Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] bijlage toevoegen bij DM

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
is het niet een geweldig idee om bijlages er bij te kunnen sturen bij een DM.. voordeel is dat je tenminste dan meteen die ISO film die je zoekt kan door sturen naar je vriend :+

neej, maar geen grap je kunt toch bijv dit maximaliseren tot 1mb bestanden..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En vervolgens gaan een paar duizend gebruikers meerdere bestanden naar elkaar sturen en heeft GoT ineens tientallen GB minder hardeschijfruimte en meer dataverkeer?

Er zijn genoeg sites waar je bestanden kan uploaden (Filefront, rapidshare). Even een linkje naar dat bestand in je DM, en klaar ben je, zonder dat het Tweakers iets extra's kost.

The devil is in the details.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
mja krijg je dan weer een PM als je een illegale link stuurd zeker? ;)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het zou een abo feature kunnen zijn, aangezien hier toch al storage beschikbaar is. Vind het eigenlijk helemaal geen gek idee :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Voor abo users zou dit wel een leuke extra zijn :)

Verder zie ik er het nut niet van in...

edit: ^ great mind think a... o nee, ik heb niet zo'n grote kop

[ Voor 30% gewijzigd door Nik op 31-07-2006 19:18 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
King_Louie schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:18:
Het zou een abo feature kunnen zijn, aangezien hier toch al storage beschikbaar is. Vind het eigenlijk helemaal geen gek idee :)
owja echt weer een abo feature.. beetje mensen weer gaan voortrekken.. pff..

• Hahn
  • Nu online
ReseTTim schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:17:
mja krijg je dan weer een PM als je een illegale link stuurd zeker? ;)
Het lijkt me ook dat je geen illegale bestanden via bijlage mee gaat sturen, dus wat is het probleem?

• Victor
  • Niet online
ReseTTim schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:18:
[...]

owja echt weer een abo feature.. beetje mensen weer gaan voortrekken.. pff..
Jep, maar zoveel worden we niet voorgetrokken. Ongeveer € 47,50 per jaar :P

Eerst maar even een antwoord van een devver afwachten om te horen of het überhaupt mogelijk is.

Verwijderd

Theoretisch kan je toch gewoon je mailadres door DM-en waarna je een mail met attachment stuurt? Of denk ik nu te simpel en moeten er voor elke toepassing minimaal 3 platformen en 6 applicaties komen? :?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom wel voor DM's en niet voor posts? Sowieso: DM staat voor Direct Message, niet Direct File. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
King_Louie schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:22:

Eerst maar even een antwoord van een devver afwachten om te horen of het überhaupt mogelijk is.
mogelijk is het zeker. je hebt gewoon een databak nodig. verder nog via zo'n upload via browser mogelijk. bestandsnaam zet je dan weg in een db en het bestand schrijf je dan bijv. in een map per username weg. zodat je alle bestanden per user gescheiden hebt.

zeer goed mogelijk denk ik zo..
-NMe- schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:24:
Waarom wel voor DM's en niet voor posts? Sowieso: DM staat voor Direct Message, niet Direct File. :)
hierbij dan mijn aanvraag voor een DF :P :) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ReseTTim op 31-07-2006 19:25 ]

• Hahn
  • Nu online
King_Louie schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:22:
[...]

Dan betaal jij teveel :+ Het is al sinds een tijdje €29,50 per jaar voor Full abbo.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GoT heeft nog nooit mogelijkheden gehad om attachments bij berichten van welke aard dan ook te attachen, dus ik zie niet in waarom ze dat nou opeens wel voor een DM zouden moeten maken?

En dat het voor abo's only zou zijn is niet meer dan logisch IMO (note: ik heb zelf geen abo, ik denk alleen realistisch ;))

• Victor
  • Niet online
Bij een Direct Message blijft het downloaden van het bestand nog wat beperkt, in een post in een beetje druk bezocht topic kan het flink wat bandbreedte gaan kosten.
ReseTTim schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:24:
[...]

mogelijk is het zeker. je hebt gewoon een databak nodig. verder nog via zo'n upload via browser mogelijk. bestandsnaam zet je dan weg in een db en het bestand schrijf je dan bijv. in een map per username weg. zodat je alle bestanden per user gescheiden hebt.

zeer goed mogelijk denk ik zo..
Dat het kan snap ik ook wel :P

Ik bedoel meer of het te implementeren valt binnen de omgeving van T.net.
Hahn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:25:
[...]
Dan betaal jij teveel :+ Het is al sinds een tijdje €29,50 per jaar voor Full abbo.
offtopic:
Toen ik afrekende voor dit jaar in ieder geval nog niet.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Osiris schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:30:
GoT heeft nog nooit mogelijkheden gehad om attachments bij berichten van welke aard dan ook te attachen, dus ik zie niet in waarom ze dat nou opeens wel voor een DM zouden moeten maken?
GoT had tot voor kort helemaal geen mogelijkheid om berichten te sturen (normale gebruikers dan), dus wat was ook al weer je argument? :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Motrax schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:33:
[...]
GoT had tot voor kort helemaal geen mogelijkheid om berichten te sturen (normale gebruikers dan), dus wat was ook al weer je argument? :P
eh, bij sommige fora kun je ook bij een gewone post een attachement toevoegen...

|>

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Helaas zit dat niet in React en/of MyReact voor zover ik weet ;)
foutje 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2006 21:45 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Al enige tijd hoor ;) In 1.9.4 komt het zelfs automagisch in je documentlibrary terecht.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Het gaat ook om die Direct Message, maar een bijlage erbij doen is toch wel een leuk idee :) ? Zou het wel abo only maken aangezien het HD ruimte kan gaan wegsnoepen, maar goed, dat is leuk voor het MT om zich daarover te buigen. Ik vind het leuk idee :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het gebruik aan bandbreedte zal nog wel meevallen. Problem zit hem denk ik meer in de hoeveelheid diskspace die zoiets inneemt. Want een DM wordt niet per definitie meteen gelezen, en een evt attachment niet meteen opgehaald. Al zou je zeggen dat attachments maar een paar dagen op de server konden blijven staan, dan nog kost me dat een hoeveelheid diskspace waar je U tegen zegt. hoeveel users hadden we ook alweer? :P
Vergelijk het voor de gein even met een mailserver als je wilt - overigens zijn die daar veel beter voor geschikt ;)

Kortom: leuk idee, maar imho niet erg haalbaar. En om nou alle tweakers toegang te geven tot de mailserver van GoT.... :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The_Eagle schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:01:
Vergelijk het voor de gein even met een mailserver als je wilt - overigens zijn die daar veel beter voor geschikt ;)
offtopic:
Dat is, naar mijn mening anders een scheve vergelijking... Er bestaat niet voor niets een File Transfer Protocol... :)

Op zich lijkt me dit ook een leuke feature inderdaad, alleen jammer dat het voor t.net dan weer gigantisch veel schijfruimte zal gaan kosten... :(

En of je nou een link post, naar een (al dan niet policyproof) bestand, op putfile of wat dan ook of een bijlage toevoegt aan een posting, of een direct message... De mods kunnen je bijlage dan toch wel weer verwijderen, dus dat maakt op zich (naar mijn mening) niet eens zo heel veel uit... :)

• Victor
  • Niet online
GJ-tje schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:16:
[...]
offtopic:
Dat is, naar mijn mening anders een scheve vergelijking... Er bestaat niet voor niets een File Transfer Protocol... :)

Op zich lijkt me dit ook een leuke feature inderdaad, alleen jammer dat het voor t.net dan weer gigantisch veel schijfruimte zal gaan kosten... :(
T.net heeft als het goed al 150MB schijfruimte gereserveerd per abonnee. Dat zou dus geen probleem moeten zijn.

De enige wijziging die dus gedaan zou moeten worden, is een deel van deze private storage public maken. Je kunt dan een bestand uploaden naar deze storage, en de verwijzing hiernaar meesturen in de DM.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

either way, dit kan al maar t.net heeft hun eigen data-storage. afaik komt de tool die bij insert_message zit ook bij dm's, en is het hiermee afgerond :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.