ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
[ Voor 32% gewijzigd door superduper op 31-07-2006 13:47 ]
Ok, relaxed! Wat bedoel je met Frankrijk plus? Ik vroeg me idd al af hoe dat werkt met dat switchen van kaarten.... Hoe werkt dat dan?superduper schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:46:
Je kan gewoon de kaart van frankrijk op de SD installeren en die er naast zetten. TomTom herkent dan de kaarten op zowel de CF als de SD kaart. Ik zou de kaart frankrijk plus kiezen zodat je vanuit Nederland direct kan navigeren naar Frankrijk. Dan hoef je niet eens te wisselen.
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Wat je wel kan doen, is de kaarten beide op SD zetten (als dat past). Moet je, denk ik, wel even tt herinstalleren of zo.
Hmm... dat is wat anders dan wat Superduper zegt... Wie heeft het nu bij het rechte eind? Helaas is het SD kaartje ook te klein (waarschijnlijk) om allebei de kaarten op te installeren...sariel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:50:
Ik weet niet of het mogelijk is dat tomtom tussen CF en SD kan switchen. Waarschijnlijk niet (heb in register gerommeld een tijdje geleden, en daar staat of sd of cf in).
Wat je wel kan doen, is de kaarten beide op SD zetten (als dat past). Moet je, denk ik, wel even tt herinstalleren of zo.
1GB SD kost zo rond de 35 euro, goedkoper dan een kaartenboek van frankrijk .... Verwen jezelf, en zet er meteeen wat leuke mp3-tjes opDutch_Baseline schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:55:
[...]
Hmm... dat is wat anders dan wat Superduper zegt... Wie heeft het nu bij het rechte eind? Helaas is het SD kaartje ook te klein (waarschijnlijk) om allebei de kaarten op te installeren...
-------
Tsja... ik let natuurlijk wel een beetje op de kleintjes... Ik kan dus een SD kaartje lenen van een vriend 256MB. Krijg ik helaas vrijdag pas... Vrijdagavond vertrek ik... Krappe planning. Vandaar dat ik nu al info aan het verzamelen ben...mjl schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:59:
[...]
1GB SD kost zo rond de 35 euro, goedkoper dan een kaartenboek van frankrijk .... Verwen jezelf, en zet er meteeen wat leuke mp3-tjes op
Frankrijk plus is de gedetailleerde kaart van Frankrijk met daarbij de hoofdwegen van Europa. Zo kun je dus zonder kaart te wisselen van Nederland naar Frankrijk navigeren en daar heb je dan meteen de beschikking over de gedetailleerde kaart.Dutch_Baseline schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:50:
[...]
Ok, relaxed! Wat bedoel je met Frankrijk plus? Ik vroeg me idd al af hoe dat werkt met dat switchen van kaarten.... Hoe werkt dat dan?
Ik heb inderdaad de gedetailleerde kaart van Frankrijk. Maarre... Als ik dan vanuit NL de route plan naar mijn bestemming in Frankrijk hoe weet het apparaat de eerste paar 100km te plannen? Die zijn immers in NL en België...DJMarcel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:44:
[...]
Frankrijk plus is de gedetailleerde kaart van Frankrijk met daarbij de hoofdwegen van Europa. Zo kun je dus zonder kaart te wisselen van Nederland naar Frankrijk navigeren en daar heb je dan meteen de beschikking over de gedetailleerde kaart.
De oplossing die TT dus bedacht heeft, is Major Roads of Europe", wat geheel europa is, maar alleen de grote routes. En dat is dan +- 150mb aan extra ruimte die je eigenlijk niet zou hoeven gebruiken.....
Wat ik zou doen, als ik jou was, is op de kaart (dode boom versie) uitzoeken hoe je naar je bestemming toe moet, en zodra je in frankrijk bent tomtom gebruiken.
toen ik vorige maand naar fr ging, gebruikte ik iGO, wat wel over grenzen routes kan maken. Het werkt alleen niet meer op m'n naar-2005-geupgrade hx4700....
Verwijderd
De Frankrijk-Plus kaart is de kaart van Frankrijk met alle belangrijke (en iets minder belangrijke) wegen in de landen om Frankrijk heen. Aangezien je waarschijnlijk over de snelweg naar Frankrijk gaat (Dutch_Baseline schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:53:
[...]
Ik heb inderdaad de gedetailleerde kaart van Frankrijk. Maarre... Als ik dan vanuit NL de route plan naar mijn bestemming in Frankrijk hoe weet het apparaat de eerste paar 100km te plannen? Die zijn immers in NL en België...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 16:03 ]
Heten die kaarten ook "Frankrijk plus"?DJMarcel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:40:
Precies. En dat is dus het verschil tussen de gewone kaart van Frankrijk en de Frankrijk plus kaart. Die laatste bevat ook alle grote wegen van Nederland en België en zo kan TomTom dus ook de eerste paar honderd kilometer plannen. Wat ik hier bedoel met grote wegen is trouwens best ruim. In mijn geval moet ik bijvoorbeeld één straat uitrijden voordat ik op een weg zit die op de Frankrijk plus kaart staat.
Hoe groot is die Frankrijk plus map? (Dan weet ik meteen welke map van Frankrijk ik heb). Wel apart trouwens. De map van Frankrijk is één van de grootste! Nog groter dan de Benelux!
[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Baseline op 01-08-2006 09:26 ]
Dat zegt de bestandsnaam toch? De Plus map is in iedergeval groter.Dutch_Baseline schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:25:
[..]
Hoe groot is die Frankrijk plus map? (Dan weet ik meteen welke map van Frankrijk ik heb).
Frankrijk is ook groter dan NL + BE + LU bij elkaar, lijkt me logisch toch.Wel apart trouwens. De map van Frankrijk is één van de grootste! Nog groter dan de Benelux!
Hij geeft aan niet eens geld over te hebben voor een 1GB kaartje, laat staan een 2GB.
[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 01-08-2006 09:42 ]
Ey!! Macarena \o/
Ik weet alleen niet of TomTom deze kaart ook officieel verkoopt, is namelijk onderdeel van de GO 7xx en 9xx serie.
De France_Plus map is 350MB.Dutch_Baseline schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:25:
Hmmm... klote! Die map van Frankrijk is 254 MB. Het SD kaartje 256. Je zou zeggen; Dan heb je twee MB speling. Maar in werkelijkheid is 256MB nooit 256MB. Altijd ietsje minder, zoals jullie wellicht weten! Resultaat: Past niet!!!![]()
Hoe groot is die Frankrijk plus map? (Dan weet ik meteen welke map van Frankrijk ik heb). Wel apart trouwens. De map van Frankrijk is één van de grootste! Nog groter dan de Benelux!
iGo :13mb
en de benodigde mappen:
Frankrijk: 175mb
Nederland: 25mb
Belgie: 18mb
Moet passen om een 256MB'tje lijkt me.
Ey!! Macarena \o/
Ikzelf heb een 2GB kaartje, met daarop I-Go, TomTom en MioMap v2..DJMarcel schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:47:
Koop anders gewoon een 512 MB SD-kaartje. Die dingen kosten maar iets van 15 euro. Daar kun je in ieder geval altijd de Plus-kaart die je wilt op zetten (volgens mij zijn er voor Europa geen Plus-kaarten die groter zijn dan 512 MB), zodat je zowel de route naar je vakantiebestemming als de gedetailleerde kaart daar altijd bij je hebt. Je kunt dan wel niet heel Europa tegelijk meenemen, maar hoe vaak heb je dat nou nodig.
Mocht er 1 de mist in gaan, dan schakel ik over naar de ander
Gisteren heb ik een kaartje van 512MB gekocht voor slechts €15,-!!! Geen geld! Anyway, ik heb dat kaartje naast mijn CF kaart geïnstalleerd en het werkt allemaal als een trein!
Het is dus mogelijk twee geheugenkaartjes te gebruiken icm TomTom5 Navigator! Het enige dat je moet doen is de map op het kaartje zetten en klaar is Kees!
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Base.