Toon posts:

Problemen met XP sp2 en sitecom wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag,

Ik heb een probleem, ik maak gebruik van :
  • Windows Xp 2002 met sevice pack 2
  • Sitecom Wireless Network PCI adapter 54G Wl-115
Ik heb daarmee het volgende probleem:

Ik zou graag gebruik willen maken van het standaard wireless programmatje van windows xp. Ik heb de sitecom driver wel, maar sitecom utility niet geinstalleerd. Nu zou het dus allemaal moeten werken, dit is dut niet geval. De kaart meld zich als eerst aan bij het draadloze netwerk van mijn buren, als ik dan vervolgens wat dingen wil instellen en mijn eigen netwerk wil selecteren krijg ik het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.trutfotos.nl/images/wireless.gif

Uit dit scherm begijp ik dus dat ik een wireless utitlity heb geinstalleerd en dat ik deze moet gebruiken! Maar hoe kan dat als er nergens een wireless utitlity is geinstalleerd?

Het liefst zou ik toch gewoon gebruik maken van de standaard windows mogelijkheid voor draadloze netwerken. Kan dit en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken? :?

Alvast bedankt, ;)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10
je kan bij Change Advanced Settings instellen dat jijzelf het wil configureren (of het door Windows laten doen) Vink dat ff aan en kijk ofg het werkt...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Control panel -> Network Connections -> Wireless network connection

Rechtsklikken en Properties kiezen.
Tabblad 'Wireless networks' kiezen, daar instellen 'Automatically configure wireless network' oid, iig. bovenste ding aanvinken ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:17:
je kan bij Change Advanced Settings instellen dat jijzelf het wil configureren (of het door Windows laten doen) Vink dat ff aan en kijk ofg het werkt...
Ik heb de mogelijkheden bij advanced settings hieronder even naast elkaar gezet en ik zie de mogelijkheid waar jij het over hebt er niet tussen staan, klopt dat? of kijk ik gewoon verkeerd!

Afbeeldingslocatie: http://www.trutfotos.nl/images/wireless1.gif

Alvast bedankt

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Start -> run -> services.msc

Is de Wireless Zero Configuration service wel gestart?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• maarud
heb je hem wel aan staan? Volgens mij niet, want er mist een tabblad in het properties scherm

Verwijderd

Topicstarter
mcandor schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:43:
heb je hem wel aan staan? Volgens mij niet, want er mist een tabblad in het properties scherm
Ik heb ehm nu via bovenstaande metoden gestart!! Blijft dit nu gewoon altijd aan als ik de pc weer uit en aan zet!

Ik kan nu in ieder geval wel verbinding maken en die tekst van de eerste escreen shot is weg!

Ik heb alleen nog steeds geen extra tabblad....Hoe zou dat tabblad moeten heten? :?

Ik heb ondertussen het extra tabblad wel---->>> " Wireless Networks"

Ik geloof dat het nu wel werkt, BEDANKT _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch nog een klein probleem, zodra ik die wireless zero configuration strat werkt alles naar behoren en precies zoals ik het graag wilden hebben!

MAAR.. zodra ik me pc uitzet of reboot moet ik de wireless zero configuration weer starten omdat het anders weer niet werkt. Kan ik het zo instellen dat de wireless zero configuration automatisch opstart als ik me pc aanzet?

• maarud
services.msc in uitvoeren -> rechtermuis WZC (wireless zero con.) -> Opstart Automatisch
Pagina: 1