Toon posts:

AMD-K6 Overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je een AMD-K62 3Dnow overklokken :?
ik heb een TYAN Trinity 1598 mobo, en een kogelgelagerde CPU-coolio van Coolermaster
Zoja, wat moet ik instellen??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 13:10 ]

Verwijderd

ik heb zelf een k6-2 450 overgeklokt naar 500.
Ik heb gewoon multiplier van 4.5 naar 5 gezet.
loopt gewoon goed. Voltage heb ik ook niet hoeven te verhogen ofzo :)
(Ik heb een asus p5a-b)
De temperatuur ligt 5 graden hoger ongeveer met draaiende koe.
Je moet wel opletten, want bij mij was het zo dat er in boekje van mobo stond dat voltage 2,4 volt moest zijn. CPU werd beetje warm, dus ik kijken op cpu, bleek et 2,2 volt te zijn. Er zijn 2 versies dus. De 2,4 volt is minder goed over te klokken d8 ik.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn multiplier staat al op 5x, wat voor risico's neem ik als ik mijn cpu ga overklokken

Verwijderd

dan heb je een k6-2 500 neem ik aan. :)
dan kan je als et goed is je multiplier op 5.5 zetten, zodat je op 550 Mhz draait.
Waar je vooral op moet letten is de temperatuur. Op mijn mobo zitten tempsensors, dus ik kan zien hoe warm ie wordt. Ik had zelf nog geprobeerd om hem op 550 te laten draaien, maar toen kwam ie amper in bios. Toen had ik voltage verhoogd, uiteindelijk naar 2,4 (dus 0,2 hoger). Toen startte windows maar half op en ging vage meldingen geven. Toen hebbik em maar teruggezet :)
Ik zit nu dus op 500, met 47 graden cpu als koe draait. En mobo temp is 27.
Ik heb wel nog een casefan erbij, maar dat was omdat ik er 1 over had :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik heb twee koeien nodig om ye overklokken naar 550 Mhz???

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03
weet jij wel wat een koe is?

Verwijderd

Topicstarter
Ja een koe is een CPU-Koeler

Verwijderd

beeep!! wrong!

Verwijderd

Topicstarter
Een dier met BSE

Verwijderd

Klopt ook, maarre check gewoon de dpc stats op tweakers en je komt er wel uit. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Op zondag 28 januari 2001 18:08 schreef Gangsteroe het volgende:
LOL !!! Kijk maar ff op t.net en zoek bij 'dutch power cows'.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
In de Realgamer staat een artikel over het overclocken van de AMD K6 CPU's...

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:22
nou ben ik een total newbie, maar hoe verhoog je je multiplier nou eigenlijk? in de bios? of moet je dat met jumpers doen? ik heb een amd k6-2 300mhz op een Epox moederbord (type weet ik niet precies)

en hoe zit dat met voltages? wat moet je daar precies aan veranderen?

Verwijderd

ouch... sorry... kd8 dat iedereen wel wist wat een koe was :)
kijk maar ff op: www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=123 :D

Verwijderd

Tu-Tone: op nieuwe mobo's kan je multiplier vaak in bios instellen. Op oudere moet je op je mobo jumpers veranderen of switches omzetten ofzo.
Staat alset goed is in je mobo-boekje.
Wat die voltages betreft, soms heb je wat xtra spanning nodig om je systeem stabiel te krijgen als je overgeklokt hebt. Gewoon in zo klein mogelijke stapjes verhogen totdat ie stabiel draait. Houdt wel de temperatuur in de gaten, want als je spanning verhoogt stijgt de temp.

Verwijderd

lol

:)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, mijn CPU staat nu op 550 Mhz i.p.v 500 Mhz, kheb alleen multiplier op 5.5 hoeven te zetten en voltage te verhogen naar 2.4v mijn pc loopt een stuk sneller

Verwijderd

Ik hoop voor je software-matig in je bios :o

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo he... dit is dus echt een "search"subject... Laatst is er zo'n beetje een stap voor stap uitleg geweest ook onder een soort gelijk subject...

Ik houd er niet van om ergens onder te kwakken "kijk eens bij search" maar t kan ook wel erg worden hoor... hoe overklok ik een K6... tss

SEARCH... mensen SEARCH... (tussen faq en active topic boven in de "menubalk")

sorry voor mijn "luidruchtigheid" ;)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

ik heb een k6-2 400, een oude nog en ik kan hem niet eens stabiel krijgen op 420mhz, ik had hem zelfs al van 2.2 v naar 2.8 v gezet maar dat helpt niet. wat can i do?

Verwijderd

Topicstarter
Je moet je multiplier op 4.5x zetten en je multiplier 0.2 volt hoger zetten, dan doet ie het op 450 Mhz als het goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:41 ]

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 januari 2001 19:33 schreef Gangsteroe het volgende:
Je moet je multiplier op 4.5x zetten en je multiplier 0.2 volt hoger zetten, dan doet ie het op 450 Mhz als het goed is.
Ik hoop niet dat je bedoeld 2.8 + 0.2 anders kan ie z'n K6 bij t oud vuil zetten dan over leeft t ding nooit....

BTW als je em op 2.4 / 2.6V niet stabiel krijgt kun je verder zelf weinig doen. Misschien betere cooler zodat ie iets kouder blijft maar dat zal niet veel schelen, terug naar een wel stabiele setting.. Of een andere setting zoals 4*105 oid...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

J.apiooo

FWN

Belangrijk om te onthouden is dat sommige K6/2's beter zijn dan anderen. Sommige zijn wel 50 mhz over te klokken... anderen krijg je zelfs met de grootst mogelijke moeite (lees tot 2.8 volt..) niet eens 50 mhz hoger. Is allemaal CPU en koeler afhankelijk.

Zowel mijn K6/2 350 als K6/2 550 kreeg ik, met verschillende koelers etc .. niet stabiel op 400 resp. 600... Iemand anders hiero meldde zomaar dat hij zijn K6/2 500 op 600 had lopen.... zo blijkt, er is veel verschil.

Jaap

Verwijderd

ik heb mijn k6 2 350 stabiel lopen op 400, mobo=asus p5a koe=zo'n gare coolermaster.

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

mijne liep op 400 @ 550 MHz dus 150 MHz meer!!!!!!, CXT Core po 2.45V. werd 34 Graden Celcius warm...

If there's Oldskool i'm there

Verwijderd

Ik heb mijn AMD k6-2 400 stabiel op 500 (=+100), harder kan niet omdat ik op een oud socket 7 mobotje zit.

Van de temp weet ik niets af, als met mijn vinger de heatsink aanraak is hij handwarm met }:O. Ik zou dat 2 dagen uithouden.

MAAAAAR ik moet wel mijn kap eraf halen anders loop het zakie na 10 minuten vast. Er komt morgen een extra fan in.

Als ik dit zo hoor dan heb ik een goede AMD. Heb ik afgelopen weekeind 2e hands op de beurs gekocht...MMMM

Verwijderd

Haha, ow heerlijk... :D
/me krijgt meteen een hoestbui van het lachen

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 16:16
Op dinsdag 30 januari 2001 23:34 schreef Adro het volgende:

[..]
Haha, ow heerlijk... :D
/me krijgt meteen een hoestbui van het lachen
phoe, phoe, alsof jij bij je geboorte als wist wat een gemiddelde tweakers met een koe bedoeld

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja ik heb hier ook een hele tijd rondgelopen met de vraag "WTF is een koe??".. maar je moet gewoon f dat stukje op tweakers.net lezen en lid worden van DPC :)

mijn k6/2 500 krijg ik ook met geen mogelijkheid op 550.. op standaardvoltage kan ik niet eens vanaf mn HD booten en op 2.3 en 2.4V blijft windows meteen hangen tijdens het starten. .hogere voltages heb ik n1et geprobeerd.. maar voor die 50Mherzjes extra (waar je toch geen f*ck van merkt) ga ik niet mn cpu superheet laten worden..

Verwijderd

Ik (eigenlijk gangsteroe maar dan op school) weet eindelijk wat een koe is: de DPC koe!!!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 21:21 schreef Djuri2000 het volgende:
Ik (eigenlijk gangsteroe maar dan op school) weet eindelijk wat een koe is: de DPC koe!!!
:? ooud topic, maar wel grappig om te lezen :)
Pagina: 1