Toon posts:

c- schijf geformateerd......

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanavond mijn c-schijf geformateerd met de opstartdiskettes van windows. Ik heb windows xp professional, alleen dat formateren ging hartstikke goed, schijf is leeg, maar met het instaleren van xp gaat het fout, want dan geeft ie eigenlijk gelijk een scherm dat ie ene .sif mist of zo en dan kan ik alleen nog maar op f3 duwen om de setup af te sluiten. Kan iemand mij verder helpen wat ik moet doen??? Kan dit aan de cd liggen, dat ie stuk is??

Gr. Vera

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tja.. welke .sif is het? Zou wel handig zijn om te weten :+

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:44
Kan idd aan de cd liggen, probeer eens een andere. Het kan ook aan het geheugen liggen, dit kun je testen met memtest86. Test wat dingen en sluit dingen uit, het kan zoveel zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door asfaloth_arwen op 31-07-2006 19:52 ]

Specs

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom zou je formateren via diskettes als het ook gewoon in de Windows setup kan? En dat hij bestanden mist kan inderdaad aan de CD liggen, wat er niet opstaat of beschadigt is kan immers niet gekopieerd worden. Als het in het 2e gedeelte van de setup (het grafische gedeelte, na de reboot) is dat de fout optreedt zou ik toch eens verder kijken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan ook liggen aan je IDE kabel naar je CD-ROm speler, dat die geen 72 pins in maar 48...
Dat maakt soms wel eens een verschil...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

huh? jij bedoelt 80 of 40-aderig denk ik. (ATA-66 en nieuwer versus oldskool IDE)

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

AW_Bos schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:50:
Kan ook liggen aan je IDE kabel naar je CD-ROm speler, dat die geen 72 pins in maar 48...
CaPtAiNCaRnAgE schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:56:
huh? jij bedoelt 80 of 40-aderig denk ik. (ATA-66 en nieuwer versus oldskool IDE)
Denk inderdaad dat dat het is. Heb ik ook eens gehad. Om gek van te worden. Je snapt niet waar het aan ligt, totdat je uit gekkigheid elk onderdeel van je pc gaat vervangen en als laatste de IDE kabel, en ja hoor hij doet het... 8)7

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Uhm, een 72 polige ide-kabel ? :) Maar 't kan inderdaad heel goed aan de cd-rom speler of de cd zelf liggen. Gewoon even een paar dingen omwisselen en 't geheugen testen. Is 't trouwens txtsetup.sif welke hij mist ? Want aan de hand hiervan worden de rest van de files geladen tijdens het starten van de setup, en dit bestand wordt al heel vroeg opgevraagd.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een SIF is niets anders dan een soort unattent.txt, duidelijk heb je een versie Windows die iets anders werkt dan normaal.

Je kunt met een Win98 bootflop met CDROM ondersteuning booten en naar de CDROM gaan en vanuit de i386 directory WINNT.EXE opstarten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AW_Bos schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:50:
Waar heb je het over :?

IDE kabels zijn 80 of 40 pins, bovendien kan 40 pins weliswaar niet de hogere transfer snelheden aan (UDMA-4/5/6), maar alle IDE apparaten werken er wel mee.

Maareh, dat terzijde, TS, je post deze topic in Overige Hardware, maar nergens geef je een reden aan waarom een hardwareprobleem voor de hand ligt. Verder ben je uiterst onvolledig (geen hardware specs, geen exacte foutmeldingsinfo van je software) en is niet bepaald veel moeite om zelf het probleem op te lossen in je ts te lezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.