Toon posts:

excel: balk met keuzeinvoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels ruim 2 uur aan het zoeken via tweakers en google en allerlei handleidingen voor excel maar kan niet vinden wat ik zoek. Dat komt ook omdat ik niet precies weet hoe ik moet omschrijven in zoektermen wat ik zoek.

Wat ik wil, is een cel met aan de rechterkant een pijltje naar beneden. Zodra je hier op klikt komt er een lijstje met een x-aantal opties die je kunt selecteren. Door er op te klikken komt dit woord of getal in de cel te staan, het pijltje blijft. Eigenlijk lijkt het op je balk waar de url in staat.

Ik vond wel iets wat mij verwees naar data - filter - autofilter maar daar kwam niet helemaal uit wat ik zocht.

Als de uitleg niet duidelijk genoeg is, laat me het weten!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 08:57
Kijk eens naar de functie "Valideren"

Verwijderd

werkbalk formulieren activeren, keuzelijst met invoervak, neerzetten, instellingen geven (nl wat erin moet komen) en een cel opgeven waar de resultaten moeten komen.

heb toevallig een excelletje online staan met die functie, hier: http://users.telenet.be/my_space/PD/GoT/AoP/handel.xls) Kan je daar eventueel wat mee prutsen om te zien hoe het werkt. (t is berekeningstool voor online browsergame)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
gracias, komt wel goed denk ik zo, morgen op mn werk ga ik de nodige uurtjes erin steken ;)

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt, wat een eitje uiteindelijk. bedankt voor de hulp, ik wilde eigenlijk al langere tijd weten hoe je dit soort invoervakken en knoppen kan maken!