[DRAM refresh failure] wel of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18
Ik heb een beetje een probleem met mijn pc. Hij geeft tijdens de post een biepje (teveel) wat wijst op een DRAM refresh failure. Nu had ik mijn geheugen (dualchannel 1gig) eens verstoken, en de pc terug opgestart. Beepje weg, dus ik blij..

Paar dagen later begon hij echter weer te beepen. Dus ik doe de kast weer open, versteek geheugen, maar deze keer bleef het beepje wel.. Nu had ik van iemand ander geheugen geleend om eens even te testen en dat erin gestoken. Maar het beepje bleef dus.. Dus dacht ik: dan zou het wel eens iets aan het moederbord kunnen zijn. Ik ga er mee naar mijn plaatstelijke pcwinkel en laat hem daar testen. Wat blijkt: geen biepje meer!!! Nu kan je er waarschijnlijk donder op zeggen dat wanneer ik straks mijn pc thuis weer insteek, dat dat verdomde biepje weer terug gaat zijn. Is er een manier om zeker te weten dat er iets scheelt aan moederbord of geheugen? Ik heb ook al eens memtest laten lopen voor een nachtje maar die gaf geen fouten.
Ik zou het nu eindelijk wel volledig in orde willen hebben, mijn garantie zit er namelijk bijna op...

even de specs die van belang zouden kunnen zijn:

MSI 915G
p4 541
zalman 450watt
2 x 512 mb ddr2-533mhz (noname)

BOE

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als Memtest geen fouten geeft, dan zou ik ook mijn twijfels trekken als het wel aan je geheugen ligt. Het programma is namelijk behoorlijk secuur wat dat betreft. Zou je eens kunnen kijken hoe je PC werkt in Single Channel modus ipv Dual Channel?

Wauw, een sig!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het MSI bord in mijn moeders pc piept een heel liedje voordat ie post. Nooit uitgezocht wat het was, hij heeft het in het begin ook niet gedaan. Ik weet van de onderdelen die er verder in zitten dat ze allemaal in orde zijn, dus besteed ik er verder geen aandacht aan. Het verschilt ook per biosversie hoe hij piept.

Piep pip piep piep piep PIEP pip PIEP :+

Beetje zinloze bijdage ik weet het, wil alleen maar aangeven dat je niet enige bent met mysterieuze piepjes op een MSI bord terwijl de pc verder normaal werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 01-08-2006 09:17 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• cman
Ik heb mijn pc nog eens teruggebracht naar de winkel, daar hebben ze een speciale testkaart (pci) om de pc volledig te testen (circuits en dergelijke). Ik krijg er vanavond resultaat van, ik ben zeer benieuwd...

en lol @ vorige post :) mja, zou kunnen dat ik misschien overdrijf, maar ik ben allergisch aan dat soort dingen, het hoort niet, dus..... :)

BOE

• cman
De testen in de winkel hebben niks naar boven gebracht. Behalve dan een foutmelding op mijn koeler. Ik heb de boxed koeler vervangen door een zalman en nu geeft het moederbord aan dat mijn koeler niet snel genoeg draait.. Dit is nu uitgeschakeld.. Het probleem is opgelost, ik heb niets moeten betalen, dus ik blij!!! Pc mee naar huis genomen, aangesloten, ik boot => terug die beep :) AAARGL!!! :) Het moet dus iets zijn van mijn randapparatuur of thuisomgeving :) dit weekend eens verder testen :) Ik zoek tot ik het gevonden heb!!

BOE

• cman
Ok even een update van de situatie:

Ik heb eindelijk wat tijd gevonden om me bezig te houden met het 'probleem', en ik heb het kunnen lokaliseren :)

Ik heb een IIyama 903DT monitor. Deze heeft een USB hubje ingebouwd in de voet. Het biepje dat ik te horen krijg is de detectie van dit hubje. Komt ook op het scherm: USB HUB detected...

Meer was het dus niet :) Much ado about nothing and case closed :) thx voor de input alleszins

BOE

Pagina: 1