Sinds een paar dagen doet m'n pc (Tyan Tiger K8WE S2877, 2xAMD244, 2x512MB Samsung ECC Reg) een beetje vaag. Eerst begon 'ie hetzelfde te vertonen als m'n Vista-bak, na het booten doet de USB-muis het niet. Op zich valt daarmee te leven, zij het dat het een beetje hinderlijk is. De keer daarop zette ik m'n pc aan en kreeg ik 4 piepjes te horen. Na een paar (ATX-) resets bootte hij weer, alhoewel de muis het niet deed. Nadat ik de muis had losgemaakt en weer terug had gezet kreeg ik de melding dat het USB-apparaat niet herkend werd. Ik heb hierop de muis iets langer uit de poort gelaten en nadat ik 'm terug had gestopt was alles weer ok.
Tyan wil mij niet zeggen wat de 4 piepjes betekenen, alleen dat ik maar op de lijst moet kijken of mijn geheugen wel op die lijst staat omdat "piepjes meestal wijzen op geheugenproblemen". Sinds gisteren zijn de piepjes verdwenen (
), alleen het 'muisprobleem' bestaat nog. Vanmorgen moest ik wederom de muis ontkoppelen en nadat ik de muis weer terug in de USB-poort prikte kreeg ik weer de melding dat het apparaat niet herkend werd. Ik heb toen de muis er weer uit gehaald en ik kreeg tot 4x toe dat fijne ballonnetje van XP met de melding dat het USB-apparaat niet werd herkend terwijl er niets in die poort zat. Ik heb mijn keyboard en muis verwisseld (allebei USB) van poort met als gevolg dat het keyboard niet werd herkend. De muis werkte wel. Nadat de muis en het keyboard weer hun eigen vertrouwde poort hadden was er niets meer aan de hand.
Zowel de muis als het keyboard zitten in de frontpoorten van een el-cheapo no-name kast. Rechtstreeks op het mobo prikken is voor mij geen optie omdat het keyboard en de muis dan niet meer op tafel kunnen liggen (is pc in m'n huiskamer).
Zou het kunnen zijn dat deze poort ergens sluiting maakt waardoor m'n mobo eerst in de stress raakte (met als gevolg die 4 piepjes)? Of zou ik het in een andere hoek moeten zoeken?
Ik heb de poorten al nagekeken of er niet een dot stof in zit wat sluiting veroorzaakt maar ze zijn voor zover ik kan zien stofvrij. De muis geeft geen problemen als ik 'm aan m'n andere pc en/of m'n laptop hang.
Tyan wil mij niet zeggen wat de 4 piepjes betekenen, alleen dat ik maar op de lijst moet kijken of mijn geheugen wel op die lijst staat omdat "piepjes meestal wijzen op geheugenproblemen". Sinds gisteren zijn de piepjes verdwenen (
Zowel de muis als het keyboard zitten in de frontpoorten van een el-cheapo no-name kast. Rechtstreeks op het mobo prikken is voor mij geen optie omdat het keyboard en de muis dan niet meer op tafel kunnen liggen (is pc in m'n huiskamer).
Zou het kunnen zijn dat deze poort ergens sluiting maakt waardoor m'n mobo eerst in de stress raakte (met als gevolg die 4 piepjes)? Of zou ik het in een andere hoek moeten zoeken?
Ik heb de poorten al nagekeken of er niet een dot stof in zit wat sluiting veroorzaakt maar ze zijn voor zover ik kan zien stofvrij. De muis geeft geen problemen als ik 'm aan m'n andere pc en/of m'n laptop hang.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.