Toon posts:

Full Screen in DOS???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren A2 Racer II gekocht en volgens mij wordt die in DOS gespeeld (zoals wel meer spellen natuurlijk) maar nu zitten er allemaal zwarte balken om het beeld heen (onder, boven, links, rechts). Heeft iemand enig idee hoe ik dat spel in Full Screen kan spelen, dus zonder die vervelende zwarte balken? Alle andere spellen die ik heb hebben dat overigens ook als ze in DOS worden gestart...

Ik heb het volgende wat van belang kan zijn:

- Windows 98 se
- 17" monitor
- DirectX 7.0
- 800x600 resolutie (16 bit/75Hz)
- DirectDraw versnelling
- Direct 3D versnelling
- AGP ondersteuning

Iemand een tip??? Alvast bedankt!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12

Gallus

Cheesy

A2 Racer 2 draait volgens mij gewoon in windows hoor...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

A2 Racer draait idd gewoon in windows.. :)
Kijk eens bij de opties zou ik zeggen :)

Maarja, wie speelt er nou A2 racer >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, A2 Racer II is voor fl. 11,95 anders best een leuk spel hóór!!!;););)

Maar binnenkort als EA F1 2000 wat goedkoper wordt (iemand deze al gezien voor onder fl. 99,95? Zo ja, waar?) dan koop ik die waarschijnlijk...

Maar ik heb het al verholpen. Of A2 Racer II in Windows draait betwijfel ik. Hij schakelt volgens mij over naar DOS (dit kan je toch ook zien aan die horizontale lijntjes op je beeld? Of heb ik het nu mis). Ook als ik ALT indruk of de Windows toets komt er geen menu tevoorschijn zoals je dat in FS 98 bijv. wel hebt. Daarom denk ik dus dat hij niet in Windows draait.

Ik dacht dat ik het formaat van het beeld softwarematig kon veranderen door een of andere toetsen combinatie maar ik heb het beeld gewoon groter ingesteld dmv. de toetsen op mijn monitor...

Ik had verwacht dat het formaat in mijn Windows omgeving (bureau blad) ook gewijzigd was maar die stond nog gewoon goed ingesteld dus 'probleem' verholpen.

Groeten!:)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Wildfire

Joy to the world!

A2 Racer II is dus wél een echte Windows-applicatie. Dat jij geen ALT-TAB ofzo kunt gebruiken komt omdat die toetsencombo's softwarematig geblokkeerd kunnen worden. Veel spellen onder Windows doen dat dan ook.

Hoe bedoel je, "horizontale lijnen"???

Trouwens, als het een DOS-spel zou zijn geweest waarom zou Windows dan een vereiste zijn om het spel te draaien??? :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
ALT-Enter al geprobeerd?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12

Gallus

Cheesy

Op zondag 28 januari 2001 16:40 schreef III het volgende:
Maar binnenkort als EA F1 2000 wat goedkoper wordt (iemand deze al gezien voor onder fl. 99,95? Zo ja, waar?) dan koop ik die waarschijnlijk...
Formula 1 2000 CD-ROM

Deze aanbieding vindt u alleen op onze Internetsite ! Alle auto's, coureurs en circuits van het officiële FIA Formule 1 kampioenschap 2000 vindt je in dit nieuwe topspel van EA sports.
CD-ROM
Fl. 25,00 (11,34 EUR)

Bart Smit

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Hé Gallus,

Bedankt voor de tip joh!!! Maar fl. 25,- voor dat spel is toch hartstikke goedkoop?

Als je op internet bij ze bestelt voor 14:00 dan heb je het de volgende werkdag al in huis... Je hoeft niet met credit card of zoiets te betalen maar ze versturen het gewoon GRATIS onder rembours naar je toe.

Alleen de rembours en verzendkosten zijn tegenwoordig al iets van fl. 24,75. Maar ja, dat is als jij en ik een pakketje op het Postkantoor versturen. Bart Smit zal wel grote mega contracten hebben afgesloten met de PTT Post...

Ik heb het spel om een uur of 12:15 vandaag besteld via hun Site dus ik moet het als het goed is morgen al thuis bezorgd krijgen.

Laat het nog wel even weten of het verder netjes is afgehandeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 16:50 schreef Brian Dickens het volgende:
Hoe bedoel je, "horizontale lijnen"???
Nou, je weet wel, als je bijvoorbeeld Windows opstart dan moet je eens goed naar het Windows opstart scherm kijken (logo). Ook in dos zelf (bij de c:\ prompt zeg maar), scandisk of je bios bijvoorbeeld dan zie je toch ook een soort van "horizontale lijnen". In ieder geval anders dan in Windows zelf... zal wel zijn omdat je videokaart dan nog niet werkt?

Wat betreft de afhandeling van mijn online bestelling bij bartsmit.nl is perfect verlopen. De volgende dag stond de TNT aan de deur. Hoefde alleen maar fl. 25,- te betalen. Ook goed verpakt trouwens... Hoe ze het doen weet ik niet maar daar valt toch bijna niets meer op te verdienen? Kijk, een heel nieuw spel is het nou ook weer niet (F1 2000) maar bij FRS staat hij nog voor fl. 99,95.

Ze hebben daar wel eens leuke aanbiedingen op bartsmit.nl en ik kan alleen maar zeggen dat je daar gerust wat kan bestellen...

(heb verder niets BS te maken ofzo ;))

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Als je videokaart niet werkt dan zou je geen beeld hebben he :7
Maar die strepen heten dus interlaced. Op hogere resolutie kost dat minder CPU kracht (duh, je hoeft maar de helft van het scherm te renderen :)) maar gaat het wel te kosten van de kwalitieit..
Het kan zich ook voordoen op lagere resoluties omdat het beeld dan te weinig gegevens heeft om het beeld compleet te vullen..
Pagina: 1