Vim probleem bij pasten

Pagina: 1
Acties:

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem in vim. Ik wil graag plakken naar vim in puTTY en dat (met bijvoorbeeld een lap HTML-code) er bij elke regel een tab onstaat. Het vervelende is dat er bij elke regel meer weer een extra tab onstaat. Grof ziet het er zo uit:

Tekst
<tab>Tekst
<tab><tab>Tekst
<tab><tab><tab>Tekst
enz. enz.

Wat ik me kan voorstellen is dat het misschien ook met de X11-config te maken zou kunnen hebben? Is er iemand die dit probleem ook heeft of heeft gehad en het heeft voorzien van een oplossing? Bijvoorbaat dank.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb het probleem ook.
lomp aanpak:

s/^\t/^/g
ofzo?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

:set paste

(en :set nopaste om terug te gaan naar niet paste mode)

[ Voor 74% gewijzigd door _fm op 31-07-2006 14:01 ]

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

:set noai

ai = auto indent

Mistakes are proof that you are trying...

• MartyLooterKing
Jongens bedankt weer, zowel :set noai als :set paste werkt :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Auto indent is altijd wel handig, set paste is daarintegen ook echt hiervoor bedoeld :)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Gertjan

mmmm, beer...

Ha, die set paste is inderdaad erg handig, gaat veel tijd schelen :). Weet iemand nu ook nog een manier om de tabs in het gecopy-paste stuk te behouden? Hij paste nu namelijk alles met spaties...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Gertjan schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:59:
Ha, die set paste is inderdaad erg handig, gaat veel tijd schelen :). Weet iemand nu ook nog een manier om de tabs in het gecopy-paste stuk te behouden? Hij paste nu namelijk alles met spaties...
Die is er niet. tabs bestaan niet op een terminal, alleen spaces. Ik zou gewoon iets doen als

code:
1
%s/        /\t/g

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt ook nog :insert doen, pasten en dubbel op escape drukken. Minder typwerk dan :set paste en daarna insert ;)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Aike schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:49:
Je kunt ook nog :insert doen, pasten en dubbel op escape drukken. Minder typwerk dan :set paste en daarna insert ;)
Tenzij je die set paste enzo ff bind op een knopje, zoals ik doe...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tis maar wat je sneller vindt ;) We praten over the vim en die reageert gewoon op de insert knop. Dus :set paste <enter> <insert><paste> is dan sneller ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• MartyLooterKing
Nog sneller is :set paste in je globale vimrc zetten ;) en vervolgens gewoon insert rammen op het toetsenbord, en rechtermuis is plakken in putty ;)
Pagina: 1