Toon posts:

Wireless netwerk thuis,,pcwinkelskunen me niet helpen..

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet<

Ik heb thuis 3 laptops, 1 zakelijk en 2 prive... Ik wil met alledrie wireless kunnet internetten tegelijk.

Maar nu komt het: voor de zakelijke moet ik een wireless acces point gebruiken die ook als Bridge kan werken en VPN pass-trough aankan. (weetzelfnieteensprecieswatdatismaardatmoet) }:O
Hij mag absoluut geen wireless router zijn.

Ik heb nu een kabel en adsl internet...dus dat ga ik veranderen naar 1 systeem...maakt me niet egt uit wat als het maar werkt...Heb nu wel een adsl router, kan ik dan de 4 kanalen die ik daar de uitrkijg alle 4 aansluiten heb die acces point? want zon acces point is wel veel sneller dan de gemiddelde wireless router en overbrugt een grotere afstand.

Met VRiendelijke Groet

Joris

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat lul je nou allemaal vaag?
Verricht zelf eens wat onderzoek naar wat je wil?

Zelf heb ik een Linksys AG241 ADSL Modem/router welke VPN Passthrough ondersteunt, en daar heb ik voor mijn laptop een Linksys WAP54G Accesspoint bij....

Ik kan je deze dingen aanraden....
Makkelijk te configgen, kwalitatief goed, veel mogelijkheden, stabiel als een huis...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de vraag is dan kan ik met al die laptops tegelijk op die accespoint inloggen aangezien het gen router mag zijn?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Allereerst dit: Leer schrijven. Je TS is niet te volgen.

En nu antwoord:
Het *moet* een router zijn. Daar heb je geen keuze over. Vaak kan je instellen op je router welke poorten het programma forward naar welke PC in het netwerk. Port-forwarding heet zo iets. Zoek op welke poort jou VPN programma nodig heeft, stel je router in dat die van extern naar intern de poorten forward.
Het boeit helemaal niet of je kabel of dsl hebt, en hoeveel laptops je al dan niet hebt maakt ook niet uit. Zolang de laptop waar je op wil VPN'en maar hetzelfde IP adres houdt.

Copy.com

Verwijderd

Jouw topic start bevat nogal veel onzin en fouten. Als jij van mening bent dat wat daar staat correct is dan moet je daar heel snel afscheid van nemen en na de reset even opnieuw het boekje lezen.

Op 1 poort van je modem gewoon een AP zetten. Alle normale AP's hebben tegenwoordig ook router functie en kunnen ook bridgen en zo.

Ik denk alleen dat je het niet geconfigureerd gaat krijgen....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sariel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:47:
En nu antwoord:
Het *moet* een router zijn. Daar heb je geen keuze over.
Onzin. Als je al een wired router hebt heb je echt geen wireless router extra nodig. Maar wel een access point. Ik ben alleen bang dat z'n werk wil dat de laptop direct aan internet hangt. Dat is onmogelijk als je drie pc's hebt en maar een internetverbinding. Voorbeeld van een Access Point (geen router): linksys WAP55AG. Routerversie: WRT55AG.

Wat wel kan is dat je kabel en adsl beide houdt, maar dat je aan je kabel je zakelijk laptop hangt (direct of via een AP) en aan je adsl een router (met wireless) voor je privelaptops.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2006 13:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankjewel...

Ben zelf niet echt een computer techneut aangezien ik niet weet hoe al die dingen werken zoals port fowarding word het helaas toch een instalateur, behalve als iemand me alles in 1 duidelijk verhaal verteld hoe het moet. :):):):):):)

Plus ik zat te denken kan ik niet van die wired router alles 4 kanalen die daar uitkomen op die accespoint geven en dan 1 vast aaan de zakelijke laptop toewijzen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 13:56 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

sariel schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:47:
Allereerst dit: Leer schrijven. Je TS is niet te volgen.

En nu antwoord:
Het *moet* een router zijn. Daar heb je geen keuze over. Vaak kan je instellen op je router welke poorten het programma forward naar welke PC in het netwerk. Port-forwarding heet zo iets. Zoek op welke poort jou VPN programma nodig heeft, stel je router in dat die van extern naar intern de poorten forward.
Het boeit helemaal niet of je kabel of dsl hebt, en hoeveel laptops je al dan niet hebt maakt ook niet uit. Zolang de laptop waar je op wil VPN'en maar hetzelfde IP adres houdt.
Het *moet* helemaal geen router zijn, als er al een router is ;)
Dan wil je juist *geen* router...
Ik geloof ook dat VPN passtrough voor buiten naar binnen is, en dat je met iedere router wel een VPN connectie op kunt zetten naar de zaak....

Maar een WAP54G en een AG241 van Linksys is een Accesspoint die je aan de Modem/router hangt, en dan kun je met alle laptops tegelijk inloggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 31-07-2006 13:54 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 21:19
CyBeR schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Wat wel kan is dat je kabel en adsl beide houdt, maar dat je aan je kabel je zakelijk laptop hangt (direct of via een AP) en aan je adsl een router (met wireless) voor je privelaptops.
Of 1 van beide verbindingen houden en extra IP adressen aanvragen (bij sommige kabelproviders is dit een dienst zodat je geen NAT hoeft te doen).

Verwijderd

Topicstarter
Jullie maken mij iig wel duidelijk dat ik het goed moet onderzoeken wat ik heb precies nodig heb.. Maar met een wired router en een acces point moet ik dus een heel end komen.. 8)7
\

maaruh er hoeft dus maar 1 verbinding naar mijn accespoint toe en dan hoor ik met alles te kunnen inloggen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 14:03 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Arnout schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:56:
[...]

Of 1 van beide verbindingen houden en extra IP adressen aanvragen (bij sommige kabelproviders is dit een dienst zodat je geen NAT hoeft te doen).
Vergeet dat maar rustig, of je moet serieus geld over hebben ;)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Anti-XP schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:53:
[...]

Het *moet* helemaal geen router zijn, als er al een router is ;)
Dan wil je juist *geen* router...
Ik geloof ook dat VPN passtrough voor buiten naar binnen is, en dat je met iedere router wel een VPN connectie op kunt zetten naar de zaak....

Maar een WAP54G en een AG241 van Linksys is een Accesspoint die je aan de Modem/router hangt, en dan kun je met alle laptops tegelijk inloggen.
Ja, maar wat ik van hem begreep, was dat hij z'n router weg wou kieperen, de access point in bridge modus op z'n internet verbinding hangen, en dan gaan internetten. Dat gaat dus niet werken, al was het maar vanwege de dsl/kabel->ethernet conversie.

Als hij een standaard access point neemt (en z'n router niet weggooit), dan zal het natuurlijk wel werken, ALS hij op z'n bestaande router port-forwarding instelt (ken nog geen isp die particulieren meerdere externe ip's geeft).

Copy.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:52:
Ok dankjewel...

Ben zelf niet echt een computer techneut aangezien ik niet weet hoe al die dingen werken zoals port fowarding word het helaas toch een instalateur, behalve als iemand me alles in 1 duidelijk verhaal verteld hoe het moet. :):):):):):)
Ipv dat iemand je iets verteld kun je ook zelf op zoek gaan. Dat wat jij wilt weten is op heel veel plaatsen uitgebreid beschreven hoor.

En eh, er komen geen 4 'kanalen' uit maar er zitten gewoon 4 ethernet poorten op. Begin eens bij de basis voordat je allerlei advanced dingen wilt als VPN en zo. Dus zoek eens uit wat ethernet is en de bijbehorende OSI lagen. Daarna: wat is het verschil tussen: hub, switch, router, bridge. Als je dat weet, ben je al heel ver en kun je pas begrijpen wat dingen als NAT doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen...probleem is dat ik er een beetje haast mee heb, plus dat vpn moet ik hebben... anders heeft het geen nut voor mij om allemaal dingen aan te leggen... Het is alleen, al kom je in een mediamarkt ofzo dan gapen ze je aan en weten ze het ook niet allemaal, maar weet al een stuk meer dan toen ik eraan begon ;)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Is het niet mogelijk om advies te vragen aan de systeembeheer afdeling van je werk? Aangezien zij eisen hebben aan jouw verbinding, kunnen ze daar vast ook wel mee helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:43:
Is het niet mogelijk om advies te vragen aan de systeembeheer afdeling van je werk? Aangezien zij eisen hebben aan jouw verbinding, kunnen ze daar vast ook wel mee helpen. :)
Nee want ze (technische dienst) ondersteunen eigenlijk geen wireless....ze hebben me dus alleen laten weten wat ik nodig heb, thats it....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:12:
[...]
Nee want ze (technische dienst) ondersteunen eigenlijk geen wireless....ze hebben me dus alleen laten weten wat ik nodig heb, thats it....
Dan is het toch eenvoudig? Gewoon van de wired variant uitgaan en er dan een simpel AP op aansluiten ipv rechstreek via een kabel op je notebook. Je kunt ook aan een wireless bridge denken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:12:
[...]

Idd, wat NonaSuomy zegt. Gewoon eerst de wired variant aan de praat krijgen, eventueel m.b.v. je systeembeheerder. Als dit eenmaal werkt kun je vrij makkelijk zorgen dat wireless ook wil.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien ook interesant te kijken waarom de technische dienst geen wireless ondersteund (als het een veiligheidsissue is moet je niet zelf gaan prutsen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Romke

Romke

Dieselhead

Zelf heb ik een Linksys AG241 ADSL Modem/router welke VPN Passthrough ondersteunt, en daar heb ik voor mijn laptop een Linksys WAP54G Accesspoint bij....

Ik kan je deze dingen aanraden....
Makkelijk te configgen, kwalitatief goed, veel mogelijkheden, stabiel als een huis...

Ik herhaal mijn eerdere post nog eens, want jij wil iets met VPN...
Nou, die Linksys router ondersteunt dat, je hoeft er GEEN poorten voor te forwarden, dat hoeft ALLEEN als je zelf een vpn server draait en daar van buiten verbinding mee gemaakt moet worden....
en dat accesspoint is een goed wireless ding...

Je moet hooguit bij de Linksys router even aanvinken dat alle passthrough gevallen aan moeten staan, staat onder het kopje 'security' ..
Tevens kan ik je aanraden de Firewall op disable te zetten, aangezien een router (NAT box) al een firewall opzich is :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ten eerste: De Mediamarkt is geen computerwinkel. Ga naar een echte winkel met mensen achter de kassa die weten waar ze het over hebben.

Ten tweede: Wat jij zoekt is een WAP. Een Wireless Access Point. Dit is een bridge. Hij bridged het Wireless verkeer naar zijn ethernet verbinding en omgekeerd.

Ten derde: Een Wireless Router (of te wel een router gecombineerd met een WAP) is ook een bridge. Zij het niet dat de router en wap 1 intern IP adres gebruiken om over te bridgen en te routen.

Ten vierde: Het kan geen kwaad om je in te leze in de materie voordat je je in een avontuur stort.

Ten vijfde: Zie het Het Grote Poortmappingsverhaal voor poortmappen.

Ohja, en nog welkom op Got. Lees de faq "policy" nog even door voor je volgende topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.