[feat] DM editmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Topicstarter
Nieuw topic geopend met toestemming van moto

Zou het niet handig zijn om de mogelijkheid te hebben om je posts in een DM-discussie te kunnen wijzigen?

Ik kan me zo'n wens goed voorstellen als je in een serieuzere zaak grotere lappen tekst of misschien codevoorbeelden aan elkaar stuurt. Zodra daar een foutje, onvolkomendheid of een tikfout in zit ben je genoodzaakt de hele lap tekst wéér te versturen danwel moeilijke instructies te geven aan je gesprekspartner over waar de fout precies zit. Een simpele edit zou afdoende moeten kunnen zijn, dunkt me :)

Ik heb reeds gelezen dat verwijderen eventueel in een volgende versie van React mogelijk wordt gemaakt maar dat is dus niet helemaal wat ik zoek.

Een eerste reactie op deze vraagstelling luidde:
elevator schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:18:
En hoe weet de ontvanger dan dat die tekst gewijzigd is als hij hem al gelezen heeft?
Dat zou op meerdere manieren afgehandeld kunnen worden (naast dat er gewoon staat "Bericht is gewijzigd op":
• Niet, verstuurder is zelf verantwoordelijk om de ontvanger daarop te wijzen met wellicht een hele korte extra post eronder;
• Niet, de ontvanger heeft de verantwoordelijkheid om zelf te kijken (zoals dat nu ook al gebeurd bij normale topics: de laatste reactie in een topic kan ook een fout hebben die wordt gecorrigeerd en daar wordt de TS ook niet van op de hoogte gesteld);
• Ontvanger(s) krijgt hiervan notificatie via de brand-new DM-bar die verschijnt bij nieuwe berichten, maar dat lijkt me lastig te implementeren.
Kort gezegd is dit dezelfde discussie waarom eventueel normale posts een editfunctie zouden moeten hebben, vind ik, alhoewel het daar misschien for the greater good van het forum zou kunnen tellen. Hoe het ook zij, toen ik eerder vroeg aan een mod of een DM voor mij aangepast kon worden werd mij meegedeeld dat er in de DB zelf gekeken moest worden! Dus zelfs mods hebben geen edit-mogelijkheid voor DM's schijnbaar...

Graag uw reactie :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Ik stem geheel voor, bij het eerste testen miste ik dit ook al, gezien het gewoon grote voordelen kan hebben. Eventueel met een versie-systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

met een "message is gewijzigd blablabla x%" zou ik wel kunnen leven.
En er is atm inderdaad ueberhaupt geen edit-mogelijkheid, zelfs niet voor mods

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens ben ik ook voor, en ik denk eigenlijk iedereen wel :P

Hoe mogelijk is dit, overigens? Het moet natuurlijk niet onevenredig veel moeite zijn om dit te programmeren.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18

chem

Reist de wereld rond

noted voor 195

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.