http://www.planet.nl/~terps407/voorbeeld.html
Heb even een voorbeeldje in elkaar gedraaid met gestripte (css)code.
Het menu werkt prima in FF/Opera, maar de werking in IE6/7 klopt helaas nog niet helemaal. Plaatje is eenvoudiger dan een lange uitleg
:

Boven, FF, goed. Onder, IE, fout
De anchor is niet de complete breedte van de li waardoor de hover slechts op een klein gedeelte wordt toegepast.
Poging om het te fixen:
- #top #mainmenu li ul li a width en height auto naar aanleiding van een topic gevonden mbv de search. De background color wordt dan wel helemaal doorgetrokken tot de lengte van de li, maar de link blijft alleen nog maar achter de tekst zitten. Kortom, het klikbare gedeelte van de a rekt niet mee.
- #top #mainmenu li ul li a display block toevoegen, geen succes.
- #top #mainmenu li ul li a vaste breedte opgeven. Werkt op zich wel, maar de menu items zijn variabel qua lengte en een vaste width opgeven is dus gewoon geen optie aangezien die constant veranderd zou moeten worden.
Nu weet ik gewoon dat dit te maken moet zijn in IE, maar de oplossingen die ik zelf heb bedacht mbt vaste hoogte/breedte opgeven werkt niet. Kan iemand mij in de juiste richting duwen
?
Heb even een voorbeeldje in elkaar gedraaid met gestripte (css)code.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| #top #mainmenu { width: 544px; height: 25px; } #top #mainmenu li { float: left; list-style: none; white-space: nowrap; } #top #mainmenu li a { height: 18px; display: block; padding: 6px 10px 0 6px; text-decoration: none; } #top #mainmenu li a:hover { background-color: #e7e5e5; } #top #mainmenu li ul { visibility: hidden; position: absolute; top: 36px; } #top #mainmenu li ul li { line-height: 15px; display: block; float: none; background-color: #fff; border: 1px solid red; width: auto; } #top #mainmenu li ul li a { width: 100%; height: 100%; padding-bottom: 3px; background: none; } #top #mainmenu li ul li>a { width: auto; } #top #mainmenu li>ul { width: auto; } /* IE FIX even met underscore hack, normaal met cond. comments */ #top #mainmenu li { _width: 1%; } |
Het menu werkt prima in FF/Opera, maar de werking in IE6/7 klopt helaas nog niet helemaal. Plaatje is eenvoudiger dan een lange uitleg
Boven, FF, goed. Onder, IE, fout
De anchor is niet de complete breedte van de li waardoor de hover slechts op een klein gedeelte wordt toegepast.
Poging om het te fixen:
- #top #mainmenu li ul li a width en height auto naar aanleiding van een topic gevonden mbv de search. De background color wordt dan wel helemaal doorgetrokken tot de lengte van de li, maar de link blijft alleen nog maar achter de tekst zitten. Kortom, het klikbare gedeelte van de a rekt niet mee.
- #top #mainmenu li ul li a display block toevoegen, geen succes.
- #top #mainmenu li ul li a vaste breedte opgeven. Werkt op zich wel, maar de menu items zijn variabel qua lengte en een vaste width opgeven is dus gewoon geen optie aangezien die constant veranderd zou moeten worden.
Nu weet ik gewoon dat dit te maken moet zijn in IE, maar de oplossingen die ik zelf heb bedacht mbt vaste hoogte/breedte opgeven werkt niet. Kan iemand mij in de juiste richting duwen