Geen internet met Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 15:50
De situatie is alsvolgt:

Internet is van Xs4all en komt binnen op een Speedtouch 510 met meerdere poorten (isdn)
Nu is er wegens aanschaf van een laptop een wireless linksys wrt54g broadband router aangeschaft.

Sluit ik de linksys aan op de speedtouch dan kan hij geen internet verbinding krijgen! Ik doe dit dus via de cd waar linksys zo op hamert.

Ga ik in de linksys dan kan ik dhcp en statisch ip kiezen enzo. Niks wil werken. Ik krijg wel een ip van de speedtouch maar meer gebeurd er ook niet.

Iemand een idee wat er fout ingesteld staat? heb nou zo'n beetje alles wel gedaan.

ps ik ben overigens nog niet draadloos bezig. al het contact met de linksys is via de kabel

[ Voor 7% gewijzigd door low_n_slow op 31-07-2006 12:59 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20

lier

MikroTik nerd

Als je je er heel makelijk vanaf wil brengen:

Stel het WiFi deel juist in (WPA, enz.) en sluit je modem aan op een LAN poort van de Linksys.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• low_n_slow
haha dat is idd erg makkelijk..

maar ik las in andere topics dat ik de dhcp moet uit zetten..die optie is er alleen niet echt!
ik kan wel kiezen voor een statisch ip enzo en er is een geavanceerde optie om router of gateway te kiezen maar dat maakt ook niks uit!

waarom maakt cisco echt alles niet meer normaal moeilijk :/

Verwijderd

low_n_slow schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:06:
waarom maakt cisco echt alles niet meer normaal moeilijk :/
Waarom koop jij een tweede router als een accesspoint alleen al voldoende is ?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:55

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Een router (jouw modem) achter een router (Jouw linksys) gaat niet werken.
Je kunt het beste je Linksys op Accesspoint/switch instellen.
Wat ook werkt, is de WAN ingang helemaal niet gebruiken,
dus je Modem via een pc poort 1, 2, 3 of 4 aansluiten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• low_n_slow
ik heb het niet gekocht gelukkig... maar het scheen de enige nog te zijn die ze daar hadden!
maar goed zo'n opmerking lost het probleem niet op natuurlijk he :/

Begrijp ik het nou goed als ik zeg dat het vrij wel niemand is gelukt om het op de normale manier aan te sluiten? Want die easyway opmerking hierboven komen in de nadere topics ook naar boven.
Dus maw het is niet in te stellen en ik moet die makkelijke manier doen?

• low_n_slow
cjdijk schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:17:
Een router (jouw modem) achter een router (Jouw linksys) gaat niet werken.
Je kunt het beste je Linksys op Accesspoint/switch instellen.
Wat ook werkt, is de WAN ingang helemaal niet gebruiken,
dus je Modem via een pc poort 1, 2, 3 of 4 aansluiten.
Er zit een geavanceerde optie op waardoor je kan aangeven of je achter een router zit of niet. Maar al stel ik dat in dan gebeurd er nog helemaal niks.

En hoe stel ik die linksys dan in om hem als AP te laten fungeren?

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Bij de LAN opties van je Linksys stel je het Local IP Address in op 10.0.0.139 , subnetmask laat je staan.
Dan zet je de DHCP server op disabled, klik je op save settings en wacht je tot 'ie daar klaar mee is.

Dan prik je een kabel vanuit je speedtouch in 1 van de LAN poorten van de Linksys, en klaar ben je....

Anders breng je die WRT54G maar terug, en ga je naar een echte pc zaak en haal je een Linksys WAP54G

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb hier een zelfde configuratie draaien. Internet komt binnen op een speedtouch 510 met 4 lan poorten. Een van deze poorten is verbonden met de linksys wrt54g via lan (st lan <---> wrt lan).
In de linksys moet je dan de DHCP functie uitzetten, dat doe je op de pagina als je je router benaderd. Verder is het handig om de linksys een ip te geven in de reeks van je speedtouch.

Speedtouch: 10.0.0.138 + DHCP
Linksys: 10.0.0.201
Printserver: 10.0.0.202

De computers (wired en wireless) krijgen van de ST een ip. (10.0.0.150 en verder)
Voor hoe het met de linksys zit, zie volgende plaatje.
Ik gebruik dan wel eel alternatieve firmware maar in de linksys fw zit dit ook standaard.

@Anti-XP: idd, dat heb ik ook.

• lier
  • Laatst online: 15:20

lier

MikroTik nerd

Je kan natuurlijk ook de speedtouch in bridge mode zetten (met pptp.ini van
kpn adsl ceedee) en de linksys een pptp tunnel laten maken. Werkt
uitstekend.
Zijn meer mensen met dit probleem: Oplossingen

[ Voor 77% gewijzigd door lier op 31-07-2006 13:38 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

heb ik ook last van maar in me boekje staat dat ik in moet loggen via ip 192.268.1.1 en dan in het paswoord veld admin moet invullen maar hij zegt dat het fout is wat moet k nu doen? want zo kan ik nooit de instelingen wijzigen

• Romke

Romke

Dieselhead

bij de username ook admin invullen ;)

Anders even resetten dmv. het kleine knopje op de achterkant

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

hmm gedaan en geen succes zijn er nog andere mogelijk?

192.268.1.1 moet 192.168.1.1 verkeert opgeschreven in forum...

• Romke

Romke

Dieselhead

Heb je em gereset? (30 seconden met een pen oid dat kleine knopje in dat gaatje achterin indrukken)

en username: admin en password: admin gebruikt?

Verwijderd

hhh k had geen 30 seconden gedaan... maar k ben er nu in :D

maar als ik dan de networks setting zo instel

[/quote]
Bij de LAN opties van je Linksys stel je het Local IP Address in op 10.0.0.139 , subnetmask laat je staan.
Dan zet je de DHCP server op disabled, klik je op save settings en wacht je tot 'ie daar klaar mee is.

Dan prik je een kabel vanuit je speedtouch in 1 van de LAN poorten van de Linksys, en klaar ben je....
[quote]

dat zoek i naar 192.168.1.1/Basic.tri....
dan zegt i : kan de pagina niet vinde

en vervolges kan k er niet meer in het menu van de linksys komen... met alle 2 ip adresse niet..

wat moet k doen? k kan de router weer reseten en dan kan k er weer inkomen maar dan ishet nog steeds niet goed...

• Romke

Romke

Dieselhead

Nee, je moet ook niet naar basic.tri zoeken toch?

Je moet gewoon eventjes klikken op basic settings, of LAN, Local network oid...

Bij mij (AG241 ADSL modem) is het gewoon meteen de eerste pagina....
Ga maar weer eens resetten, en zoek naar network setup, wat volgens de handleiding op de eerste pagina staat....

Verwijderd

bij mij is het ook de 1ste pagina
daar vul ik dan alles in hoe je het zegt
dan klik ik op save settings
en dan komt links onderin van internet explorer dat bezig met open van .....
daar staat dan bezig met opven van http://192.168.1.1/Basic.tri....
en dan zegt inernet explorer kan de pagina niet vinden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 12:28 ]

Verwijderd

ik kan alle settings gewoon veranderen en opslaan maar als ik dan de ip adres van de linksys wil veranderen wil dat niet.. dan geeft internet een error van pagina kan niet gevonden worden. en dan kan ik niet meer in mijn linksys komen.. ik moet hem dan eerst weer reseteen

hoe kan ik de ip adres wel veranderen en opslaan?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:55

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:50:
ik kan alle settings gewoon veranderen en opslaan maar als ik dan de ip adres van de linksys wil veranderen wil dat niet.. dan geeft internet een error van pagina kan niet gevonden worden. en dan kan ik niet meer in mijn linksys komen.. ik moet hem dan eerst weer reseteen

hoe kan ik de ip adres wel veranderen en opslaan?
Als je het ip adres verandert, moet je daarna opnieuw inloggen, maar dan op het nieuwe ip.
Dus als je eerst in je browser http://192.168.1.1/... had staan,
en het ip hebt verandert in bijv. 10.0.0.20, dan is 192.168.1.1 niet meer aanwezig.
Je moet dan zelf http://10.0.0.20 in je browser intikken,
waarna hij opnieuw om gebruikersnaam en wachtwoord vraagt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Romke

Romke

Dieselhead

Als je DHCP uitgezet hebt en het ip veranderd hebt moet je de speedtouch in de lan poort prikken, krijg je daar een IP van en kun je weer naar je router toe...

Ik dacht dat je dat zelf met een beetje logisch nadenken wel uitgevogeld had...

• low_n_slow
Na mijn laatste reply heb ik die 'makkelijke' optie ook gedaan...
alles wat savedown wilt weten ben ik niet voor verantwoordelijk :)

Verwijderd

Wij hebben ca 50 WRT54G geleverd aan onze gebruikers die allemaal achter een eigen ADSL router zitten.
Dat werkt prima.
DHCP kan gewoon aan blijven, wel even de scope bekijken dat deze niet overlapt met die van de speedtouch. Is niet heel erg, maar zeker niet verstandig.
Als het nog niet werkt, dan de linksys resetten. Sluit de internet aansluiting van de linksys aan op een lan poort van de speedtouch en alles moet gewoon werken.
Je zit dan wel met een probleem dat de laptop wel makkelijk bij de andere pc's kan komen, maar niet andersom.
Is dit nodig dan kun je nog altijd de andere pc's ook op de linksys zetten, dan zitten ze in het zelfde subnet met dezelfde gateway.
Deze constructie is ook nog eens hacker veiliger, maar heeft meer configuratie nodig als je bepaalde port forwarding nodig hebt. Dat vergt wel enige netwerk- en routerkennis.
De meest eenvoudige methode is mo de linksys in bridgemode ipv routermode te zetten, dan werkt deze als accespoint en zal de speedtouch verder alles doen.
Pagina: 1