Als je een topic splitst dan krijgt een van de te splitsen de forum lastupdate tijd van het moment van splitsing en niet van het moment van de laatste reply in dat topic.
Zodra erin gepost wordt wordt dat automatisch gefix0rds afaik?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
volgens Spider.007 was dat bij design als ik me goed herinner
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
De splitsing is toch een insert (van een nieuw topic) in de database, dus een bijwerking ervan. Lijkt me volkomen logisch op die manier.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Een forum index zegt niet wanneer de laatste database activiteit was maar wanneer er voor het laatst gepost in het forum was. Het is dus niet correct om die op een DB insert tijd te zetten.
Klinkt ook logisch.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Het is wmb hetzelfde als bij een alias; je past iets aan in het forum; en dus moet er gereload worden want er is iets aangepast. Niets onlogisch aan dit design dus
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Het is wel degelijk onlogisch - als je nu een forum opent zie je er geen enkel topic wat overeenkomt met de laatste forum update en dat is niet goed(tm)
Dat komt omdat de is_new wordt gevoed door topic.LastMessage; en niet door topic.Lastmodified. De eerstgenoemde kolom wordt niet geupdate; de tweede wel [als je het topic splitst]. Hetzelfde gebeurt als je een topictitel aanpast; zou het topic dan als ge-update moeten verschijnen in de listing? En als je de topic-note aanpast? 
De reden dat dit bij een alias anders werkt valt hier te belezen:
http://gathering.beta.twe...orum/list_messages/986528
De reden dat dit bij een alias anders werkt valt hier te belezen:
http://gathering.beta.twe...orum/list_messages/986528
[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 31-07-2006 14:18 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dat het technisch te verklaren is betekent niet dat het een 'te verwachten' actie is van React 
Als ik een "Laatste bericht" tijd zie van "nu" en ik open het forum moet er ook een laatste bericht tijd van nu te zien zijn
Als ik een "Laatste bericht" tijd zie van "nu" en ik open het forum moet er ook een laatste bericht tijd van nu te zien zijn
Ik vraag me af of de highlighting van fora op basis van lastmodified gaat; of op basis van lastmessage. Als lastmessage gebruikt & geupdate zou worden is dat wel degelijk een bug.
---
anyways, het is zo ontworpen en misschien dat we in 195 er nog maar eens een setting voor maken
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()