Ik heb op mijn vakantie in Japan een goedkope Toshiba Dynabook AX3527CMS laptop gekocht, met daarin een Celeron 2.70ghz processor en een Mobility Radeon 9000 IGP chipset. Aangezien de Dynabook-serie alleen in Japan wordt verkocht, was het wat moeilijk er drivers voor te vinden, maar hij blijkt grotendeels identiek te zijn aan de Satellite A60/A70 serie - de A60-1062 is bijna hetzelfde maar heeft een Radeon 7000 chipset ipv 9000.
Enfin, na installatie van een Nederlandse XP Home met A60/A70-drivers en 3Dmark 2003 kwam ik er tot mijn verbazing achter dat ik blijkbaar een CPU heb die HyperThreading ondersteunt!
Dit is vrij vreemd, aangezien noch Windows, noch de BIOS hier melding van maken. De Japanse Toshiba-site is niet heel navigeerbaar, en de A60-1062 specificaties vermelden niets van HyperThreading. Kan ik nu nog gebruik maken van HT?
Enfin, na installatie van een Nederlandse XP Home met A60/A70-drivers en 3Dmark 2003 kwam ik er tot mijn verbazing achter dat ik blijkbaar een CPU heb die HyperThreading ondersteunt!
Dit is vrij vreemd, aangezien noch Windows, noch de BIOS hier melding van maken. De Japanse Toshiba-site is niet heel navigeerbaar, en de A60-1062 specificaties vermelden niets van HyperThreading. Kan ik nu nog gebruik maken van HT?
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror