[2003] Benaderen LDAP vanuit diverse mfps*

Pagina: 1
Acties:

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Beste mensen,

Hier op de werkvloer staan een aantal netwerk multi functionals (printen/faxe/kopieeren e.d.). Deze hebben een functie "send to mail" Hiermee kan de gebruiker een document scannen deze wordt dan omgezet naar PDF formaat en vervolgens gelijk via mail verstuurd naar een mailbox. Het mailen werkt perfect! Maar nu wil ik graag dat de printer het global adresbook gebruiken kan. Dus deze machine moet via LDAP de adressen kunnen vinden. Dit werkt niet. Kan iemand mij vertellen hoe dat dit werkt? Moet er een bepaalde service draaien op de DC? Ik heb voor de printer een test account gemaakt (domein administator) maar ook bij het gebruik van dit account werkt het niet.

Iemand een idee???

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Kun je deze vraag niet bij je accountmanager neerleggen? Of hebben jullie geen onderhoudscontract voor de printer(s)?

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wij gebruiken hier Topcall voor om die koppeling te regelen. Werkt erg goed verder :) Precieze insteek verder kan ik je niet vertellen hou me er niet zo mee bezig, dat laat ik aan de applicatiebeheerder over.

[ Voor 44% gewijzigd door Jaguar645 op 31-07-2006 13:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef eerst eens heel wat meer info? Wat werkt niet? Wat gebeurt er als je diezelfde info inklopt in ldp ? Welke Windows versie gaat het hier over? Welke printers?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dit doe ik ook op onze Canon copiers, op de machine geef je de LDAP server op (een DC dus) en het AD pad waarin gezocht moet worden naar users.

Welke gegevens voer je in en waar gaat het mis ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Fast_light
elevator schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:27:
Geef eerst eens heel wat meer info? Wat werkt niet? Wat gebeurt er als je diezelfde info inklopt in ldp ? Welke Windows versie gaat het hier over? Welke printers?
Het gaat om een windows 2003 domein omgeving.
De printers:

HP 4100 mfp
Panasonic DP-4530
Panasonic DP-2330

Bij LDAP server geef ik het ipadres van een DC op
Op het moment als je het globaal adres boek wil openen komt hij met de melding dat hij de LDAP server niet vinden kan.

• Fast_light
seq_uence schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:43:
Dit doe ik ook op onze Canon copiers, op de machine geef je de LDAP server op (een DC dus) en het AD pad waarin gezocht moet worden naar users.

Welke gegevens voer je in en waar gaat het mis ?
Ik zou echt niet weten waar ik het ad path moet invoeren!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met een HP4100 MFP kan het zeker omdat wij het hier ook zo draaien :)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Je moet meestal ook een LDAP query mee geven iets als DC=NL,DC=DOMAIN,OU=FOLDER,OU=BLABLABLA

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Fast_light
Tijntje schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:54:
Je moet meestal ook een LDAP query mee geven iets als DC=NL,DC=DOMAIN,OU=FOLDER,OU=BLABLABLA
bij die HP 4100 mpf kun je alleen een IP adres invullen....... :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb het op m'n werk in de software opgegeven, de HP MFP digital sending software, tabblad Authentication bij "search root": DC=werkgever,DC=nl
Dit is de software op de server :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1