Toon posts:

[XP] Kan geen windows installatie selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:
Na het installeren van een nieuw moederbord moest ik windows opnieuw installeren, dit heb ik gedaan op mijn D partitie, de oude installatie stond op de C partitie. Nadat ik de installatie op de D schijf een tijd in gebruik had dacht ik: laat ik de oude installatie eens verwijderen.
Hierna heb ik dus de C partitie geformateerd, maar bij het booten hierna kreeg ik de melding: NTDLR niet gevonden, druk op ctrl+alt+delete om opnieuw op te starten (of iets dergelijks)
Daarom dus maar weer een installatie op de C schijf gezet, en nu start de computer wel weer op, maar ik krijg in het begin niet een schermpje te zien waar ik kan kiezen tussen mijn 2 windows installaties, en aangezien ik geen zin heb om weer alle instellingen en dergelijke over te zetten, vroeg ik me af of het mss mogelijk is dit schermpje weer terug te krijgen en anders in ieder geval te zorgen dat windows van de D partitie boot.

BVD

Verwijderd

Hiervoor moet je even je c:\boot.ini aanpassen door een extra regel toe te voegen:

code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP homeopdpartition" /FASTDETECT

Zoiets :P

http://www.dewassoc.com/kbase/multiboot/boot_ini.htm

Verwijderd

Topicstarter
kan je ook automagisch ervoor zorgen dat ie de D partitie kiest om van te booten?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 15:56 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:52:
kan je ook automagisch ervoor zorgen dat ie de D partitie kiest om van te booten?
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
:Z default zal wel net zo iets zijn als standaard...niet !?

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 31-07-2006 15:59 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:52:
Start -> Configscherm -> Deze Computer/System -> Geavanceerd/Advanced -> Startup

Dit had je zelf ook makkelijk kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:59:
[...]

[...]

:Z default zal wel net zo iets zijn als standaard...niet !?
Hmz, kzal voortaan iets meer uitgeslapen lezen ;) tnx anyway :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met te vertellen over welke Windows versie dit gaat? Zoals je in de Windows Clients Policy kan lezen vinden we dit belangrijk om in je topic titel te zien :)

Daarnaast mis ik een boel eigen inzet in jouw topic - wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om dit probleem te tackelen? :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:14
c:\boot.ini :o

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:01:
Begin eens met te vertellen over welke Windows versie dit gaat? Zoals je in de Windows Clients Policy kan lezen vinden we dit belangrijk om in je topic titel te zien :)

Daarnaast mis ik een boel eigen inzet in jouw topic - wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om dit probleem te tackelen? :)
aangezien het probleem al opgelost is doet niet zozeer terzake, en in de faq kon ik het niet vinden, maar dat kan wel aan mijn gebrek aan uitgeslapenheid liggen :p, kzal er de volgende keer bijzetten dat ik de faq heb doorgekeken en erop heb gegoogled.

Verwijderd

Nee echt :?
aangezien het probleem al opgelost is doet niet zozeer terzake, en in de faq kon ik het niet vinden, maar dat kan wel aan mijn gebrek aan uitgeslapenheid liggen :p, kzal er de volgende keer bijzetten dat ik de faq heb doorgekeken en erop heb gegoogled.
Sorry maar ik kan me het niet voorstellen. Dit is al zo vaak voorbij gekomen en makkelijk op google te vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 16:07 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:06:
[...]

Mijn inziens doet het nog steeds wel ter zake, aangezien dit een item is wat letterlijk in de faq staat.
Je lapt je nu onze regels aan je laars, dus ik zou je vriendelijk doch dringend willen verzoeken om met name de Algemene gedragsregels (Netiquette) en ook de diverse andere nog eens goed door te lezen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1