en daarna koppel ik de monitor af, dan zijn daarna sommige vensters te groot en/of ze vallen (deels) buiten het scherm. Onder linux kun je met sommige windowmanagers met een toetsencombinatie een scherm verplaatsen/resizen. Ik heb niets van die aard kunnen vinden hoe je dat kunt doen op een mac.

Om een voorbeeld te geven: een opera venster heeft dan vaak een bovenkant die buiten het scherm valt. Dit heeft als gevolg dat ik de content bovenin niet meer kan zien. Verplaatsen lukt niet, want ik kan de titelbalk niet zien. Resizen kan nog wel, maar daar heb ik in dat geval niets aan.

Iemand een tip?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het enige dat ik kan bedenken is ipv opera safari te gebruiken en dan de groene resize knop te gebruiken. Opera kan blijkbaar voorbij de witte taakbalk glijden, wat niet helemaal hoort, maar misschien doet Safari dat niet? Andere tip is je vensters gewoon niet zo lang maken ;)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:16
Net voor je de monitor eraf koppelt doe je in de System Prefs / Display -> Gather Windows.
Dan zet ie ze weer netjes op hun plek op je 'primary' screen.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Als je eerst de monitor afkoppelt en daarna pas je computer dichtklapt dan is er toch niks aan de hand? Waarom doe je het andersom?

Ik prak mijn powerbook regelmatig aan de flatscreen tv (via DVI) voor presentaties en dat werkt uitstekend als je de powerbook even de gelegenheid geeft te herschikken voordat je hem dichtklapt.

Ik gebruik geen opera maar camino, maar opera zou geen windows buiten het scherm moeten kunnen plaatsen. Doen andere browsers dit ook?