Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TomTom5 navigator] Map toevoegen op extra geheugenkaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Luitjes,

Nog drie nachtjes slapen en dan is het weer zo ver: Ik ga op vakantie!!! Bestemming: Kamperen in Zuid-Frankrijk.

Nu heb ik het gemak van TomTom5 Navigator. Deze draait op mijn HP Ipaq 2210. In deze Ipaq is een 256MB CF kaart geïnstalleerd. Op deze kaart is dus TomTom5 geïnstalleerd met één map. Of die van de Benelux of de "Major Roads Of Europe" of die van Frankrijk.

Je voelt hem misschien ook aankomen: Ik ga de Major roads of Europe gebruiken om op mijn bestemming te komen in Frankrijk (Dordogne). Als ik eenmaal daar ben, wil ik graag de kaart van Frankrijk gaan gebruiken. Helaas past deze dus niet meer op mijn CF kaartje. Nu kan ik van een vriend van mij een SD kaartje lenen (past naast de CF kaart in de Ipaq). Weten jullie of het mogelijk is om op dat kaartje de map van Frankrijk kan zetten en dat ik dan in TomTom kan switchen naar de map van Frankrijk op een ander geheugenkaartje? Of moet ik op dat SD kaartje ook TomTom installeren? Lijkt me dat dat laatste problemen op gaat leveren...

Ik hoop dat het wisselen van kaartje mogelijk is. Dat is een stuk makkelijker.

Base

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 12:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan gewoon de kaart van frankrijk op de SD installeren en die er naast zetten. TomTom herkent dan de kaarten op zowel de CF als de SD kaart. Ik zou de kaart frankrijk plus kiezen zodat je vanuit Nederland direct kan navigeren naar Frankrijk. Dan hoef je niet eens te wisselen.

[ Voor 32% gewijzigd door superduper op 31-07-2006 13:47 ]

• Dutch_Baseline
superduper schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:46:
Je kan gewoon de kaart van frankrijk op de SD installeren en die er naast zetten. TomTom herkent dan de kaarten op zowel de CF als de SD kaart. Ik zou de kaart frankrijk plus kiezen zodat je vanuit Nederland direct kan navigeren naar Frankrijk. Dan hoef je niet eens te wisselen.
Ok, relaxed! Wat bedoel je met Frankrijk plus? Ik vroeg me idd al af hoe dat werkt met dat switchen van kaarten.... Hoe werkt dat dan?

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik weet niet of het mogelijk is dat tomtom tussen CF en SD kan switchen. Waarschijnlijk niet (heb in register gerommeld een tijdje geleden, en daar staat of sd of cf in).
Wat je wel kan doen, is de kaarten beide op SD zetten (als dat past). Moet je, denk ik, wel even tt herinstalleren of zo.

Copy.com

• Dutch_Baseline
sariel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:50:
Ik weet niet of het mogelijk is dat tomtom tussen CF en SD kan switchen. Waarschijnlijk niet (heb in register gerommeld een tijdje geleden, en daar staat of sd of cf in).
Wat je wel kan doen, is de kaarten beide op SD zetten (als dat past). Moet je, denk ik, wel even tt herinstalleren of zo.
Hmm... dat is wat anders dan wat Superduper zegt... Wie heeft het nu bij het rechte eind? Helaas is het SD kaartje ook te klein (waarschijnlijk) om allebei de kaarten op te installeren...

• sariel
Tsja, ik gebruik geen CF, want daar zit m'n GPS aan. Ik zou het dus gewoon uitproberen als ik jou was. Lukt het niet, dan geef je het kaartje terug of je haalt bij mediamarkt of watooit voor 40 euro een 1gb kaartje, en ben je klaar.

Copy.com

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

mjl

Ugh

Dutch_Baseline schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:55:
[...]

Hmm... dat is wat anders dan wat Superduper zegt... Wie heeft het nu bij het rechte eind? Helaas is het SD kaartje ook te klein (waarschijnlijk) om allebei de kaarten op te installeren...
1GB SD kost zo rond de 35 euro, goedkoper dan een kaartenboek van frankrijk .... Verwen jezelf, en zet er meteeen wat leuke mp3-tjes op ;)

-------

• Dutch_Baseline
mjl schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:59:
[...]

1GB SD kost zo rond de 35 euro, goedkoper dan een kaartenboek van frankrijk .... Verwen jezelf, en zet er meteeen wat leuke mp3-tjes op ;)
Tsja... ik let natuurlijk wel een beetje op de kleintjes... Ik kan dus een SD kaartje lenen van een vriend 256MB. Krijg ik helaas vrijdag pas... Vrijdagavond vertrek ik... Krappe planning. Vandaar dat ik nu al info aan het verzamelen ben...

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 22:45
Dutch_Baseline schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:50:
[...]

Ok, relaxed! Wat bedoel je met Frankrijk plus? Ik vroeg me idd al af hoe dat werkt met dat switchen van kaarten.... Hoe werkt dat dan?
Frankrijk plus is de gedetailleerde kaart van Frankrijk met daarbij de hoofdwegen van Europa. Zo kun je dus zonder kaart te wisselen van Nederland naar Frankrijk navigeren en daar heb je dan meteen de beschikking over de gedetailleerde kaart.

• Dutch_Baseline
DJMarcel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:44:
[...]
Frankrijk plus is de gedetailleerde kaart van Frankrijk met daarbij de hoofdwegen van Europa. Zo kun je dus zonder kaart te wisselen van Nederland naar Frankrijk navigeren en daar heb je dan meteen de beschikking over de gedetailleerde kaart.
Ik heb inderdaad de gedetailleerde kaart van Frankrijk. Maarre... Als ik dan vanuit NL de route plan naar mijn bestemming in Frankrijk hoe weet het apparaat de eerste paar 100km te plannen? Die zijn immers in NL en België...

• sariel
Dat zal lastig worden. Want Tomtom is zowiezo niet al te best in het over-grenzen-berekenen van routes, omdat die op verschillende kaarten staan, in verschillende mappen, en niet allemaal tegelijkertijd ingelezen worden.
De oplossing die TT dus bedacht heeft, is Major Roads of Europe", wat geheel europa is, maar alleen de grote routes. En dat is dan +- 150mb aan extra ruimte die je eigenlijk niet zou hoeven gebruiken.....

Wat ik zou doen, als ik jou was, is op de kaart (dode boom versie) uitzoeken hoe je naar je bestemming toe moet, en zodra je in frankrijk bent tomtom gebruiken.

toen ik vorige maand naar fr ging, gebruikte ik iGO, wat wel over grenzen routes kan maken. Het werkt alleen niet meer op m'n naar-2005-geupgrade hx4700....

Copy.com

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:53:
[...]

Ik heb inderdaad de gedetailleerde kaart van Frankrijk. Maarre... Als ik dan vanuit NL de route plan naar mijn bestemming in Frankrijk hoe weet het apparaat de eerste paar 100km te plannen? Die zijn immers in NL en België...
De Frankrijk-Plus kaart is de kaart van Frankrijk met alle belangrijke (en iets minder belangrijke) wegen in de landen om Frankrijk heen. Aangezien je waarschijnlijk over de snelweg naar Frankrijk gaat ( ;) ) heeft TomTom geen problemen met de planning als je de Frankrijk-Plus kaart gebruikt. Er staan super veel wegen van NL en BE op de Frankrijk-Plus kaart, alleen zullen niet alle NP's en kleine straten zijn te vinden in NL maar dat maakt in dit geval dus ook niet uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 16:03 ]

• DJMarcel
Precies. En dat is dus het verschil tussen de gewone kaart van Frankrijk en de Frankrijk plus kaart. Die laatste bevat ook alle grote wegen van Nederland en België en zo kan TomTom dus ook de eerste paar honderd kilometer plannen. Wat ik hier bedoel met grote wegen is trouwens best ruim. In mijn geval moet ik bijvoorbeeld één straat uitrijden voordat ik op een weg zit die op de Frankrijk plus kaart staat.

• Dutch_Baseline
DJMarcel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:40:
Precies. En dat is dus het verschil tussen de gewone kaart van Frankrijk en de Frankrijk plus kaart. Die laatste bevat ook alle grote wegen van Nederland en België en zo kan TomTom dus ook de eerste paar honderd kilometer plannen. Wat ik hier bedoel met grote wegen is trouwens best ruim. In mijn geval moet ik bijvoorbeeld één straat uitrijden voordat ik op een weg zit die op de Frankrijk plus kaart staat.
Heten die kaarten ook "Frankrijk plus"?

• DJMarcel
Die kaart heet bij mij "France_Plus-Map v632" (waarbij 632 dus de versie van de kaart is).

• Dutch_Baseline
Hmmm... klote! Die map van Frankrijk is 254 MB. Het SD kaartje 256. Je zou zeggen; Dan heb je twee MB speling. Maar in werkelijkheid is 256MB nooit 256MB. Altijd ietsje minder, zoals jullie wellicht weten! Resultaat: Past niet!!! |:(

Hoe groot is die Frankrijk plus map? (Dan weet ik meteen welke map van Frankrijk ik heb). Wel apart trouwens. De map van Frankrijk is één van de grootste! Nog groter dan de Benelux! :?

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Baseline op 01-08-2006 09:26 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dutch_Baseline schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:25:
[..]
Hoe groot is die Frankrijk plus map? (Dan weet ik meteen welke map van Frankrijk ik heb).
Dat zegt de bestandsnaam toch? De Plus map is in iedergeval groter.
Wel apart trouwens. De map van Frankrijk is één van de grootste! Nog groter dan de Benelux! :?
Frankrijk is ook groter dan NL + BE + LU bij elkaar, lijkt me logisch toch.
Hij geeft aan niet eens geld over te hebben voor een 1GB kaartje, laat staan een 2GB.

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 01-08-2006 09:42 ]

Ey!! Macarena \o/

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 20:53
Als je een 2 gb kaartje koopt, kun je de hele kaart van west-europa (1,3 gb) er in een keer opzetten met volledig detail in de hoek UK, Portugal, Italië, Polen, Scandinavië. Nooit meer kaarten wisselen, altijd alles bij je....

Ik weet alleen niet of TomTom deze kaart ook officieel verkoopt, is namelijk onderdeel van de GO 7xx en 9xx serie.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-11 20:29
Dutch_Baseline schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:25:
Hmmm... klote! Die map van Frankrijk is 254 MB. Het SD kaartje 256. Je zou zeggen; Dan heb je twee MB speling. Maar in werkelijkheid is 256MB nooit 256MB. Altijd ietsje minder, zoals jullie wellicht weten! Resultaat: Past niet!!! |:(

Hoe groot is die Frankrijk plus map? (Dan weet ik meteen welke map van Frankrijk ik heb). Wel apart trouwens. De map van Frankrijk is één van de grootste! Nog groter dan de Benelux! :?
De France_Plus map is 350MB.

• DJMarcel
Koop anders gewoon een 512 MB SD-kaartje. Die dingen kosten maar iets van 15 euro. Daar kun je in ieder geval altijd de Plus-kaart die je wilt op zetten (volgens mij zijn er voor Europa geen Plus-kaarten die groter zijn dan 512 MB), zodat je zowel de route naar je vakantiebestemming als de gedetailleerde kaart daar altijd bij je hebt. Je kunt dan wel niet heel Europa tegelijk meenemen, maar hoe vaak heb je dat nou nodig.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ander alternatief:
iGo :13mb
en de benodigde mappen:
Frankrijk: 175mb
Nederland: 25mb
Belgie: 18mb

Moet passen om een 256MB'tje lijkt me.

Ey!! Macarena \o/

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-11 20:29
DJMarcel schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:47:
Koop anders gewoon een 512 MB SD-kaartje. Die dingen kosten maar iets van 15 euro. Daar kun je in ieder geval altijd de Plus-kaart die je wilt op zetten (volgens mij zijn er voor Europa geen Plus-kaarten die groter zijn dan 512 MB), zodat je zowel de route naar je vakantiebestemming als de gedetailleerde kaart daar altijd bij je hebt. Je kunt dan wel niet heel Europa tegelijk meenemen, maar hoe vaak heb je dat nou nodig.
Ikzelf heb een 2GB kaartje, met daarop I-Go, TomTom en MioMap v2..

Mocht er 1 de mist in gaan, dan schakel ik over naar de ander :)

• Dutch_Baseline
Tweakerts,

Gisteren heb ik een kaartje van 512MB gekocht voor slechts €15,-!!! Geen geld! Anyway, ik heb dat kaartje naast mijn CF kaart geïnstalleerd en het werkt allemaal als een trein!

Het is dus mogelijk twee geheugenkaartjes te gebruiken icm TomTom5 Navigator! Het enige dat je moet doen is de map op het kaartje zetten en klaar is Kees!

Bedankt voor het meedenken allemaal! ;)

Base.

Pagina: 1