Oke ik heb dus de volgede situatie
modem = speedtouch 510
26 poorts switch = netronix DX-GS-6326
Wlan router = Sitecom mimi-XR
Nu had ik voordat ik die switch plaatste een router van linksys ertussen aleen aan die 4 poorten had ik niet genoeg dus heb ik voor bijna niks een switch weten te kopen en die ertussen gezet. Aleen toen de linksys router ertussen zat werkte de Wlan router perfect maar nu ik de switch ertussen heb niet meer. Je kan wel verbinden met de Wlan router aleen je hebt geen internet connectie. Nu heb ik al het volgende geprobeert.
1) Dhcp van Wlan uitgezet en dhcp van modem aan
1) Dhcp van modem uitgezet en dhcp van Wlan aan
3) Straight door cross utp vervangen
4) Van wlan en modem dhcp uit en werken met vaste ip's
Dit alles werkt niet. ik heb al heel got afgezocht maar niks gevonden wie kan me helpen ? met de juiste instellingen. ?
code:
1
2
3
4
5
6
| Laptop 1
Modem ----- 26 Poorts switch ------ Wlan router <
| Laptop 2
|
|
PC's |
modem = speedtouch 510
26 poorts switch = netronix DX-GS-6326
Wlan router = Sitecom mimi-XR
Nu had ik voordat ik die switch plaatste een router van linksys ertussen aleen aan die 4 poorten had ik niet genoeg dus heb ik voor bijna niks een switch weten te kopen en die ertussen gezet. Aleen toen de linksys router ertussen zat werkte de Wlan router perfect maar nu ik de switch ertussen heb niet meer. Je kan wel verbinden met de Wlan router aleen je hebt geen internet connectie. Nu heb ik al het volgende geprobeert.
1) Dhcp van Wlan uitgezet en dhcp van modem aan
1) Dhcp van modem uitgezet en dhcp van Wlan aan
3) Straight door cross utp vervangen
4) Van wlan en modem dhcp uit en werken met vaste ip's
Dit alles werkt niet. ik heb al heel got afgezocht maar niks gevonden wie kan me helpen ? met de juiste instellingen. ?